FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Opóźnione spadanie obrotów
Autor Wiadomość
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 34
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 27-09-2013, 19:11   Opóźnione spadanie obrotów
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


Problem wygląda następująco:
http://youtu.be/GrKCnmiq_UY najlepiej widać w 42 sekundzie

bolid Tomali. Przy spokojnej jeździe podczas zmiany biegów silnik z opóźnieniem zmniejsza obroty. Czasami po wciśnięciu sprzęgła potrafią wzrosnąć o ok. 500. Zachowuje się tak, jakby zacinała się linka pedału przyśpieszenia, a na 99,9% tak nie jest. Pracuje jak najbardziej OK. Przy pełnym bucie i kręceniu do 6tyś. obr. jest wszystko ok. Nawet do 3-4tyś. jak się zakręci to ładnie spadają obroty. Problem jest w okolicach 2500obr. Podkładaliśmy przepustnicę i nic to nie dało. Ma ktoś jakieś sugestie albo miał podobny problem?
 
 
hołek 
Nałogowiec


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 563
Skąd: ?wiebodzin
Wysłany: 27-09-2013, 20:02   
   Bolid: samochód krzak


może lewe powietrze łapie?
u mojej dzoiuchy w fiescie tak było, co powodował walnięty silniczek krokowy. mechanikiem nie jestem, ale tyle pamiętam ;]
_________________
http://www.seicento.pl/vi...der=asc&start=0
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 34
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 27-09-2013, 20:12   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


Obie przepustnice(one mają "zintegrowany" krokowy z korpusem) sprawdzałem w moim 1.2 i jest wszystko OK. Także raczej to nie jest przyczyna. Sprawę lewego powietrza musimy bardzo dokładnie obadać.
_________________
Moje Seicento
 
 
proshotter 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Wiek: 31
Dołączył: 27 Lip 2011
Posty: 866
Skąd: Olsztynek
Wysłany: 27-09-2013, 21:01   
   Bolid: seicento 1.4 16v StartJet


Miałem idento to samo i jak był zimny to miał obroty koło 2tysi....
Sprawdź węże podciśnieniowe
I ten taki wąz co idzie od ssącego koło przepustnicy do kabiny( u mnie on był winowajcą nie był luźny tylko nie był max dokręcony
_________________
-> Sc 1.4 16v
-> YT
 
 
 
krysy 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Sie 2013
Posty: 145
Skąd: czeladź
Wysłany: 06-11-2013, 18:20   
   Bolid: sc75/vwg4/161


Mam to samo w 1.1. W trakcie jazdy wrzucam na luz a obroty np. 3000 i dopiero po kilku sekundach spadają. U mnie to się dzieje na zagrzanym. Pewnie lewe powietrze lub przepustnica do oblukania. Ja chyba profilaktycznie wymienię silnik krokowy na getza i wyczyszczę solidnie przepustnicę.
 
 
Tomala 
Nałogowiec


Pomógł: 4 razy
Wiek: 29
Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 319
Skąd: Radom
Wysłany: 06-11-2013, 18:26   
   Bolid: Fiat Seicento


krysy, Jak byś się uporał z problemem to daj znać :)
_________________
Było: 1.1SPI by Krawczak.
Jest: 1.4 16v + 6speed R.I.P
:cool:
Czarnuch: http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40941
 
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 34
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 06-11-2013, 19:03   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


Tomala, wiesz co masz robić i to powinno pomóc w Twoim przypadku. 4 dziury w kolektorze zaślepione śrubkami z zerwanym gwintem raczej nie sprzyjają szczelności... Zaspawaj to i problemu nie będzie. Leń :P Zabierasz się to tego jak piec do jeża :P a dużo roboty nie ma.
krysy, u Tomali podkładaliśmy przepustnice z krokowym i nic nie pomogło. Wszystkie przepustnice sprawdzałem na swoim 1.2 i były idealne. Krokowy to trochę naciągana teoria. Raczej jest gdzieś nieszczelność.
_________________
Moje Seicento
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 06-11-2013, 19:34   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


ir3n3usz napisał/a:
Tomala, wiesz co masz robić i to powinno pomóc w Twoim przypadku. 4 dziury w kolektorze zaślepione śrubkami z zerwanym gwintem raczej nie sprzyjają szczelności... Zaspawaj to i problemu nie będzie. Leń :P Zabierasz się to tego jak piec do jeża :P


noo nie to napewno nie zapewni mu szczelności :)
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 34
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 06-11-2013, 19:47   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


Przy okazji sprawdzi uszczelkę pod kolektorem, bo jest kijowa z blachy. Tam też może ciągnąć lewe. Chciał początkowo złożyć ją na sylikon ale nie pozwoliłem, bo nowa uszczelka i powinna trzymać bez żadnych dodatków, a teraz jest lipa i rzeczywiście dobrze będzie ją trochę obsmarować. Ja w swoim 1.2 miałem uszczelkę z tworzywa, a kolektory mamy takie same. Nie ma już innych pomysłów na te obroty. Chyba, że jeszcze gdzieś jest pęknięty górny kolektor.
_________________
Moje Seicento
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 06-11-2013, 19:58   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


ja w 1,2 też mam tworzywową ;)
trzeba u niego koniecznie sprawdzic szczelność.
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
krysy 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Sie 2013
Posty: 145
Skąd: czeladź
Wysłany: 06-11-2013, 20:50   
   Bolid: sc75/vwg4/161


Nie chce mi się coś wierzyć w to lewe powietrze bo jak wytłumaczyć że po 5KM to jest a po 8KM nie ma a np. po 8.5 zaś jest a potem przez 30 km nic. Albo jest nieszczelność i ciągnie cały czas lewe albo nie ma. Ale oczywiście trzeba to też obadać.
 
 
nosferatu 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 213
Skąd: Sz-n
Wysłany: 06-11-2013, 21:59   
   Bolid: CC 1.2 16v


czasem zdarzają się nieszczelości przy wtryskiwaczach
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 34
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 06-11-2013, 22:33   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


krysy, U Ciebie rzeczywiście jest trochę dziwnie. Podłóż przepustnice jak masz kogoś znajomego w SC. Tomala ma ten problem cały czas, nie ma takich momentów w których jest dobrze.
_________________
Moje Seicento
 
 
splitz070 
nówka sztuka ;)

Wiek: 38
Dołączył: 25 Wrz 2013
Posty: 4
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 05-12-2013, 16:58   
   Bolid: Seicento 900


Witam. Dołączam się do tematu. W moim SC 900 problem jest identyczny z wolno opadającymi obrotami. Kiedy jest ciepło na zewnątrz nic takiego się nie dzieje, a od kilku ostatnich dni gdy temperatura jest niska problem zaczął się pojawiać ale tylko popołudniami - już wyjaśniam. Kiedy rano wyjeżdżam do pracy (autko nocuje na zewnątrz) wolne opadanie obrotów nie występuje. Zaś gdy wracam z pracy ok 16 to w tedy praktycznie codziennie obroty szwankują lecz kiedy zatrzymam się np. po przejechaniu 2 km i wyłączę silnik po czym zapale go ponownie problem znika. I tutaj teoretycznie nie pasuję teoria nieszczelności więc co polecacie sprawdzić?
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 34
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 05-12-2013, 19:57   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


Przede wszystko to jest temat o 16V, a 900 to zupełnie inny silnik. Zmień uszczelki pod przepustnicą, korpusem wtryskiwacza oraz linkę gazu. Wszystko przy okazji wyczyść.

Problem nadal nie jest rozwiązany, pomimo uszczelnienia na wszystkie możliwe sposoby dolotu nadal jest lipa. Musimy kompa podmienić i przedzwonić instalację.
_________________
Moje Seicento
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum