Klatka a jazda na codzień |
Autor |
Wiadomość |
Michal91
Nałogowiec

Dołączył: 05 Cze 2013 Posty: 103 Skąd: Pomorskie GS.
|
Wysłany: 24-03-2014, 16:47 Klatka a jazda na codzień
Bolid: 2X SC sporting |
|
|
Siema
Jak sprawuje się klatka w sejku podczas jazdy na codzień? Wiem, że utrudnia wsiadanie i wysiadanie. Chodzi mi bardziej o to czy jeżdżąc w zwykłych pasach nie uderzy się głową o pałąki boczne... Kask zawsze ochroni przed uderzeniem a tak to na codzień? |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 24-03-2014, 16:51
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
Michal91, właśnie słyszałem że można nieźle przydzwonić z bańki w rurę i nawet otuliny nie pomagają |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
billon
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Sty 2013 Posty: 11 Skąd: gcz
|
Wysłany: 24-03-2014, 16:59
Bolid: Fiat SC |
|
|
Jak nie masz bocznych zastrzałów to nie ma tragedii. Jeżeli chodzi o uderzanie głową no to otuliny muszą być. W przepisach jest że w pojeździe nie powinno być ostrych elementów klatka chyba się do takich nie zalicza. |
|
|
|
 |
Michal91
Nałogowiec

Dołączył: 05 Cze 2013 Posty: 103 Skąd: Pomorskie GS.
|
Wysłany: 24-03-2014, 17:04
Bolid: 2X SC sporting |
|
|
Nawet nie do końca o przepisy mi chodzi jak o samą praktykę. A zastrzały mogą być ruchome (ściągane)?. |
|
|
|
 |
DeZ
Nałogowiec

Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 390 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 27-03-2014, 21:09
Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200 |
|
|
Michal91 napisał/a: | Nawet nie do końca o przepisy mi chodzi jak o samą praktykę. A zastrzały mogą być ruchome (ściągane)?. |
Ruchome nie. Ściągane tak. Konkretnie to przykręcane ale to zależy jaką masz czy też będziesz miał klatkę. Ja moim swego czasu sporo km robiłem i nigdy mi klatka nie przeszkadzała. Co innego hałas
Co do przepisów. Kiedyś a konkretnie dość dawno temu rozmawiałem z policjantem z drogówki i stwierdził wtedy, że jak jest klatka to należy jeździć w kasku. Przyczyny omówione wyżej. Znowu niektórzy diagności nie podbijali przeglądu rzucając hasła o dużej ingerencji w konstrukcję auta. Ale jak to jest konkretnie też bym się chętnie dowiedział ale na podstawie przepisów czarno na białym a nie domysłów. |
_________________ Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu |
|
|
|
 |
folgi
Nałogowiec

Wiek: 38 Dołączył: 14 Paź 2008 Posty: 148 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 28-03-2014, 14:13
Bolid: SC |
|
|
Klatka bez kasku roztrzaska Ci głowę w razie dzwonu, w seryjnych pasach to już nominacja do nagrody Darwina - serio i bez złośliwości. Chcesz trzepak w aucie, załóż sam rollbar. |
_________________ potrubowany
SC 1.2 8V Turbo |
|
|
|
 |
DeZ
Nałogowiec

Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 390 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 28-03-2014, 20:46
Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200 |
|
|
folgi napisał/a: | Klatka bez kasku roztrzaska Ci głowę w razie dzwonu, w seryjnych pasach to już nominacja do nagrody Darwina - serio i bez złośliwości. Chcesz trzepak w aucie, załóż sam rollbar. |
Na szczęście nikt tu nie wspomina o seryjnych pasach. Przy klatce trzeba je wyrzucić jak najdalej od auta. Zresztą część klatek ma kotwę przykręcaną w miejscu mocowania pasa na słupku więc problem jakby się sam rozwiązuje.
No chyba że ...
http://rajdy.eu/images/ga..._624_468_70.jpg |
_________________ Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu |
|
|
|
 |
horcio
Bywalec

Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 09 Lip 2012 Posty: 71 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 28-03-2014, 21:05
Bolid: sporting 99' |
|
|
cytując kolege z innego wątku (swoją drogą identycznego.. )
barkor napisał/a: | Kiedyś w tygodniku "Motor" było o montażu różnego dodatkowego wyposażenia w samochodach, m.in. o klatce bezpieczeństwa. Ja też słyszałem kiedyś, że policja zabrała komuś dowód za klatkę bez papierów, dlatego napisałem do Motoru maila jak to dokładnie jest.
Odpowiedź jakiegoś redaktora:
Cytat: | Co do
"certyfikatów" i innych miejskich legend, proponuję jednak opierać
się na interpretacji Ministerstwa Infrastruktury dotyczącej
wymagań jakie powinna spełniać "klatka". |
I w załączniku przesłał mi tą interpretację, której treść brzmi:
Cytat: | Ad. 4. Zgodnie z art. 66 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym
(Dz. U. z 2005 r., Nr 108, poz. 908, z późn. zm.) oraz Dyrektywą Rady 74/60/EWG z dnia
17 grudnia 1973 r. w sprawie zbliżenia ustawodastw państw członkowskich odnoszących
się do wyposażenia wnętrza pojazdów silnikowych (Dz. Urz. WE L 38 z dnia 11 lutego 1974
r. z późn. zm.), wyposażenie pojazdu samochodowego w klatkę bezpieczeństwa nie ma
wpływu na dopuszczenie do ruchu drogowego, o ile pojazd nie zagraża bezpieczeństwu osób
nim jadących lub innych uczestników ruchu drogowego, nie narusza porządku na drodze i nie
naraża kogokolwiek na szkodę. Ponadto pojazd musi zapewnić dostateczne pole widzenia
kierowcy oraz łatwe, wygodne i pewne posługiwanie się urządzeniami do kierowania,
hamowania, sygnalizacji i oświetlenia drogi przy równoczesnym jej obserwowaniu, oraz nie
może posiadać wystających, spiczastych albo ostrych części lub przedmiotów, które mogą
spowodować uszkodzenie ciała osób jadących w pojeździe lub innych uczestników ruchu. Nie
może również ograniczać w jakikolwiek sposób możliwości wejścia, wyjścia w tym też
wyjścia bezpieczeństwa, a wewnętrzna część dachu, w części położonej nad osobami
znajdującymi się w pojeździe lub przed nimi, nie może zawierać niebezpiecznych szorstkości
ani ostrych krawędzi skierowanych do tyłu lub w dół.
W przypadku pojazdów przeznaczonych do wyścigów, zakres zmian konstrukcyjnych
bywa zróżnicowany, często naruszający właściwe przepisy w sprawie warunków
technicznych i wyposażenia. Tak zwana „klatka bezpieczeństwa” jest jedną z prostszych
zmian konstrukcyjnych jaka występuje w pojazdach przeznaczonych do wyścigów.
Diagności w trakcie przeprowadzania okresowych badań technicznych pojazdu, jak i organa
kontroli ruchu drogowego weryfikują spełnienie warunków technicznych i w przypadku
stwierdzenia niezgodności podejmują stosowane działania. |
Także policja jeśli czepia się do klatki (i wymaga jakiegoś certyfikatu) to zupełnie bezpodstawnie i wynika to z nieznajomości przez nich przepisów. Mogą się przyczepić jeśli mają uzasadnione podejrzenie, że ta klatka jest źle skonstruowana, wbrew temu co napisano w powyższej interpretacji. |
od chwili montażu klatki w swoim mam w dowodzie wydrukowaną kopie
jeśli będziesz miał założone otuliny na rury, i pasy szelkowe to nie powinieneś się obawiać zarzutu .."zagraża bezpieczeństwu osób
nim jadących." równie dobrze takie samo zagrożenie sprawiają zwykłe słupki w aucie |
_________________ http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=39705 |
|
|
|
 |
folgi
Nałogowiec

Wiek: 38 Dołączył: 14 Paź 2008 Posty: 148 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 29-03-2014, 12:10
Bolid: SC |
|
|
DeZ napisał/a: | folgi napisał/a: | Klatka bez kasku roztrzaska Ci głowę w razie dzwonu, w seryjnych pasach to już nominacja do nagrody Darwina - serio i bez złośliwości. Chcesz trzepak w aucie, załóż sam rollbar. |
Na szczęście nikt tu nie wspomina o seryjnych pasach. Przy klatce trzeba je wyrzucić jak najdalej od auta. Zresztą część klatek ma kotwę przykręcaną w miejscu mocowania pasa na słupku więc problem jakby się sam rozwiązuje.
No chyba że ...
http://rajdy.eu/images/ga..._624_468_70.jpg |
Właśnie problem w tym że kolega o nich wspomina.
Cytując:
"Chodzi mi bardziej o to czy jeżdżąc w zwykłych pasach nie uderzy się głową o pałąki boczne... " |
_________________ potrubowany
SC 1.2 8V Turbo |
|
|
|
 |
nosferatu
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Sty 2013 Posty: 213 Skąd: Sz-n
|
Wysłany: 29-03-2014, 13:02
Bolid: CC 1.2 16v |
|
|
jak ktoś widział homologowane [prawdziwe otuliny a nie te na rury do ciepłej/zimnej wody ] to też nie chciałby w nie przydzwonić bez kasku |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 29-03-2014, 13:13
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
Jak już wstawia się klatkę to co za problem szelki wstawić? Nie rozumiem tu czegoś, po co komu klatka do jazdy w seryjnych pasach z resztą, jak można wpaść na taki pomysł?? |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
$iwy
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Kwi 2012 Posty: 34 Skąd: OPR
|
Wysłany: 29-03-2014, 17:12
Bolid: CCS |
|
|
Ja mam u siebie nad głowami otuliny Sparco- są twarde jak cholera tak jak Nosferatu napisał.Miałem kiedyś nieprzyjemność podczas wysiadania z auta przydzwonić. |
|
|
|
 |
misiekm
nówka sztuka ;)
Dołączył: 11 Sty 2014 Posty: 9 Skąd: Dzierżoniów
|
Wysłany: 30-03-2014, 08:48
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Byłem kiedyś na wypadku chyba jakiegoś swifta z klatką po czołówce. Straż miała sporo gimnastyki z wycięciem kierowcy. |
|
|
|
 |
Michal91
Nałogowiec

Dołączył: 05 Cze 2013 Posty: 103 Skąd: Pomorskie GS.
|
Wysłany: 16-04-2014, 03:01
Bolid: 2X SC sporting |
|
|
saper94 , folgi,
Pytanie z prostej przyczyny, przeglądałem fotki po ogłoszeniach jak wyglądają klatki u innych w sejach, gdzie montują m.in. właśnie szelki i natknąłem sie na takie sejko na tablicy.
I troche mnie zdziwiło, 6 zdjęcie, zrobione od tyłu auta.
Archiwalny link nawet znalazłem.
http://olx.pl/oferta/fiat...D5-ID4PbEB.html
Z tego co od jakiegoś czasu obserwuje to takie coś zdarza się w budżetowych rajdówkach, jak nie u kierowcy to u pasażera. |
|
|
|
 |
DeZ
Nałogowiec

Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 390 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 16-04-2014, 17:16
Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200 |
|
|
A gdzie tu zdziwienie ? Przed sprzedażą powykręcał co lepsze fanty a uzbroił w to co leżało w piwnicy.
Na wyłącznik masy to jest parę lepszych miejsc w seju |
_________________ Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu |
|
|
|
 |
|