Opóźnione spadanie obrotów |
Autor |
Wiadomość |
jerzyk
Loża szyderców
Pomógł: 151 razy Wiek: 47 Dołączył: 28 Paź 2005 Posty: 2692 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 06-12-2013, 06:46
Bolid: Audi |
|
|
hołek napisał/a: | może lewe powietrze łapie?
u mojej dzoiuchy w fiescie tak było, co powodował walnięty silniczek krokowy. mechanikiem nie jestem, ale tyle pamiętam |
objawy "lewego" powietrza byłyby najlepiej widoczne na wolnych obrotach czyli nie byłyby 800-900 tylko wyższe więc jeśli wolne obroty są normalne to bym to wykluczył
ir3n3usz napisał/a: |
bolid Tomali. Przy spokojnej jeździe podczas zmiany biegów silnik z opóźnieniem zmniejsza obroty. Czasami po wciśnięciu sprzęgła potrafią wzrosnąć o ok. 500. |
może niech ktoś naciska delikatnie gaz do końca i odpuszcza a Ty obserwuj przepustnicę czy równa pracuje i odpuszcza (może się przycina linka albo "ślimak" przepustnicy)
warto by tez zerknąć na wskazania komputera |
|
|
|
|
Tomala
Nałogowiec
Pomógł: 4 razy Wiek: 30 Dołączył: 30 Wrz 2012 Posty: 319 Skąd: Radom
|
Wysłany: 06-12-2013, 12:03
Bolid: Fiat Seicento |
|
|
jerzyk, Jeżeli chodzi o wolne obroty to jest jakieś 900-1000 obr/min, lekko falują, co do przepustnicy to odpada, była już podmieniana. Samochód przeskanowany już, podłączany pod komputer, wszystko w normie, kąt otwarcia przepustnicy, silniczek krokowy i liczba kroków też w porządku. Ciśnienie w kolektorze ssącym po odpuszczeniu gazu w zakresie 2,5-3,4 tysiąca obr/min zaczyna wariować stąd biorą się takie wariacje, teraz pytanie dlaczego to ciśnienie wzrasta? Mieliśmy podmieniać komputer, ale nie wiem czy to cokolwiek pomoże... |
_________________ Było: 1.1SPI by Krawczak.
Jest: 1.4 16v + 6speed R.I.P
Czarnuch: http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40941 |
|
|
|
|
jerzyk
Loża szyderców
Pomógł: 151 razy Wiek: 47 Dołączył: 28 Paź 2005 Posty: 2692 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 06-12-2013, 16:00
Bolid: Audi |
|
|
Tomala napisał/a: | jerzyk, Jeżeli chodzi o wolne obroty to jest jakieś 900-1000 obr/min, lekko falują, co do przepustnicy to odpada, była już podmieniana. |
u mnie, za falowanie obrotów odpowiadał wadliwy czujnik temp
jeśli masz komputer to zobacz czy na zupełnie zimnym silniku (np po nocy) temp silnika odpowiada temp powietrza w kolektorze (powinna byc taka sama)
i wg komputera przy jakiej temp załącza się wiatrak chłodnicy |
|
|
|
|
RazeR
Nałogowiec
Pomógł: 41 razy Wiek: 35 Dołączył: 11 Mar 2008 Posty: 882 Skąd: Gorzkowice
|
Wysłany: 06-12-2013, 16:08
Bolid: Waryjot 0.9 |
|
|
U mnie za "przywieszanie" obrotów odpowiadał czujnik temp.
Dopiero przy odpowiednim zagrzaniu obroty spadały normalnie |
_________________ (...)Bóg dał człowiekowi nogi, a dał po to żeby mógł dojść tam, gdzie na glebie nie wjedzie.(...)
|
|
|
|
|
Tomala
Nałogowiec
Pomógł: 4 razy Wiek: 30 Dołączył: 30 Wrz 2012 Posty: 319 Skąd: Radom
|
Wysłany: 06-12-2013, 16:48
Bolid: Fiat Seicento |
|
|
RazeR, jerzyk, dzięki za podpowiedź w najbliższym czasie postaram się to sprawdzić |
_________________ Było: 1.1SPI by Krawczak.
Jest: 1.4 16v + 6speed R.I.P
Czarnuch: http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40941 |
|
|
|
|
X-raT
Nałogowiec
Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 11-12-2013, 19:45
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
A zintegrowany czujnik ciśnienia-temperatury powietrza, podmienialiście?
Kilka punto2 z takim problemem miałem. Nie wyrzucały błędu, a silnika nie szło normalnie użytkować, czasem też nie chciał odpalać. Raz problemy były a raz nie.
Po wymianie tej czujki na nową wszelkie anomalia znikały. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
|
|
|
|
|
Tomala
Nałogowiec
Pomógł: 4 razy Wiek: 30 Dołączył: 30 Wrz 2012 Posty: 319 Skąd: Radom
|
Wysłany: 11-12-2013, 20:09
Bolid: Fiat Seicento |
|
|
X-raT napisał/a: | A zintegrowany czujnik ciśnienia-temperatury powietrza, podmienialiście?
Kilka punto2 z takim problemem miałem. Nie wyrzucały błędu, a silnika nie szło normalnie użytkować, czasem też nie chciał odpalać. Raz problemy były a raz nie.
Po wymianie tej czujki na nową wszelkie anomalia znikały. |
No własnie nie, nie mam takowego na podmiankę muszę coś wymyśleć bo teraz, po sprawdzeniu czujnika temperatury, pomysły się skończyły, mieliśmy podmieniać komputer, ale narazie odpuścimy, wydaje się być to mało prawdopodobne. Też padła taka diagnoza jaką zasugerowałeś, będę się starał wykombinować coś na dniach |
_________________ Było: 1.1SPI by Krawczak.
Jest: 1.4 16v + 6speed R.I.P
Czarnuch: http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40941 |
|
|
|
|
Tomala
Nałogowiec
Pomógł: 4 razy Wiek: 30 Dołączył: 30 Wrz 2012 Posty: 319 Skąd: Radom
|
Wysłany: 16-12-2013, 23:00
Bolid: Fiat Seicento |
|
|
Czujnik podmieniony, efekt żaden, no niestety nie przyniosła to żadnych rezultatów, silnik pracuje tak samo jak pracował |
_________________ Było: 1.1SPI by Krawczak.
Jest: 1.4 16v + 6speed R.I.P
Czarnuch: http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40941 |
|
|
|
|
Lepo
Bywalec
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Kwi 2010 Posty: 92 Skąd: Panie prowincja
|
Wysłany: 16-12-2013, 23:35
Bolid: 1.4 T-JET |
|
|
Tomala napisał/a: | Czujnik podmieniony, efekt żaden, no niestety nie przyniosła to żadnych rezultatów, silnik pracuje tak samo jak pracował |
Kompa podmień albo daj na strojenie |
|
|
|
|
jerzyk
Loża szyderców
Pomógł: 151 razy Wiek: 47 Dołączył: 28 Paź 2005 Posty: 2692 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17-12-2013, 07:18
Bolid: Audi |
|
|
Tomala napisał/a: | RazeR, jerzyk, dzięki za podpowiedź w najbliższym czasie postaram się to sprawdzić |
a co Ty tam masz teraz za silnik (i na jakim osprzęcie)? |
|
|
|
|
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 17-12-2013, 07:22
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
Tomala, ma 1.4 16V na wałkach z 1.2 16V 86KM i elektronice z 86KM P1. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
|
jerzyk
Loża szyderców
Pomógł: 151 razy Wiek: 47 Dołączył: 28 Paź 2005 Posty: 2692 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17-12-2013, 20:34
Bolid: Audi |
|
|
ir3n3usz napisał/a: | Tomala, ma 1.4 16V na wałkach z 1.2 16V 86KM i elektronice z 86KM P1. |
jeżeli ma przepustnice z przykrecanymi czujnikami, to na TPSie można zrobić fasolki
śrubę regulacyjną od położenia wkręcić do momentu jak z jakiegoś 1000 obr/min wskoczy od razu na jakieś 1200 obr/min (czyli zrobi się prześwit na talerzyku), wykręcić śrubę z powrotem o jakieś 1,5 obrotu
i pobawić się regulacją TPS, ostatnio jak się nudziłem udało mi się uzyskać bardzo równe jałowe obroty (wahały się +/- 20 obr/min) |
|
|
|
|
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 17-12-2013, 20:59
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
jerzyk napisał/a: | jeżeli ma przepustnice z przykrecanymi czujnikami, to na TPSie można zrobić fasolki |
Nie ma. Z resztą jego przepustnica w moim 1.2 16V chodziła bez zarzutu. Tu nie chodzi o obroty biegu jałowego, bo jako tako 3ma(mniej lub bardziej ch**owo) obroty ale nie schodzi jak należy przy zmianie biegów. Zderzak w przypustnicy jest ustawiony. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
|
Uncrossed
Nałogowiec
Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 18-12-2013, 08:23
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
ja tam bym stawiał tak czy tak na lewe powietrze gdzieś. |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
|
jerzyk
Loża szyderców
Pomógł: 151 razy Wiek: 47 Dołączył: 28 Paź 2005 Posty: 2692 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18-12-2013, 10:58
Bolid: Audi |
|
|
Uncrossed napisał/a: | ja tam bym stawiał tak czy tak na lewe powietrze gdzieś. |
ja bardziej na linke lub pedał gazu |
|
|
|
|
|