FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Klatka a jazda na codzień
Autor Wiadomość
Michal91 
Nałogowiec


Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 103
Skąd: Pomorskie GS.
Wysłany: 24-03-2014, 16:47   Klatka a jazda na codzień
   Bolid: 2X SC sporting


Siema

Jak sprawuje się klatka w sejku podczas jazdy na codzień? Wiem, że utrudnia wsiadanie i wysiadanie. Chodzi mi bardziej o to czy jeżdżąc w zwykłych pasach nie uderzy się głową o pałąki boczne... Kask zawsze ochroni przed uderzeniem a tak to na codzień?
 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 24-03-2014, 16:51   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


Michal91, właśnie słyszałem że można nieźle przydzwonić z bańki w rurę i nawet otuliny nie pomagają :P
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
billon 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sty 2013
Posty: 11
Skąd: gcz
Wysłany: 24-03-2014, 16:59   
   Bolid: Fiat SC


Jak nie masz bocznych zastrzałów to nie ma tragedii. Jeżeli chodzi o uderzanie głową no to otuliny muszą być. W przepisach jest że w pojeździe nie powinno być ostrych elementów klatka chyba się do takich nie zalicza.
 
 
Michal91 
Nałogowiec


Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 103
Skąd: Pomorskie GS.
Wysłany: 24-03-2014, 17:04   
   Bolid: 2X SC sporting


Nawet nie do końca o przepisy mi chodzi jak o samą praktykę. A zastrzały mogą być ruchome (ściągane)?.
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 27-03-2014, 21:09   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


Michal91 napisał/a:
Nawet nie do końca o przepisy mi chodzi jak o samą praktykę. A zastrzały mogą być ruchome (ściągane)?.


Ruchome nie. Ściągane tak. Konkretnie to przykręcane ale to zależy jaką masz czy też będziesz miał klatkę. Ja moim swego czasu sporo km robiłem i nigdy mi klatka nie przeszkadzała. Co innego hałas :)
Co do przepisów. Kiedyś a konkretnie dość dawno temu rozmawiałem z policjantem z drogówki i stwierdził wtedy, że jak jest klatka to należy jeździć w kasku. Przyczyny omówione wyżej. Znowu niektórzy diagności nie podbijali przeglądu rzucając hasła o dużej ingerencji w konstrukcję auta. Ale jak to jest konkretnie też bym się chętnie dowiedział ale na podstawie przepisów czarno na białym a nie domysłów.
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
folgi 
Nałogowiec


Wiek: 38
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 148
Skąd: Wrocław
Wysłany: 28-03-2014, 14:13   
   Bolid: SC


Klatka bez kasku roztrzaska Ci głowę w razie dzwonu, w seryjnych pasach to już nominacja do nagrody Darwina - serio i bez złośliwości. Chcesz trzepak w aucie, załóż sam rollbar.
_________________
potrubowany

SC 1.2 8V Turbo
 
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 28-03-2014, 20:46   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


folgi napisał/a:
Klatka bez kasku roztrzaska Ci głowę w razie dzwonu, w seryjnych pasach to już nominacja do nagrody Darwina - serio i bez złośliwości. Chcesz trzepak w aucie, załóż sam rollbar.


Na szczęście nikt tu nie wspomina o seryjnych pasach. Przy klatce trzeba je wyrzucić jak najdalej od auta. Zresztą część klatek ma kotwę przykręcaną w miejscu mocowania pasa na słupku więc problem jakby się sam rozwiązuje.
No chyba że ...
http://rajdy.eu/images/ga..._624_468_70.jpg :)
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
horcio 
Bywalec


Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 09 Lip 2012
Posty: 71
Skąd: Poznań
Wysłany: 28-03-2014, 21:05   
   Bolid: sporting 99'


cytując kolege z innego wątku (swoją drogą identycznego.. )

barkor napisał/a:
Kiedyś w tygodniku "Motor" było o montażu różnego dodatkowego wyposażenia w samochodach, m.in. o klatce bezpieczeństwa. Ja też słyszałem kiedyś, że policja zabrała komuś dowód za klatkę bez papierów, dlatego napisałem do Motoru maila jak to dokładnie jest.
Odpowiedź jakiegoś redaktora:
Cytat:
Co do
"certyfikatów" i innych miejskich legend, proponuję jednak opierać
się na interpretacji Ministerstwa Infrastruktury dotyczącej
wymagań jakie powinna spełniać "klatka".


I w załączniku przesłał mi tą interpretację, której treść brzmi:

Cytat:
Ad. 4. Zgodnie z art. 66 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym
(Dz. U. z 2005 r., Nr 108, poz. 908, z późn. zm.) oraz Dyrektywą Rady 74/60/EWG z dnia
17 grudnia 1973 r. w sprawie zbliżenia ustawodastw państw członkowskich odnoszących
się do wyposażenia wnętrza pojazdów silnikowych (Dz. Urz. WE L 38 z dnia 11 lutego 1974
r. z późn. zm.), wyposażenie pojazdu samochodowego w klatkę bezpieczeństwa nie ma
wpływu na dopuszczenie do ruchu drogowego, o ile pojazd nie zagraża bezpieczeństwu osób
nim jadących lub innych uczestników ruchu drogowego, nie narusza porządku na drodze i nie
naraża kogokolwiek na szkodę. Ponadto pojazd musi zapewnić dostateczne pole widzenia
kierowcy oraz łatwe, wygodne i pewne posługiwanie się urządzeniami do kierowania,
hamowania, sygnalizacji i oświetlenia drogi przy równoczesnym jej obserwowaniu, oraz nie
może posiadać wystających, spiczastych albo ostrych części lub przedmiotów, które mogą
spowodować uszkodzenie ciała osób jadących w pojeździe lub innych uczestników ruchu. Nie
może również ograniczać w jakikolwiek sposób możliwości wejścia, wyjścia w tym też
wyjścia bezpieczeństwa, a wewnętrzna część dachu, w części położonej nad osobami
znajdującymi się w pojeździe lub przed nimi, nie może zawierać niebezpiecznych szorstkości
ani ostrych krawędzi skierowanych do tyłu lub w dół.
W przypadku pojazdów przeznaczonych do wyścigów, zakres zmian konstrukcyjnych
bywa zróżnicowany, często naruszający właściwe przepisy w sprawie warunków
technicznych i wyposażenia. Tak zwana „klatka bezpieczeństwa” jest jedną z prostszych
zmian konstrukcyjnych jaka występuje w pojazdach przeznaczonych do wyścigów.
Diagności w trakcie przeprowadzania okresowych badań technicznych pojazdu, jak i organa
kontroli ruchu drogowego weryfikują spełnienie warunków technicznych i w przypadku
stwierdzenia niezgodności podejmują stosowane działania.


Także policja jeśli czepia się do klatki (i wymaga jakiegoś certyfikatu) to zupełnie bezpodstawnie i wynika to z nieznajomości przez nich przepisów. Mogą się przyczepić jeśli mają uzasadnione podejrzenie, że ta klatka jest źle skonstruowana, wbrew temu co napisano w powyższej interpretacji.


od chwili montażu klatki w swoim mam w dowodzie wydrukowaną kopie ;)
jeśli będziesz miał założone otuliny na rury, i pasy szelkowe to nie powinieneś się obawiać zarzutu .."zagraża bezpieczeństwu osób
nim jadących." równie dobrze takie samo zagrożenie sprawiają zwykłe słupki w aucie
_________________
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=39705
 
 
folgi 
Nałogowiec


Wiek: 38
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 148
Skąd: Wrocław
Wysłany: 29-03-2014, 12:10   
   Bolid: SC


DeZ napisał/a:
folgi napisał/a:
Klatka bez kasku roztrzaska Ci głowę w razie dzwonu, w seryjnych pasach to już nominacja do nagrody Darwina - serio i bez złośliwości. Chcesz trzepak w aucie, załóż sam rollbar.


Na szczęście nikt tu nie wspomina o seryjnych pasach. Przy klatce trzeba je wyrzucić jak najdalej od auta. Zresztą część klatek ma kotwę przykręcaną w miejscu mocowania pasa na słupku więc problem jakby się sam rozwiązuje.
No chyba że ...
http://rajdy.eu/images/ga..._624_468_70.jpg :)


Właśnie problem w tym że kolega o nich wspomina.

Cytując:

"Chodzi mi bardziej o to czy jeżdżąc w zwykłych pasach nie uderzy się głową o pałąki boczne... "
_________________
potrubowany

SC 1.2 8V Turbo
 
 
 
nosferatu 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 213
Skąd: Sz-n
Wysłany: 29-03-2014, 13:02   
   Bolid: CC 1.2 16v


jak ktoś widział homologowane [prawdziwe otuliny a nie te na rury do ciepłej/zimnej wody ;) ] to też nie chciałby w nie przydzwonić bez kasku :)
 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 29-03-2014, 13:13   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


Jak już wstawia się klatkę to co za problem szelki wstawić? Nie rozumiem tu czegoś, po co komu klatka do jazdy w seryjnych pasach z resztą, jak można wpaść na taki pomysł??
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
$iwy 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Kwi 2012
Posty: 34
Skąd: OPR
Wysłany: 29-03-2014, 17:12   
   Bolid: CCS


Ja mam u siebie nad głowami otuliny Sparco- są twarde jak cholera tak jak Nosferatu napisał.Miałem kiedyś nieprzyjemność podczas wysiadania z auta przydzwonić.
 
 
misiekm 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 11 Sty 2014
Posty: 9
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 30-03-2014, 08:48   
   Bolid: Seicento 900


Byłem kiedyś na wypadku chyba jakiegoś swifta z klatką po czołówce. Straż miała sporo gimnastyki z wycięciem kierowcy.
 
 
Michal91 
Nałogowiec


Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 103
Skąd: Pomorskie GS.
Wysłany: 16-04-2014, 03:01   
   Bolid: 2X SC sporting


saper94 , folgi,

Pytanie z prostej przyczyny, przeglądałem fotki po ogłoszeniach jak wyglądają klatki u innych w sejach, gdzie montują m.in. właśnie szelki i natknąłem sie na takie sejko na tablicy.
I troche mnie zdziwiło, 6 zdjęcie, zrobione od tyłu auta.

Archiwalny link nawet znalazłem.
http://olx.pl/oferta/fiat...D5-ID4PbEB.html

Z tego co od jakiegoś czasu obserwuje to takie coś zdarza się w budżetowych rajdówkach, jak nie u kierowcy to u pasażera.
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 16-04-2014, 17:16   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


A gdzie tu zdziwienie ? Przed sprzedażą powykręcał co lepsze fanty a uzbroił w to co leżało w piwnicy.
Na wyłącznik masy to jest parę lepszych miejsc w seju :)
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum