FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Opóźnione spadanie obrotów
Autor Wiadomość
jerzyk 
Loża szyderców


Pomógł: 151 razy
Wiek: 46
Dołączył: 28 Paź 2005
Posty: 2692
Skąd: Łódź
Wysłany: 06-12-2013, 06:46   
   Bolid: Audi


hołek napisał/a:
może lewe powietrze łapie?
u mojej dzoiuchy w fiescie tak było, co powodował walnięty silniczek krokowy. mechanikiem nie jestem, ale tyle pamiętam ;]


objawy "lewego" powietrza byłyby najlepiej widoczne na wolnych obrotach czyli nie byłyby 800-900 tylko wyższe więc jeśli wolne obroty są normalne to bym to wykluczył

ir3n3usz napisał/a:

bolid Tomali. Przy spokojnej jeździe podczas zmiany biegów silnik z opóźnieniem zmniejsza obroty. Czasami po wciśnięciu sprzęgła potrafią wzrosnąć o ok. 500.


może niech ktoś naciska delikatnie gaz do końca i odpuszcza a Ty obserwuj przepustnicę czy równa pracuje i odpuszcza (może się przycina linka albo "ślimak" przepustnicy)

warto by tez zerknąć na wskazania komputera
 
 
Tomala 
Nałogowiec


Pomógł: 4 razy
Wiek: 29
Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 319
Skąd: Radom
Wysłany: 06-12-2013, 12:03   
   Bolid: Fiat Seicento


jerzyk, Jeżeli chodzi o wolne obroty to jest jakieś 900-1000 obr/min, lekko falują, co do przepustnicy to odpada, była już podmieniana. Samochód przeskanowany już, podłączany pod komputer, wszystko w normie, kąt otwarcia przepustnicy, silniczek krokowy i liczba kroków też w porządku. Ciśnienie w kolektorze ssącym po odpuszczeniu gazu w zakresie 2,5-3,4 tysiąca obr/min zaczyna wariować stąd biorą się takie wariacje, teraz pytanie dlaczego to ciśnienie wzrasta? Mieliśmy podmieniać komputer, ale nie wiem czy to cokolwiek pomoże... :)
_________________
Było: 1.1SPI by Krawczak.
Jest: 1.4 16v + 6speed R.I.P
:cool:
Czarnuch: http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40941
 
 
 
jerzyk 
Loża szyderców


Pomógł: 151 razy
Wiek: 46
Dołączył: 28 Paź 2005
Posty: 2692
Skąd: Łódź
Wysłany: 06-12-2013, 16:00   
   Bolid: Audi


Tomala napisał/a:
jerzyk, Jeżeli chodzi o wolne obroty to jest jakieś 900-1000 obr/min, lekko falują, co do przepustnicy to odpada, była już podmieniana.


u mnie, za falowanie obrotów odpowiadał wadliwy czujnik temp

jeśli masz komputer to zobacz czy na zupełnie zimnym silniku (np po nocy) temp silnika odpowiada temp powietrza w kolektorze (powinna byc taka sama)
i wg komputera przy jakiej temp załącza się wiatrak chłodnicy
 
 
RazeR 
Nałogowiec


Pomógł: 41 razy
Wiek: 35
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 882
Skąd: Gorzkowice
Wysłany: 06-12-2013, 16:08   
   Bolid: Waryjot 0.9


U mnie za "przywieszanie" obrotów odpowiadał czujnik temp.
Dopiero przy odpowiednim zagrzaniu obroty spadały normalnie
_________________
(...)Bóg dał człowiekowi nogi, a dał po to żeby mógł dojść tam, gdzie na glebie nie wjedzie.(...)
 
 
 
Tomala 
Nałogowiec


Pomógł: 4 razy
Wiek: 29
Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 319
Skąd: Radom
Wysłany: 06-12-2013, 16:48   
   Bolid: Fiat Seicento


RazeR, jerzyk, dzięki za podpowiedź w najbliższym czasie postaram się to sprawdzić :)
_________________
Było: 1.1SPI by Krawczak.
Jest: 1.4 16v + 6speed R.I.P
:cool:
Czarnuch: http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40941
 
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 43
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 11-12-2013, 19:45   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


A zintegrowany czujnik ciśnienia-temperatury powietrza, podmienialiście?
Kilka punto2 z takim problemem miałem. Nie wyrzucały błędu, a silnika nie szło normalnie użytkować, czasem też nie chciał odpalać. Raz problemy były a raz nie.
Po wymianie tej czujki na nową wszelkie anomalia znikały.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
Tomala 
Nałogowiec


Pomógł: 4 razy
Wiek: 29
Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 319
Skąd: Radom
Wysłany: 11-12-2013, 20:09   
   Bolid: Fiat Seicento


X-raT napisał/a:
A zintegrowany czujnik ciśnienia-temperatury powietrza, podmienialiście?
Kilka punto2 z takim problemem miałem. Nie wyrzucały błędu, a silnika nie szło normalnie użytkować, czasem też nie chciał odpalać. Raz problemy były a raz nie.
Po wymianie tej czujki na nową wszelkie anomalia znikały.


No własnie nie, nie mam takowego na podmiankę muszę coś wymyśleć bo teraz, po sprawdzeniu czujnika temperatury, pomysły się skończyły, mieliśmy podmieniać komputer, ale narazie odpuścimy, wydaje się być to mało prawdopodobne. Też padła taka diagnoza jaką zasugerowałeś, będę się starał wykombinować coś na dniach :)
_________________
Było: 1.1SPI by Krawczak.
Jest: 1.4 16v + 6speed R.I.P
:cool:
Czarnuch: http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40941
 
 
 
Tomala 
Nałogowiec


Pomógł: 4 razy
Wiek: 29
Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 319
Skąd: Radom
Wysłany: 16-12-2013, 23:00   
   Bolid: Fiat Seicento


Czujnik podmieniony, efekt żaden, no niestety nie przyniosła to żadnych rezultatów, silnik pracuje tak samo jak pracował :)
_________________
Było: 1.1SPI by Krawczak.
Jest: 1.4 16v + 6speed R.I.P
:cool:
Czarnuch: http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40941
 
 
 
Lepo 
Bywalec

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Kwi 2010
Posty: 92
Skąd: Panie prowincja
Wysłany: 16-12-2013, 23:35   
   Bolid: 1.4 T-JET


Tomala napisał/a:
Czujnik podmieniony, efekt żaden, no niestety nie przyniosła to żadnych rezultatów, silnik pracuje tak samo jak pracował :)


Kompa podmień albo daj na strojenie :wink:
 
 
jerzyk 
Loża szyderców


Pomógł: 151 razy
Wiek: 46
Dołączył: 28 Paź 2005
Posty: 2692
Skąd: Łódź
Wysłany: 17-12-2013, 07:18   
   Bolid: Audi


Tomala napisał/a:
RazeR, jerzyk, dzięki za podpowiedź w najbliższym czasie postaram się to sprawdzić :)


a co Ty tam masz teraz za silnik (i na jakim osprzęcie)?
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 34
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 17-12-2013, 07:22   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


Tomala, ma 1.4 16V na wałkach z 1.2 16V 86KM i elektronice z 86KM P1.
_________________
Moje Seicento
 
 
jerzyk 
Loża szyderców


Pomógł: 151 razy
Wiek: 46
Dołączył: 28 Paź 2005
Posty: 2692
Skąd: Łódź
Wysłany: 17-12-2013, 20:34   
   Bolid: Audi


ir3n3usz napisał/a:
Tomala, ma 1.4 16V na wałkach z 1.2 16V 86KM i elektronice z 86KM P1.


jeżeli ma przepustnice z przykrecanymi czujnikami, to na TPSie można zrobić fasolki
śrubę regulacyjną od położenia wkręcić do momentu jak z jakiegoś 1000 obr/min wskoczy od razu na jakieś 1200 obr/min (czyli zrobi się prześwit na talerzyku), wykręcić śrubę z powrotem o jakieś 1,5 obrotu
i pobawić się regulacją TPS, ostatnio jak się nudziłem udało mi się uzyskać bardzo równe jałowe obroty (wahały się +/- 20 obr/min)
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 34
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 17-12-2013, 20:59   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


jerzyk napisał/a:
jeżeli ma przepustnice z przykrecanymi czujnikami, to na TPSie można zrobić fasolki


Nie ma. Z resztą jego przepustnica w moim 1.2 16V chodziła bez zarzutu. Tu nie chodzi o obroty biegu jałowego, bo jako tako 3ma(mniej lub bardziej ch**owo) obroty ale nie schodzi jak należy przy zmianie biegów. Zderzak w przypustnicy jest ustawiony.
_________________
Moje Seicento
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 18-12-2013, 08:23   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


ja tam bym stawiał tak czy tak na lewe powietrze gdzieś.
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
jerzyk 
Loża szyderców


Pomógł: 151 razy
Wiek: 46
Dołączył: 28 Paź 2005
Posty: 2692
Skąd: Łódź
Wysłany: 18-12-2013, 10:58   
   Bolid: Audi


Uncrossed napisał/a:
ja tam bym stawiał tak czy tak na lewe powietrze gdzieś.


ja bardziej na linke lub pedał gazu
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum