Wentylator chłodnicy |
Autor |
Wiadomość |
Spopielar
nówka sztuka ;)
Dołączył: 16 Paź 2013 Posty: 31 Skąd: Radom
|
Wysłany: 24-01-2014, 14:39 Wentylator chłodnicy
Bolid: Seicento 900 98' |
|
|
Witam
Z racji iż nie mam za dużego doświadczenia z sinikiem 900 a swojego Seja zakupiłem przed zimą mam pytanie czy normalne jest to że samochód stojący ponad 40 minut na postoju przy takich temperaturach jak mamy obecnie nie załączył wentylatora chłodnicy? Kontrolka przegrzania nie zapaliła się ani przewody nie parzyły ogólnie nie było objawów przegrzewania się ale jednak wentylator sie nie załączył. Czy te siniki aż tak wolno w zimę się nagrzewają ?
Dolne i górne przewody ciepłe więc termostat nie wchodzi w grę i układ świeżo odpowietrzony (leciał już sam płyn) |
|
|
|
 |
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1

Pomógł: 141 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 24-01-2014, 14:59
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
a odpal auto, poczekaj parę minut i sprawdź jak się przewody nagrzewają.
Jak po 5/10 minutach będzie się grzać tak samo przed i za, to jednak termostat wchodzi w grę |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
 |
Spopielar
nówka sztuka ;)
Dołączył: 16 Paź 2013 Posty: 31 Skąd: Radom
|
Wysłany: 24-01-2014, 23:15
Bolid: Seicento 900 98' |
|
|
Sprawdzę jutro jak będę jeździł autem, rozumiem że chodzi o to czy termostat nie jest ciągle otwarty ? |
|
|
|
 |
Samuelnysa
nówka sztuka ;)

Dołączył: 07 Gru 2012 Posty: 4 Skąd: Nysa
|
Wysłany: 24-01-2014, 23:32
Bolid: Fiat Seicento |
|
|
wentylatro sam możesz sprawdzić na któtko mostkyjąc piny z czujnika na chłodnicy.
Za aku masz bezpieczniki pierwszy w glebi to wentylator.
Pokręc mim sam bez wolnie i zobacz czy ma opory lubia sie przycierać. ale można samemy naprawic.
Termostat to standart. niech pochodzi kilka minit i sprawdz jak kolega pisal wyżej |
_________________ Przed i po
 |
|
|
|
 |
Spopielar
nówka sztuka ;)
Dołączył: 16 Paź 2013 Posty: 31 Skąd: Radom
|
Wysłany: 24-01-2014, 23:38
Bolid: Seicento 900 98' |
|
|
Ogólnie wszystko rozumiem jednak w tym silniku termostat jest przy głowicy więc jeśli chodzi o przewód który powinien być nagrzany przed wpuszczeniem obiegu przez termostat to który to ? Bo po wpuszczeniu obiegu wystarczy sprawdzić ten który wychodzi od obudowy termostatu |
|
|
|
 |
Samuelnysa
nówka sztuka ;)

Dołączył: 07 Gru 2012 Posty: 4 Skąd: Nysa
|
Wysłany: 24-01-2014, 23:47
Bolid: Fiat Seicento |
|
|
ten gruby wychodzący z termostatu do chłodnicy. ale łap w połowie, bo może sie nagrzac do obudowy. |
_________________ Przed i po
 |
|
|
|
 |
Spopielar
nówka sztuka ;)
Dołączył: 16 Paź 2013 Posty: 31 Skąd: Radom
|
Wysłany: 25-01-2014, 13:01
Bolid: Seicento 900 98' |
|
|
Panowie sprawdziłem faktycznie termostat to wyrzucenia . Nowy zakupiony w poniedziałek sobie wymienię. Dzięki wszystkim za pomoc
Jeszce małe pytanko, przy wymianie termostatu na nowy proponujecie zdjąc dolny przewód chłodnicy w celu spuszczenia płynu chłodzącego czy obejdzie się bez tego i czy po zalaniu płynu spowrotem czekać na rozgrzanie silnika zanim zacznę odpowietrzać? Pytam bo mam zalany świeży płyn i szkoda by mi było go dużo stracić |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 25-01-2014, 16:30
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Spopielar napisał/a: | przy wymianie termostatu na nowy proponujecie zdjąc dolny przewód chłodnicy w celu spuszczenia płynu chłodzącego czy obejdzie się bez tego i czy po zalaniu płynu spowrotem czekać na rozgrzanie silnika zanim zacznę odpowietrzać? Pytam bo mam zalany świeży płyn i szkoda by mi było go dużo stracić |
Jeżeli już to zdejmij z pompy cieczy a nie z chłodnicy.Jeśli z chłodnicy zdejmiesz to poleci po zderzaku i dużo stracisz tego płynu a jak gruby z pompy zdejmiesz to szeroką miskę pod spód i złapiesz płyn. Nie trzeba całego spuszczać a tylko ze 2 litry. Nową opaskę zamontuj jeśli masz oryginalne fabryczne. Tak samo te na termostacie. Klucz 19 mm do czujnika w termostacie przygotuj.Silnik rozgrzej przed odpowietrzeniem- termostat musi się otworzyć |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
|