|
FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl
|
Wstępna kalkulacja Swapa 900 - 1,2 8v |
Autor |
Wiadomość |
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1
Pomógł: 141 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 02-04-2014, 08:38 Wstępna kalkulacja Swapa 900 - 1,2 8v
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
masa pytań, postanowiłem więc utworzyć ten wątek.
Bardzo orientacyjne koszta swapa. Można powiedzieć, że na 16v również można się posiłkować, dokładając spokojnie do wyceny z tysiaczka
Cytat: |
no i zrobiłem małą kalkulację zmiany 900-1.2 8v. (nie, żeby coś, tak po prostu lezę po operacji w domu i się nieco nudzę:D)
no i wyszło mi tak: (nieco w zaokrągleniu oczywiście)
-od 1.1 skrzynia-600 zł
-suche półosie -200 zł
-lewarek biegów- 200 zł
-każda łapa-150 zł
-alternator-100 zł
- rozrusznik-100 zł
-Silnik 1.2 8v 600-1 000zł
-pompe paliwa o cisnieniu 3 bar-?
-oleje+filtr silnik- 200zł
-rozrząd-?
-płyn do chłodnicy-?
-sprzęgło- 200zł
-komp- 300 zł
edit. dorzuciłem kompa i sprzęgło...droga zabawa
Skrzynia-300-350,-
suche półosie- 100,-/kpl.
lewarek biegow- 100-120,-
łapa od strony silnika z blacha do podluznicy-120-140,-
łapa tylna z poduszka-30-40,-
łapa boczna zależy czy banan czy stalowa - 30-150,-
altek - 50-100,-
rozrusznik- 50,-
silnik 700-1000,- (pewnie z wydechowym i portkami z sondą w zestawie)
pompa paliwa nowka zamiennik ok. 50,-
olej 10w40 4l castrol magnatec -80-90,- a możesz równie dobrze zajechać lotosa za 50,-
filtr oleju- 15,-
rozrząd zależy na jakich gratach, na ruvillu i hepu myślę z 250,-
płyn możesz kupić koncentrat za 30,- i sobie zrobić
sprzęgło lepsze z 300,-
komp bez immo 150-200,-
na początku możesz to spiąć na seryjnym wydechu
na swapa musisz liczyć minimum 2.5-3k
do tego robocizna z odpaleniem jakieś 500-600,-
|
|
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
|
sajdektbg
nówka sztuka ;)
Dołączył: 04 Mar 2014 Posty: 8 Skąd: TBG
|
Wysłany: 02-04-2014, 13:45
Bolid: SC |
|
|
A jak ma się sprawa z przekładką 1.1 mpi na 1.2 8v?
skrzynia, łapy,sporzegło, półosie to zostaje z 1.1? |
|
|
|
|
marny02
Nałogowiec
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 18 Lis 2011 Posty: 274 Skąd: wielkopolska PCT
|
Wysłany: 02-04-2014, 13:58
Bolid: sicento 1.1/VB 2.0 16V |
|
|
sajdektbg napisał/a: | skrzynia, łapy,sporzegło, półosie to zostaje z 1.1? |
Tak. Tematów było tym sporo wystarczy poszukać |
_________________
|
|
|
|
|
barkor
spamer team
Pomógł: 90 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 02-04-2014, 15:35
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Cytat: |
na początku możesz to spiąć na seryjnym wydechu |
A ja mam pytanie co do wydechu, czy jest jakaś możliwość spięcia seryjnego wydechu z 900stki żeby nie trzeba było nic spawać. Wiem, kolektor z 1.1spi razem z rurą kolektorową nie wejdzie bo silnik 1.2 jest nieco wyższy. Z kolei jakby dać kolektor 4-2-1 z portkami z punto to portki trzeba ciąć i spawać, bo nie będzie pasować do reszty wydechu. A może jest jakiś sprawdzony patent na wydech co by się obyło bez spawarki? |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
|
|
|
|
|
krysy
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Sie 2013 Posty: 145 Skąd: czeladź
|
Wysłany: 02-04-2014, 16:36
Bolid: sc75/vwg4/161 |
|
|
barkor napisał/a: | Cytat: |
na początku możesz to spiąć na seryjnym wydechu |
A ja mam pytanie co do wydechu, czy jest jakaś możliwość spięcia seryjnego wydechu z 900stki żeby nie trzeba było nic spawać. Wiem, kolektor z 1.1spi razem z rurą kolektorową nie wejdzie bo silnik 1.2 jest nieco wyższy. Z kolei jakby dać kolektor 4-2-1 z portkami z punto to portki trzeba ciąć i spawać, bo nie będzie pasować do reszty wydechu. A może jest jakiś sprawdzony patent na wydech co by się obyło bez spawarki? |
Chyba i tak będziesz musiał spawać, ja mam motor 1.2 i wydech z 900 i nie obyło sie bez spawania. |
_________________ 75Hp |
|
|
|
|
krysy
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Sie 2013 Posty: 145 Skąd: czeladź
|
Wysłany: 02-04-2014, 16:37
Bolid: sc75/vwg4/161 |
|
|
sajdektbg napisał/a: | A jak ma się sprawa z przekładką 1.1 mpi na 1.2 8v?
skrzynia, łapy,sporzegło, półosie to zostaje z 1.1? |
skrzynia ta sama, łapę lewą wymieniali bo się rozleciała więc chyba zostaje, półosie suche zostają, sprzęgło takie same. |
_________________ 75Hp |
|
|
|
|
snefu
nówka sztuka ;)
Wiek: 39 Dołączył: 06 Cze 2008 Posty: 13 Skąd: B-B
|
Wysłany: 21-06-2015, 14:29
Bolid: Seicento 900 -> 1,2 16v -> 1,4 16v |
|
|
Pytanie o ile "potniemy koszty" używając do swap-a całego auta załóżmy palio 1,2...
Mamy w sumie większość rzeczy które potrzeba do swap-a czy się mylę?
Nawet IMO będzie ok?
Brak rzeczy typu półosie + ew. skrzynia... |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
| |
|