FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Konserwacja sejka
Autor Wiadomość
godzik519 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 23 Mar 2014
Posty: 3
Skąd: Bielsko
Wysłany: 14-04-2014, 20:35   Konserwacja sejka
   Bolid: seicento


Witam jestem tutaj nowy (na forum i na drodze) niedawno stałem się posiadaczem magicznego plastiku pozwalającego mi jeździć moim sejkiem:)
2000r. 119tys przebiegu silnik 900
Od lat nie była robiona tam konserwacja i podwozie jest strasznie pordzewiałe dlatego chciałbym je zakonserwować jako że jestem w tym temacie "zielony" chciałbym dowiedzieć się jak się do tego zabrać czy oczyszczać tą rdze jakąś szczotką drucianą czy czymś i jakim środkiem zrobić tą konserwacje.
I jeszcze pytanie może głupie ale nie wiem czym są profile zamknięte w samochodzie jakby mógł mi ktoś to wyjaśnić:)
Z góry dziękuje i prosze o wyrozumiałość ,ponieważ jestem "zielony" w tym temacie.
 
 
wirus 
Nałogowiec

Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 128
Skąd: SWD
Wysłany: 14-04-2014, 20:48   
   Bolid: seicento


profile zamknięte w aucie to progi w środku,drzwi klapa itd. Ja czyszczę szczotką drucianą i odtłuszczam benzyną ekstrakcyjną :lol:
_________________
Nieważne czym się jeździ, ważne że na głowę nie pada.
 
 
 
wojtek12321 
Nałogowiec

Pomógł: 65 razy
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 443
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 14-04-2014, 20:48   
   Bolid: Fiat seicento 900 SX


godzik519 napisał/a:
nie wiem czym są profile zamknięte w samochodzie jakby mógł mi ktoś to wyjaśnić:)

Wszystkie wnętrza podłużnic w podwoziu, wnętrza progów itp. elementów w nadwoziu zrobionych tak jakby "na kształt rurki" często kwadratowej, prostokątnej i o wielu innych kształtach a stanowiącej element konstrukcyjny nadwozia.
 
 
maxonis 
Nałogowiec


Pomógł: 16 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 108
Skąd: Rydułtowy
Wysłany: 14-04-2014, 21:24   
   Bolid: Fiat Seicento


Zacytuję słowa
Cytat:
RazeR


1. Piaskowanie
2. Podklad epoksydowy
3. Konserwacja
4. Chlorokauczuk

I wszystko. Jesli masz jakies ogniska rdzy to przed podkladem epoksydowym dajesz reaktywny

RazeR chyba nie będziesz zły za przekierowanie :)
Wato zobaczyć bo to naprawdę profi robota

jeśli chcesz naprawde profesjonalnie robić Link do podłogi wykonanej przez Razera
_________________

 
 
 
ssibliveD 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 36
Skąd: PL
Wysłany: 15-04-2014, 07:01   
   Bolid: Devilbiss


maxonis napisał/a:
Jesli masz jakies ogniska rdzy to przed podkladem epoksydowym dajesz reaktywny



Wiekszej bzdury nigdy w zyciu nie przeczytałem...

:wstyd: :wstyd:

Az screana zrobie.
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 15-04-2014, 08:39   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


podkład reaktywny nigdy nie łączymy z podkładem epoksydowym - lepiej zostawić tą rdzę i nic nie ruszać jak takie głupoty macie robić

szlifujemy rdzę,

podkład reaktywny
potem podkład akrylowy ( 1k lub 2k )
dopiero można lakierować albo baranek

podkład reaktywny jest o tyle lepszy, że dezaktywuje to, czego nie wyczyścimy ręcznie - a uwierzcie, że są zawsze mikrowżery rdzy której nawet nie widzicie

jak nie dacie akrylu, to cała robota bez sensu bo akryl musi izolować wodę

no i reaktywny musi schnąć 24-48h
inaczej też nie ma to sensu
_________________

 
 
maxonis 
Nałogowiec


Pomógł: 16 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 108
Skąd: Rydułtowy
Wysłany: 15-04-2014, 09:46   
   Bolid: Fiat Seicento


ssibliveD napisał/a:
maxonis napisał/a:
Jesli masz jakies ogniska rdzy to przed podkladem epoksydowym dajesz reaktywny



Wiekszej bzdury nigdy w zyciu nie przeczytałem...

:wstyd: :wstyd:

Az screana zrobie.


Każdy robi jak uważa więc jak zrobisz tak masz
_________________

 
 
 
krikus 
Bywalec


Dołączył: 21 Mar 2014
Posty: 50
Skąd: PL
Wysłany: 15-04-2014, 10:36   
   Bolid: SC 1.1 MPI


Czyszczenie mechaniczne za pomocą skrobaka, szczotki drucianej, papieru ściernego.
Potem się przedmuchuje pył i odtłuszcza benzyną (rozcieńczalinkiem) ekstrakcyjnym. Bierze się pędzel i tzw "minię" (Unikor C) i maluje. W/w podkład powinien przeschnąć do nastepnego dnia i wtedy robimy cały spód barankiem (Środek do ochrony karoserii)
 
 
ssibliveD 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 36
Skąd: PL
Wysłany: 15-04-2014, 10:57   
   Bolid: Devilbiss


Łukasz napisał/a:
podkład reaktywny



Kto jeszcze uzywa reaktywnego skoro ten badziew jest bez utwardzacza? Powinni go wycofac z produkcji.

Łukasz napisał/a:
potem podkład akrylowy
Łukasz napisał/a:
( 1k lub 2k )



Kolejna bzdura, podkładu akrylowego nie ma sensu uzywać na podwozie auta, jest on do zastosowan wierzchnich dekoracyjnych a co to znaczy ? Pod lakier wierzchni na karoseri auta, a nie pod konserwe !

Łukasz napisał/a:
( 1k lub 2k )


Akrylowy 1k ? wiesz co to znaczy ? Produkt jednoskładnikowy czyli bez utwarddzacza, kolejna bzdura nie wiem skąd Wy wgl. bierzecie takie pomysły.

Łukasz napisał/a:
podkład reaktywny jest o tyle lepszy, że dezaktywuje to, czego nie wyczyścimy ręcznie


I kolejna bzdura, zaden podkład czy to reaktywny akrylowy czy nawet epoxyd UJA da jezeli sie podłoza dobrze nie wyczyści, przez to podłoge najlepiej w miejscach korozji piaskować, jest to jedyna metoda która w 100% usunie to co nie potrzebne.

I w nawiązaniu do tego '' że dezaktywuje to, czego nie wyczyścimy ręcznie'' NIE MA CZEGOŚ TAKIEGO ! To ze ktos na alegro w aukcji napisze podkłąd antykorozyjny na rdze nie znaczy ze on rdze zlikwiduje, nic rdzy nie zlikwiduje po za procesem oczyszczania. Podkład zabezpieczy ale to co go atakuje z zewnatrz. Nigdy nie usunie tego na co zostł nałozony. NIGDY. Druga sprawa trzeba wiedziec jaki podkład na co sie stosuje. Ty nie masz na ten temat zielonego pojęcia. Taka jest prawda, a chcesz doradzać komuś jak ma cos zrobic. Polska, tak polska.

Łukasz napisał/a:
jak nie dacie akrylu, to cała robota bez sensu bo akryl musi izolować wodę


I kolejna bzdura, podklad akrylowy nie jest do 100% izolacji wody, izolować wodę moze tylko i wyłącznie podkład epoxydowy. Tak jak wyzej napisałem akrylowy oczywiscie 2k czyli podkład i utwardzacza bo inne cuda 1k nie nadaja sie do niczego ma zastosowanie pod lakier wierzchni !

Łukasz napisał/a:
no i reaktywny musi schnąć 24-48h
inaczej też nie ma to sensu


A to jest już mistrzostwo swiata. Ja nie wiem, skąd bierzecie takie texty...

Jedyna opcja konserwacji podwozia samochodowego to piaskowanie korozji, po czym całe podwozie gruntujemy podkładem epoxydowym, bo lepszego podkładu jak epoxyd nie ma. Po 12h bez matowania epoxydu ponieważ ma bardzo długą aktywność chemiczna wiec nie trzeba tego matowac nakładamy KONSERWACJE ! A nie
Łukasz napisał/a:
albo baranek


Wiesz do czego służy baranek ? Poczytaj bo na pewno nie do konserwacji podwozia samochodowego.

Tyle ode mnie. Kto mnie zna to wie co pisze.
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 15-04-2014, 11:55   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


kolego, jak jesteś taki madry to książkę napisz. ja robie tak jak robie i nigdy żadna rdza nie wychodzi.

po 1. błąd jaki robią ludzie to łączenie epoksydu z reaktywnym. kto używa reaktywnego jak to badziew ? ja i pewnie 99% polski.

2. po co akryl na podwozie ? wiem że akryl jest pod lakiery, ale wole sobie reaktywny odizolować od wody. epoksydu nie używam, bo NIGDY nie wyczyścisz do gołej blachy rdzy

3. zgoda, piaskowanie + epoksyd. ale kto w polsce piaskuje podwozie ? O czym my tu mówimy ? ten kraj jest na etapie: szczotka druciana, minia i baranek

4. wiem do czego służy baranek i bardzo dobrze mi się go używa

5. podkład reaktywny musi schnąć conajmniej 24 godziny bo trawi blachę, nie wiem co w tym dziwnego
_________________

 
 
ssibliveD 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 36
Skąd: PL
Wysłany: 15-04-2014, 17:59   
   Bolid: Devilbiss


Łukasz napisał/a:
po 1. błąd jaki robią ludzie to łączenie epoksydu z reaktywnym. kto używa reaktywnego jak to badziew ? ja i pewnie 99% polski.


Jak czytają podobne ''podpowiedzi'' do Twojej to się nie dziwie ze tak sie dzieje :)

Łukasz napisał/a:
epoksydu nie używam, bo NIGDY nie wyczyścisz do gołej blachy rdzy


A mozesz mi wytłumaczyc co to ma jedno do drugiego ? Czyty wiesz o czym piszesz, anii kupy ani dupy sie to nie trzyma. Co to niby ma znaczyc ''nie uzywam epoxydu bo nigdy nie wyczyscisz do gołej blachy'' ? Bo co niby jak nie doczyścisz rdzy a zaciaprasz to reaktywnym to on sobie z tym poradzi :)) Panie... :sciana: Albo sie plątasz albo nie masz pojecia o czym piszesz, stawiam to drugie.

Łukasz napisał/a:
4. wiem do czego służy baranek i bardzo dobrze mi się go używa
No to napisz do czego służy, bo na pewno nie do konserwacji podwozia.

Łukasz napisał/a:
5. podkład reaktywny musi schnąć conajmniej 24 godziny bo trawi blachę, nie wiem co w tym dziwnego


Jak wiesz sa 3 rodzaje prawdy, na to nadaje sie ta 3 , jednym slowem gówno prawda.

Prosze karta techniczna reaktywnego z dp http://kolorysta.pl/pl/p/...xone-Dupont.pdf

Karta techniczna reaktywnego z novola http://professional.novol...PROTECT_340.pdf

24h trawi blachę tak, uważaj tylko zeby Ci całego auta nie zjadł przez te 24h trawienia.
 
 
krysy 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Sie 2013
Posty: 145
Skąd: czeladź
Wysłany: 15-04-2014, 18:34   Re: Konserwacja sejka
   Bolid: sc75/vwg4/161


godzik519 napisał/a:
Witam jestem tutaj nowy (na forum i na drodze) niedawno stałem się posiadaczem magicznego plastiku pozwalającego mi jeździć moim sejkiem:)
2000r. 119tys przebiegu silnik 900
Od lat nie była robiona tam konserwacja i podwozie jest strasznie pordzewiałe dlatego chciałbym je zakonserwować jako że jestem w tym temacie "zielony" chciałbym dowiedzieć się jak się do tego zabrać czy oczyszczać tą rdze jakąś szczotką drucianą czy czymś i jakim środkiem zrobić tą konserwacje.
I jeszcze pytanie może głupie ale nie wiem czym są profile zamknięte w samochodzie jakby mógł mi ktoś to wyjaśnić:)
Z góry dziękuje i prosze o wyrozumiałość ,ponieważ jestem "zielony" w tym temacie.

Sam tego nie zrobisz dobrze, a zakład który zrobi to profesjonalnie i piaskuje skasuje Cię ze 2x wartość tego seja. Bo wiadomo że podwozie, wahacze, belka itd trzeba zrobić.
Zrób z grubsza tak jak koledzy piszą i nie zawracaj sobie głowy. Będzie dziura to wstawisz łatę. Nowego z tego nie zrobisz.
_________________
75Hp
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 15-04-2014, 20:36   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


ssibliveD, podkłady reaktywne których używam na karcie technicznej mówią o min 24h czasie schnięcia. nie chcę tu doktoryzować jak Ty i poprawiać producenta. Róbcie jak chcecie, ja robie po swojemu i rdzy nie ma a zabezpieczenie mam pierwsza klasa. Oby każde auto było tak zabezpieczone jak moje. Temat kończę, bo każdy zrobi jak uważa.
_________________

 
 
godzik519 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 23 Mar 2014
Posty: 3
Skąd: Bielsko
Wysłany: 15-04-2014, 23:02   
   Bolid: seicento


Dzięki wszystkim za pomoc jak tylko przestanie padać biore się za oczyszczanie podwozia i będe się bawił.
Temat do zamknięcia
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum