Konserwacja sejka |
Autor |
Wiadomość |
godzik519
nówka sztuka ;)
Dołączył: 23 Mar 2014 Posty: 3 Skąd: Bielsko
|
Wysłany: 14-04-2014, 20:35 Konserwacja sejka
Bolid: seicento |
|
|
Witam jestem tutaj nowy (na forum i na drodze) niedawno stałem się posiadaczem magicznego plastiku pozwalającego mi jeździć moim sejkiem:)
2000r. 119tys przebiegu silnik 900
Od lat nie była robiona tam konserwacja i podwozie jest strasznie pordzewiałe dlatego chciałbym je zakonserwować jako że jestem w tym temacie "zielony" chciałbym dowiedzieć się jak się do tego zabrać czy oczyszczać tą rdze jakąś szczotką drucianą czy czymś i jakim środkiem zrobić tą konserwacje.
I jeszcze pytanie może głupie ale nie wiem czym są profile zamknięte w samochodzie jakby mógł mi ktoś to wyjaśnić:)
Z góry dziękuje i prosze o wyrozumiałość ,ponieważ jestem "zielony" w tym temacie. |
|
|
|
 |
wirus
Nałogowiec
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 128 Skąd: SWD
|
Wysłany: 14-04-2014, 20:48
Bolid: seicento |
|
|
profile zamknięte w aucie to progi w środku,drzwi klapa itd. Ja czyszczę szczotką drucianą i odtłuszczam benzyną ekstrakcyjną |
_________________ Nieważne czym się jeździ, ważne że na głowę nie pada. |
|
|
|
 |
wojtek12321
Nałogowiec
Pomógł: 65 razy Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 443 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 14-04-2014, 20:48
Bolid: Fiat seicento 900 SX |
|
|
godzik519 napisał/a: | nie wiem czym są profile zamknięte w samochodzie jakby mógł mi ktoś to wyjaśnić:) |
Wszystkie wnętrza podłużnic w podwoziu, wnętrza progów itp. elementów w nadwoziu zrobionych tak jakby "na kształt rurki" często kwadratowej, prostokątnej i o wielu innych kształtach a stanowiącej element konstrukcyjny nadwozia. |
|
|
|
 |
maxonis
Nałogowiec

Pomógł: 16 razy Wiek: 33 Dołączył: 19 Wrz 2010 Posty: 108 Skąd: Rydułtowy
|
Wysłany: 14-04-2014, 21:24
Bolid: Fiat Seicento |
|
|
Zacytuję słowa
1. Piaskowanie
2. Podklad epoksydowy
3. Konserwacja
4. Chlorokauczuk
I wszystko. Jesli masz jakies ogniska rdzy to przed podkladem epoksydowym dajesz reaktywny
RazeR chyba nie będziesz zły za przekierowanie
Wato zobaczyć bo to naprawdę profi robota
jeśli chcesz naprawde profesjonalnie robić Link do podłogi wykonanej przez Razera |
_________________
 |
|
|
|
 |
ssibliveD
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Sty 2014 Posty: 36 Skąd: PL
|
Wysłany: 15-04-2014, 07:01
Bolid: Devilbiss |
|
|
maxonis napisał/a: | Jesli masz jakies ogniska rdzy to przed podkladem epoksydowym dajesz reaktywny |
Wiekszej bzdury nigdy w zyciu nie przeczytałem...
Az screana zrobie. |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 15-04-2014, 08:39
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
podkład reaktywny nigdy nie łączymy z podkładem epoksydowym - lepiej zostawić tą rdzę i nic nie ruszać jak takie głupoty macie robić
szlifujemy rdzę,
podkład reaktywny
potem podkład akrylowy ( 1k lub 2k )
dopiero można lakierować albo baranek
podkład reaktywny jest o tyle lepszy, że dezaktywuje to, czego nie wyczyścimy ręcznie - a uwierzcie, że są zawsze mikrowżery rdzy której nawet nie widzicie
jak nie dacie akrylu, to cała robota bez sensu bo akryl musi izolować wodę
no i reaktywny musi schnąć 24-48h
inaczej też nie ma to sensu |
_________________
 |
|
|
|
 |
maxonis
Nałogowiec

Pomógł: 16 razy Wiek: 33 Dołączył: 19 Wrz 2010 Posty: 108 Skąd: Rydułtowy
|
Wysłany: 15-04-2014, 09:46
Bolid: Fiat Seicento |
|
|
ssibliveD napisał/a: | maxonis napisał/a: | Jesli masz jakies ogniska rdzy to przed podkladem epoksydowym dajesz reaktywny |
Wiekszej bzdury nigdy w zyciu nie przeczytałem...
Az screana zrobie. |
Każdy robi jak uważa więc jak zrobisz tak masz |
_________________
 |
|
|
|
 |
krikus
Bywalec

Dołączył: 21 Mar 2014 Posty: 50 Skąd: PL
|
Wysłany: 15-04-2014, 10:36
Bolid: SC 1.1 MPI |
|
|
Czyszczenie mechaniczne za pomocą skrobaka, szczotki drucianej, papieru ściernego.
Potem się przedmuchuje pył i odtłuszcza benzyną (rozcieńczalinkiem) ekstrakcyjnym. Bierze się pędzel i tzw "minię" (Unikor C) i maluje. W/w podkład powinien przeschnąć do nastepnego dnia i wtedy robimy cały spód barankiem (Środek do ochrony karoserii) |
|
|
|
 |
ssibliveD
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Sty 2014 Posty: 36 Skąd: PL
|
Wysłany: 15-04-2014, 10:57
Bolid: Devilbiss |
|
|
Łukasz napisał/a: | podkład reaktywny |
Kto jeszcze uzywa reaktywnego skoro ten badziew jest bez utwardzacza? Powinni go wycofac z produkcji.
Łukasz napisał/a: | potem podkład akrylowy Łukasz napisał/a: | ( 1k lub 2k ) | |
Kolejna bzdura, podkładu akrylowego nie ma sensu uzywać na podwozie auta, jest on do zastosowan wierzchnich dekoracyjnych a co to znaczy ? Pod lakier wierzchni na karoseri auta, a nie pod konserwe !
Łukasz napisał/a: | ( 1k lub 2k ) |
Akrylowy 1k ? wiesz co to znaczy ? Produkt jednoskładnikowy czyli bez utwarddzacza, kolejna bzdura nie wiem skąd Wy wgl. bierzecie takie pomysły.
Łukasz napisał/a: | podkład reaktywny jest o tyle lepszy, że dezaktywuje to, czego nie wyczyścimy ręcznie |
I kolejna bzdura, zaden podkład czy to reaktywny akrylowy czy nawet epoxyd UJA da jezeli sie podłoza dobrze nie wyczyści, przez to podłoge najlepiej w miejscach korozji piaskować, jest to jedyna metoda która w 100% usunie to co nie potrzebne.
I w nawiązaniu do tego '' że dezaktywuje to, czego nie wyczyścimy ręcznie'' NIE MA CZEGOŚ TAKIEGO ! To ze ktos na alegro w aukcji napisze podkłąd antykorozyjny na rdze nie znaczy ze on rdze zlikwiduje, nic rdzy nie zlikwiduje po za procesem oczyszczania. Podkład zabezpieczy ale to co go atakuje z zewnatrz. Nigdy nie usunie tego na co zostł nałozony. NIGDY. Druga sprawa trzeba wiedziec jaki podkład na co sie stosuje. Ty nie masz na ten temat zielonego pojęcia. Taka jest prawda, a chcesz doradzać komuś jak ma cos zrobic. Polska, tak polska.
Łukasz napisał/a: | jak nie dacie akrylu, to cała robota bez sensu bo akryl musi izolować wodę |
I kolejna bzdura, podklad akrylowy nie jest do 100% izolacji wody, izolować wodę moze tylko i wyłącznie podkład epoxydowy. Tak jak wyzej napisałem akrylowy oczywiscie 2k czyli podkład i utwardzacza bo inne cuda 1k nie nadaja sie do niczego ma zastosowanie pod lakier wierzchni !
Łukasz napisał/a: | no i reaktywny musi schnąć 24-48h
inaczej też nie ma to sensu |
A to jest już mistrzostwo swiata. Ja nie wiem, skąd bierzecie takie texty...
Jedyna opcja konserwacji podwozia samochodowego to piaskowanie korozji, po czym całe podwozie gruntujemy podkładem epoxydowym, bo lepszego podkładu jak epoxyd nie ma. Po 12h bez matowania epoxydu ponieważ ma bardzo długą aktywność chemiczna wiec nie trzeba tego matowac nakładamy KONSERWACJE ! A nie Łukasz napisał/a: | albo baranek |
Wiesz do czego służy baranek ? Poczytaj bo na pewno nie do konserwacji podwozia samochodowego.
Tyle ode mnie. Kto mnie zna to wie co pisze. |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 15-04-2014, 11:55
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
kolego, jak jesteś taki madry to książkę napisz. ja robie tak jak robie i nigdy żadna rdza nie wychodzi.
po 1. błąd jaki robią ludzie to łączenie epoksydu z reaktywnym. kto używa reaktywnego jak to badziew ? ja i pewnie 99% polski.
2. po co akryl na podwozie ? wiem że akryl jest pod lakiery, ale wole sobie reaktywny odizolować od wody. epoksydu nie używam, bo NIGDY nie wyczyścisz do gołej blachy rdzy
3. zgoda, piaskowanie + epoksyd. ale kto w polsce piaskuje podwozie ? O czym my tu mówimy ? ten kraj jest na etapie: szczotka druciana, minia i baranek
4. wiem do czego służy baranek i bardzo dobrze mi się go używa
5. podkład reaktywny musi schnąć conajmniej 24 godziny bo trawi blachę, nie wiem co w tym dziwnego |
_________________
 |
|
|
|
 |
ssibliveD
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Sty 2014 Posty: 36 Skąd: PL
|
Wysłany: 15-04-2014, 17:59
Bolid: Devilbiss |
|
|
Łukasz napisał/a: | po 1. błąd jaki robią ludzie to łączenie epoksydu z reaktywnym. kto używa reaktywnego jak to badziew ? ja i pewnie 99% polski. |
Jak czytają podobne ''podpowiedzi'' do Twojej to się nie dziwie ze tak sie dzieje
Łukasz napisał/a: | epoksydu nie używam, bo NIGDY nie wyczyścisz do gołej blachy rdzy |
A mozesz mi wytłumaczyc co to ma jedno do drugiego ? Czyty wiesz o czym piszesz, anii kupy ani dupy sie to nie trzyma. Co to niby ma znaczyc ''nie uzywam epoxydu bo nigdy nie wyczyscisz do gołej blachy'' ? Bo co niby jak nie doczyścisz rdzy a zaciaprasz to reaktywnym to on sobie z tym poradzi Panie... Albo sie plątasz albo nie masz pojecia o czym piszesz, stawiam to drugie.
Łukasz napisał/a: | 4. wiem do czego służy baranek i bardzo dobrze mi się go używa | No to napisz do czego służy, bo na pewno nie do konserwacji podwozia.
Łukasz napisał/a: | 5. podkład reaktywny musi schnąć conajmniej 24 godziny bo trawi blachę, nie wiem co w tym dziwnego |
Jak wiesz sa 3 rodzaje prawdy, na to nadaje sie ta 3 , jednym slowem gówno prawda.
Prosze karta techniczna reaktywnego z dp http://kolorysta.pl/pl/p/...xone-Dupont.pdf
Karta techniczna reaktywnego z novola http://professional.novol...PROTECT_340.pdf
24h trawi blachę tak, uważaj tylko zeby Ci całego auta nie zjadł przez te 24h trawienia. |
|
|
|
 |
krysy
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Sie 2013 Posty: 145 Skąd: czeladź
|
Wysłany: 15-04-2014, 18:34 Re: Konserwacja sejka
Bolid: sc75/vwg4/161 |
|
|
godzik519 napisał/a: | Witam jestem tutaj nowy (na forum i na drodze) niedawno stałem się posiadaczem magicznego plastiku pozwalającego mi jeździć moim sejkiem:)
2000r. 119tys przebiegu silnik 900
Od lat nie była robiona tam konserwacja i podwozie jest strasznie pordzewiałe dlatego chciałbym je zakonserwować jako że jestem w tym temacie "zielony" chciałbym dowiedzieć się jak się do tego zabrać czy oczyszczać tą rdze jakąś szczotką drucianą czy czymś i jakim środkiem zrobić tą konserwacje.
I jeszcze pytanie może głupie ale nie wiem czym są profile zamknięte w samochodzie jakby mógł mi ktoś to wyjaśnić:)
Z góry dziękuje i prosze o wyrozumiałość ,ponieważ jestem "zielony" w tym temacie. |
Sam tego nie zrobisz dobrze, a zakład który zrobi to profesjonalnie i piaskuje skasuje Cię ze 2x wartość tego seja. Bo wiadomo że podwozie, wahacze, belka itd trzeba zrobić.
Zrób z grubsza tak jak koledzy piszą i nie zawracaj sobie głowy. Będzie dziura to wstawisz łatę. Nowego z tego nie zrobisz. |
_________________ 75Hp |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 15-04-2014, 20:36
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
ssibliveD, podkłady reaktywne których używam na karcie technicznej mówią o min 24h czasie schnięcia. nie chcę tu doktoryzować jak Ty i poprawiać producenta. Róbcie jak chcecie, ja robie po swojemu i rdzy nie ma a zabezpieczenie mam pierwsza klasa. Oby każde auto było tak zabezpieczone jak moje. Temat kończę, bo każdy zrobi jak uważa. |
_________________
 |
|
|
|
 |
godzik519
nówka sztuka ;)
Dołączył: 23 Mar 2014 Posty: 3 Skąd: Bielsko
|
Wysłany: 15-04-2014, 23:02
Bolid: seicento |
|
|
Dzięki wszystkim za pomoc jak tylko przestanie padać biore się za oczyszczanie podwozia i będe się bawił.
Temat do zamknięcia |
|
|
|
 |
|