Regulacja zaworów (luz na wydechowym i na ssącym ) ? |
Autor |
Wiadomość |
pwwp
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Cze 2012 Posty: 42 Skąd: stąd
|
Wysłany: 13-11-2012, 19:34 Regulacja zaworów (luz na wydechowym i na ssącym ) ?
Bolid: Seicento 1.1 |
|
|
Ile ma wynosić luz zaworowy (wydechowy i ssący zawór) ? Szukałem na forum, lecz nic sensownego nie znalazłem.
Seicento 1.1 2002 MPI
Za odpowiedzi z góry dziękuję. |
|
|
|
 |
kapitan chaos
Nałogowiec dyżurny psuja

Pomógł: 37 razy Wiek: 33 Dołączył: 21 Paź 2010 Posty: 546 Skąd: ?roda Wielkopolska
|
Wysłany: 13-11-2012, 19:51
Bolid: FIAT Seicento MPI |
|
|
Ssący 0,4mm wydechowy 0,5mm |
_________________ dla kolegów Radek-wyznawca własnej szkoły jazdy |
|
|
|
 |
Bandzior
Nałogowiec

Pomógł: 44 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Wrz 2008 Posty: 384 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 13-11-2012, 20:49
Bolid: SC 1.1S & Wartburg 353S |
|
|
Dolotowy od 0,35 do 0,45, wydechowy od 0,45 do 0,55. Luzy podane są dla zimnego silnika. |
|
|
|
 |
stopa15
Nałogowiec

Pomógł: 21 razy Dołączył: 17 Lip 2010 Posty: 364 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 13-11-2012, 20:54
Bolid: seicento 1.4 t-jet |
|
|
jeżeli masz gaz to ustaw na luźno 0.45 dolot i 0.55 wydech |
_________________ >>>>>>Moje wozidło<<<<<<
900-->>1.2 8v 75HP-->>1.4 T-jet 1 bar 170HP-->> STAGE 2 1.5bar 250HP
 |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 13-11-2012, 21:02
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
Ustawiaj 0,04 ssący, 0,05 wydechowy. Bo 0,045 to już większość szczelinomierzy nie ogarnia |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
pwwp
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Cze 2012 Posty: 42 Skąd: stąd
|
Wysłany: 14-11-2012, 14:50
Bolid: Seicento 1.1 |
|
|
Dzięki za odpowiedzi Temat do zamknięcia. |
|
|
|
 |
luckyboy
Nałogowiec

Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Mar 2012 Posty: 152 Skąd: Piernikowo
|
Wysłany: 18-09-2013, 20:54
Bolid: był Actual 1.1 MPI |
|
|
Sprawdzałem dzisiaj luzy i dla ssących pasował listek 0,3, dla wylotowych 0,4 - może tak zostać? Wszystkie tego samego rodzaju miały identycznie, co mnie zdziwiło |
_________________
"Bo geniusz niezawodności tkwi w prostocie."
"Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć." |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 18-09-2013, 23:07
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
luckyboy, jak są tak samo to niczego nie ma sensu ruszać
Według mnie parametry okej. |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
Majk-l
Nałogowiec Przyjaciel SC.PL

Pomógł: 12 razy Wiek: 36 Dołączył: 05 Sty 2013 Posty: 904 Skąd: WZY
|
Wysłany: 19-09-2013, 00:27
Bolid: Peugeot 406 |
|
|
A tak się wtrącę, jakis czase temu jak robiłem pare rzeczy min. uszczelke to prosiłem zeby sprawdził zawory przy okazji. Niby było prawie 70000 km i powiedział ze jest ksiązkowo, mniej wiecej jak mowicie. Mozliwe po takim przebiegu ze jest jak z fabryki, czy raczej tak powiedział bo przeczytał ze tak ma byc i rzucił hasło na odczepne??
sorry za wpieprzenie się |
_________________
|
|
|
|
 |
luckyboy
Nałogowiec

Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Mar 2012 Posty: 152 Skąd: Piernikowo
|
Wysłany: 19-09-2013, 09:30
Bolid: był Actual 1.1 MPI |
|
|
Mój ma na budziku ponad 140.000km i domyślam się, że nikt nie ruszał zaworów od wyjechania z fabryki. Z tego co czytałem to w silnikach FIRE (Uno) niektórzy robią przebiegi 200.000-300.000km i nie wymieniali podkładek. |
_________________
"Bo geniusz niezawodności tkwi w prostocie."
"Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć." |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 19-09-2013, 10:28
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
mi po 50 tysiącach regulowali 3 płytki a po 110 kolejne 2
także nie radzę bagatelizowac |
_________________
 |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 24-09-2013, 23:03
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
Nie ma reguły na luzy zaworowe. W jednym będzie wzorowy, w innym coś tam trzeba zmienić. Bardzo dużo tych silników zrobiłem. Przede wszystkim tolerancja +-0,05.
Lekkie odchyłki od normy nie są groźne w benzynie. Obowiązkowo trzeba sprawdzać luzy w silnikach z LPG, często zdarzało się, że po 40000km na wydechowe wkładałem najcieńsze dostępne płytki. Masakra, tak wyjarane gniazda. LPG sekwencja.
Najbardziej w d*** dostaje wałek rozrządu jak nie ma w ogóle luzów, szybciutko wycierają się krzywki na wałku. Nie spotkałem się przy benzynie, a z lpg owszem już nieraz. Dlatego jak ktoś nie ma LPG to nie ma ciśnienia na regulację. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
tonsil4
nówka sztuka ;)
Dołączył: 09 Sty 2014 Posty: 5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24-01-2014, 12:50
Bolid: Seicento 1.1 |
|
|
Witam,
mam SC 1.1 mpi rok 2005 przebieg 125 000km.
Sprawdzałem dziś luzy i wyszło mi ,że wszystkie wydechowe mają 0,38 a ssące po kolei od lewej 0,26 ;0,24 ;0,28 ;0,24.
Moje pytanie brzmi co mi radzicie w takiej sytuacji? Wymieniać od razu płytki czy można z tym jeszcze pojeździć jakieś 5-10tkm?
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
giganetcompl1
nówka sztuka ;)
Dołączył: 19 Mar 2011 Posty: 35 Skąd: pl
|
Wysłany: 24-01-2014, 13:02
Bolid: seicento 1.1 mpi |
|
|
ja tez mam 1,1 mpi z 2005 roku wersja th przebieg 65tys km jak nie klepie na zimnym silniku to nie wymieniaj ja mam podobny problem na zimnym klepia zawory niby jest ustawiony fabrycznie a i tak stuka na zimnym jak nie masz wiekszych problemow z silnikiem to bym tego nie ruszał |
|
|
|
 |
tonsil4
nówka sztuka ;)
Dołączył: 09 Sty 2014 Posty: 5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24-01-2014, 13:37
Bolid: Seicento 1.1 |
|
|
No właśnie klepie na zimnym,dlatego się zaniepokoiłem i to sprawdziłem.Wynik wychodzi poza normę(norma ssace 0,35-0,45 a wydechowe 0,45-0,55 ; u mnie ssace 0,26 0,24 0,28 0,24 i wydechowe wszystkie po 0,38) i nie wiem czy to zostawić czy wymieniać.
Oprócz klepania na zimnym silniku wszystko jest ok. |
|
|
|
 |
|