FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wstępna kalkulacja Swapa 900 - 1,2 8v
Autor Wiadomość
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 37
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 02-04-2014, 09:38   Wstępna kalkulacja Swapa 900 - 1,2 8v
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


masa pytań, postanowiłem więc utworzyć ten wątek.
Bardzo orientacyjne koszta swapa. Można powiedzieć, że na 16v również można się posiłkować, dokładając spokojnie do wyceny z tysiaczka :P

Cytat:

no i zrobiłem małą kalkulację zmiany 900-1.2 8v. (nie, żeby coś, tak po prostu lezę po operacji w domu i się nieco nudzę:D)
no i wyszło mi tak: (nieco w zaokrągleniu oczywiście)

-od 1.1 skrzynia-600 zł
-suche półosie -200 zł
-lewarek biegów- 200 zł
-każda łapa-150 zł
-alternator-100 zł
- rozrusznik-100 zł
-Silnik 1.2 8v 600-1 000zł
-pompe paliwa o cisnieniu 3 bar-?
-oleje+filtr silnik- 200zł
-rozrząd-?
-płyn do chłodnicy-?
-sprzęgło- 200zł
-komp- 300 zł

edit. dorzuciłem kompa i sprzęgło...droga zabawa ;/

Skrzynia-300-350,-
suche półosie- 100,-/kpl.
lewarek biegow- 100-120,-
łapa od strony silnika z blacha do podluznicy-120-140,-
łapa tylna z poduszka-30-40,-
łapa boczna zależy czy banan czy stalowa - 30-150,-
altek - 50-100,-
rozrusznik- 50,-
silnik 700-1000,- (pewnie z wydechowym i portkami z sondą w zestawie)
pompa paliwa nowka zamiennik ok. 50,-
olej 10w40 4l castrol magnatec -80-90,- a możesz równie dobrze zajechać lotosa za 50,- :mg:
filtr oleju- 15,-
rozrząd zależy na jakich gratach, na ruvillu i hepu myślę z 250,-
płyn możesz kupić koncentrat za 30,- i sobie zrobić :P
sprzęgło lepsze z 300,-
komp bez immo 150-200,-

na początku możesz to spiąć na seryjnym wydechu

na swapa musisz liczyć minimum 2.5-3k

do tego robocizna z odpaleniem jakieś 500-600,- ;)


_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
sajdektbg 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 8
Skąd: TBG
Wysłany: 02-04-2014, 14:45   
   Bolid: SC


A jak ma się sprawa z przekładką 1.1 mpi na 1.2 8v?
skrzynia, łapy,sporzegło, półosie to zostaje z 1.1?
 
 
marny02 
Nałogowiec


Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lis 2011
Posty: 274
Skąd: wielkopolska PCT
Wysłany: 02-04-2014, 14:58   
   Bolid: sicento 1.1/VB 2.0 16V


sajdektbg napisał/a:
skrzynia, łapy,sporzegło, półosie to zostaje z 1.1?

Tak. Tematów było tym sporo wystarczy poszukać
_________________

 
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 02-04-2014, 16:35   
   Bolid: Seicento 900-->1.2 8V-->1.4 8V


Cytat:

na początku możesz to spiąć na seryjnym wydechu

A ja mam pytanie co do wydechu, czy jest jakaś możliwość spięcia seryjnego wydechu z 900stki żeby nie trzeba było nic spawać. Wiem, kolektor z 1.1spi razem z rurą kolektorową nie wejdzie bo silnik 1.2 jest nieco wyższy. Z kolei jakby dać kolektor 4-2-1 z portkami z punto to portki trzeba ciąć i spawać, bo nie będzie pasować do reszty wydechu. A może jest jakiś sprawdzony patent na wydech co by się obyło bez spawarki?
 
 
krysy 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Sie 2013
Posty: 145
Skąd: czeladź
Wysłany: 02-04-2014, 17:36   
   Bolid: sc75/vwg4/161


barkor napisał/a:
Cytat:

na początku możesz to spiąć na seryjnym wydechu

A ja mam pytanie co do wydechu, czy jest jakaś możliwość spięcia seryjnego wydechu z 900stki żeby nie trzeba było nic spawać. Wiem, kolektor z 1.1spi razem z rurą kolektorową nie wejdzie bo silnik 1.2 jest nieco wyższy. Z kolei jakby dać kolektor 4-2-1 z portkami z punto to portki trzeba ciąć i spawać, bo nie będzie pasować do reszty wydechu. A może jest jakiś sprawdzony patent na wydech co by się obyło bez spawarki?

Chyba i tak będziesz musiał spawać, ja mam motor 1.2 i wydech z 900 i nie obyło sie bez spawania.
_________________
75Hp
 
 
krysy 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Sie 2013
Posty: 145
Skąd: czeladź
Wysłany: 02-04-2014, 17:37   
   Bolid: sc75/vwg4/161


sajdektbg napisał/a:
A jak ma się sprawa z przekładką 1.1 mpi na 1.2 8v?
skrzynia, łapy,sporzegło, półosie to zostaje z 1.1?

skrzynia ta sama, łapę lewą wymieniali bo się rozleciała więc chyba zostaje, półosie suche zostają, sprzęgło takie same.
_________________
75Hp
 
 
snefu 
nówka sztuka ;)

Wiek: 38
Dołączył: 06 Cze 2008
Posty: 13
Skąd: B-B
Wysłany: 21-06-2015, 15:29   
   Bolid: Seicento 900 -> 1,2 16v -> 1,4 16v


Pytanie o ile "potniemy koszty" używając do swap-a całego auta załóżmy palio 1,2...
Mamy w sumie większość rzeczy które potrzeba do swap-a czy się mylę?
Nawet IMO będzie ok?

Brak rzeczy typu półosie + ew. skrzynia...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum