FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Regulacja zaworów (luz na wydechowym i na ssącym ) ?
Autor Wiadomość
pwwp 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 42
Skąd: stąd
Wysłany: 13-11-2012, 19:34   Regulacja zaworów (luz na wydechowym i na ssącym ) ?
   Bolid: Seicento 1.1


Ile ma wynosić luz zaworowy (wydechowy i ssący zawór) ? Szukałem na forum, lecz nic sensownego nie znalazłem.
Seicento 1.1 2002 MPI
Za odpowiedzi z góry dziękuję.
 
 
kapitan chaos 
Nałogowiec
dyżurny psuja


Pomógł: 37 razy
Wiek: 33
Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 546
Skąd: ?roda Wielkopolska
Wysłany: 13-11-2012, 19:51   
   Bolid: FIAT Seicento MPI


Ssący 0,4mm wydechowy 0,5mm
_________________
dla kolegów Radek-wyznawca własnej szkoły jazdy
 
 
Bandzior 
Nałogowiec


Pomógł: 44 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 384
Skąd: Białystok
Wysłany: 13-11-2012, 20:49   
   Bolid: SC 1.1S & Wartburg 353S


Dolotowy od 0,35 do 0,45, wydechowy od 0,45 do 0,55. Luzy podane są dla zimnego silnika.
 
 
stopa15 
Nałogowiec


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 364
Skąd: Katowice
Wysłany: 13-11-2012, 20:54   
   Bolid: seicento 1.4 t-jet


jeżeli masz gaz to ustaw na luźno :wink: 0.45 dolot i 0.55 wydech
_________________
>>>>>>Moje wozidło<<<<<<

900-->>1.2 8v 75HP-->>1.4 T-jet 1 bar 170HP-->> STAGE 2 1.5bar 250HP
 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 13-11-2012, 21:02   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


Ustawiaj 0,04 ssący, 0,05 wydechowy. Bo 0,045 to już większość szczelinomierzy nie ogarnia ;)
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
pwwp 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 42
Skąd: stąd
Wysłany: 14-11-2012, 14:50   
   Bolid: Seicento 1.1


Dzięki za odpowiedzi :) Temat do zamknięcia.
 
 
luckyboy 
Nałogowiec


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Mar 2012
Posty: 152
Skąd: Piernikowo
Wysłany: 18-09-2013, 20:54   
   Bolid: był Actual 1.1 MPI


Sprawdzałem dzisiaj luzy i dla ssących pasował listek 0,3, dla wylotowych 0,4 - może tak zostać? Wszystkie tego samego rodzaju miały identycznie, co mnie zdziwiło :shock:
_________________


"Bo geniusz niezawodności tkwi w prostocie."
"Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć."
 
 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 18-09-2013, 23:07   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


luckyboy, jak są tak samo to niczego nie ma sensu ruszać ;)

Według mnie parametry okej.
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
Majk-l 
Nałogowiec
Przyjaciel SC.PL


Pomógł: 12 razy
Wiek: 36
Dołączył: 05 Sty 2013
Posty: 904
Skąd: WZY
Wysłany: 19-09-2013, 00:27   
   Bolid: Peugeot 406


A tak się wtrącę, jakis czase temu jak robiłem pare rzeczy min. uszczelke to prosiłem zeby sprawdził zawory przy okazji. Niby było prawie 70000 km i powiedział ze jest ksiązkowo, mniej wiecej jak mowicie. Mozliwe po takim przebiegu ze jest jak z fabryki, czy raczej tak powiedział bo przeczytał ze tak ma byc i rzucił hasło na odczepne??
sorry za wpieprzenie się
_________________
 
 
luckyboy 
Nałogowiec


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Mar 2012
Posty: 152
Skąd: Piernikowo
Wysłany: 19-09-2013, 09:30   
   Bolid: był Actual 1.1 MPI


Mój ma na budziku ponad 140.000km i domyślam się, że nikt nie ruszał zaworów od wyjechania z fabryki. Z tego co czytałem to w silnikach FIRE (Uno) niektórzy robią przebiegi 200.000-300.000km i nie wymieniali podkładek.
_________________


"Bo geniusz niezawodności tkwi w prostocie."
"Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć."
 
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 19-09-2013, 10:28   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


mi po 50 tysiącach regulowali 3 płytki a po 110 kolejne 2

także nie radzę bagatelizowac
_________________

 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 24-09-2013, 23:03   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


Nie ma reguły na luzy zaworowe. W jednym będzie wzorowy, w innym coś tam trzeba zmienić. Bardzo dużo tych silników zrobiłem. Przede wszystkim tolerancja +-0,05.
Lekkie odchyłki od normy nie są groźne w benzynie. Obowiązkowo trzeba sprawdzać luzy w silnikach z LPG, często zdarzało się, że po 40000km na wydechowe wkładałem najcieńsze dostępne płytki. Masakra, tak wyjarane gniazda. LPG sekwencja.
Najbardziej w d*** dostaje wałek rozrządu jak nie ma w ogóle luzów, szybciutko wycierają się krzywki na wałku. Nie spotkałem się przy benzynie, a z lpg owszem już nieraz. Dlatego jak ktoś nie ma LPG to nie ma ciśnienia na regulację.
_________________
Moje Seicento
 
 
tonsil4 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 09 Sty 2014
Posty: 5
Skąd: Kraków
Wysłany: 24-01-2014, 12:50   
   Bolid: Seicento 1.1


Witam,

mam SC 1.1 mpi rok 2005 przebieg 125 000km.
Sprawdzałem dziś luzy i wyszło mi ,że wszystkie wydechowe mają 0,38 a ssące po kolei od lewej 0,26 ;0,24 ;0,28 ;0,24.

Moje pytanie brzmi co mi radzicie w takiej sytuacji? Wymieniać od razu płytki czy można z tym jeszcze pojeździć jakieś 5-10tkm?

Pozdrawiam ;)
 
 
giganetcompl1 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 35
Skąd: pl
Wysłany: 24-01-2014, 13:02   
   Bolid: seicento 1.1 mpi


ja tez mam 1,1 mpi z 2005 roku wersja th przebieg 65tys km jak nie klepie na zimnym silniku to nie wymieniaj ja mam podobny problem na zimnym klepia zawory niby jest ustawiony fabrycznie a i tak stuka na zimnym jak nie masz wiekszych problemow z silnikiem to bym tego nie ruszał
 
 
tonsil4 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 09 Sty 2014
Posty: 5
Skąd: Kraków
Wysłany: 24-01-2014, 13:37   
   Bolid: Seicento 1.1


No właśnie klepie na zimnym,dlatego się zaniepokoiłem i to sprawdziłem.Wynik wychodzi poza normę(norma ssace 0,35-0,45 a wydechowe 0,45-0,55 ; u mnie ssace 0,26 0,24 0,28 0,24 i wydechowe wszystkie po 0,38) i nie wiem czy to zostawić czy wymieniać.

Oprócz klepania na zimnym silniku wszystko jest ok.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang - Mapa Forum