FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wentylator chłodnicy
Autor Wiadomość
Spopielar 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 31
Skąd: Radom
Wysłany: 24-01-2014, 14:39   Wentylator chłodnicy
   Bolid: Seicento 900 98'


Witam

Z racji iż nie mam za dużego doświadczenia z sinikiem 900 a swojego Seja zakupiłem przed zimą mam pytanie czy normalne jest to że samochód stojący ponad 40 minut na postoju przy takich temperaturach jak mamy obecnie nie załączył wentylatora chłodnicy? Kontrolka przegrzania nie zapaliła się ani przewody nie parzyły ogólnie nie było objawów przegrzewania się ale jednak wentylator sie nie załączył. Czy te siniki aż tak wolno w zimę się nagrzewają ? :grin:

Dolne i górne przewody ciepłe więc termostat nie wchodzi w grę i układ świeżo odpowietrzony (leciał już sam płyn)
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 24-01-2014, 14:59   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


a odpal auto, poczekaj parę minut i sprawdź jak się przewody nagrzewają.
Jak po 5/10 minutach będzie się grzać tak samo przed i za, to jednak termostat wchodzi w grę :)) :ok:
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
Spopielar 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 31
Skąd: Radom
Wysłany: 24-01-2014, 23:15   
   Bolid: Seicento 900 98'


Sprawdzę jutro jak będę jeździł autem, rozumiem że chodzi o to czy termostat nie jest ciągle otwarty ? :smile:
 
 
Samuelnysa 
nówka sztuka ;)


Dołączył: 07 Gru 2012
Posty: 4
Skąd: Nysa
Wysłany: 24-01-2014, 23:32   
   Bolid: Fiat Seicento


wentylatro sam możesz sprawdzić na któtko mostkyjąc piny z czujnika na chłodnicy.

Za aku masz bezpieczniki pierwszy w glebi to wentylator.

Pokręc mim sam bez wolnie i zobacz czy ma opory lubia sie przycierać. ale można samemy naprawic.

Termostat to standart. niech pochodzi kilka minit i sprawdz jak kolega pisal wyżej :)
_________________
Przed i po
 
 
 
Spopielar 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 31
Skąd: Radom
Wysłany: 24-01-2014, 23:38   
   Bolid: Seicento 900 98'


Ogólnie wszystko rozumiem jednak w tym silniku termostat jest przy głowicy więc jeśli chodzi o przewód który powinien być nagrzany przed wpuszczeniem obiegu przez termostat to który to ? Bo po wpuszczeniu obiegu wystarczy sprawdzić ten który wychodzi od obudowy termostatu :-P
 
 
Samuelnysa 
nówka sztuka ;)


Dołączył: 07 Gru 2012
Posty: 4
Skąd: Nysa
Wysłany: 24-01-2014, 23:47   
   Bolid: Fiat Seicento


ten gruby wychodzący z termostatu do chłodnicy. ale łap w połowie, bo może sie nagrzac do obudowy.
_________________
Przed i po
 
 
 
Spopielar 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 31
Skąd: Radom
Wysłany: 25-01-2014, 13:01   
   Bolid: Seicento 900 98'


Panowie sprawdziłem faktycznie termostat to wyrzucenia :grin: . Nowy zakupiony w poniedziałek sobie wymienię. Dzięki wszystkim za pomoc :smile:

Jeszce małe pytanko, przy wymianie termostatu na nowy proponujecie zdjąc dolny przewód chłodnicy w celu spuszczenia płynu chłodzącego czy obejdzie się bez tego i czy po zalaniu płynu spowrotem czekać na rozgrzanie silnika zanim zacznę odpowietrzać? Pytam bo mam zalany świeży płyn i szkoda by mi było go dużo stracić :smile:
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 25-01-2014, 16:30   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Spopielar napisał/a:
przy wymianie termostatu na nowy proponujecie zdjąc dolny przewód chłodnicy w celu spuszczenia płynu chłodzącego czy obejdzie się bez tego i czy po zalaniu płynu spowrotem czekać na rozgrzanie silnika zanim zacznę odpowietrzać? Pytam bo mam zalany świeży płyn i szkoda by mi było go dużo stracić :smile:

Jeżeli już to zdejmij z pompy cieczy a nie z chłodnicy.Jeśli z chłodnicy zdejmiesz to poleci po zderzaku i dużo stracisz tego płynu a jak gruby z pompy zdejmiesz to szeroką miskę pod spód i złapiesz płyn. Nie trzeba całego spuszczać a tylko ze 2 litry. Nową opaskę zamontuj jeśli masz oryginalne fabryczne. Tak samo te na termostacie. Klucz 19 mm do czujnika w termostacie przygotuj.Silnik rozgrzej przed odpowietrzeniem- termostat musi się otworzyć
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum