Strzelający przegub |
Autor |
Wiadomość |
Vendetta
nówka sztuka ;)
Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 5 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 18-04-2014, 13:47 Strzelający przegub
Bolid: Fiat Seicento 900 |
|
|
Witam, chciałbym zasięgnąć porady w związku z przegubem .
Od jakiegoś czasu podczas skręcania ( lewo , prawo ) strzela mi z przodu " według mechanika przegub " inni znajomi także twierdzą że to jest właśnie przegub .
Posiadam fiata sejka 900 i chciałbym dowiedzieć się jakie są tego koszta +/- by nie dać się wyrąbać na kasę a w tych czasach wiadomo każdy pieniądz się liczy.
Będę wdzięczny , przebieg około 92-3 tys. |
|
|
|
 |
dariush
Bywalec
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 58 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 18-04-2014, 15:46
Bolid: SC 899 / Corsa C 1.0 |
|
|
Przegub GSP (przyzwoity) to koszt 50-60zł
Wymiana nie powinna kosztować więcej jak 60-80zł (bez wyjmowania półosi ze skrzyni, spuszczania oleju itp)
Łatwe do wykonania samemu |
|
|
|
 |
dawiddawidowski
Moderator Cento Nowy Sącz

Pomógł: 47 razy Wiek: 32 Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 3642 Skąd: NS
|
|
|
|
 |
zeman23
Bywalec
Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 72 Skąd: Kęty
|
Wysłany: 18-04-2014, 18:59
Bolid: cc 1.1 sporting |
|
|
u mnie mechanik bierze 70zl (wymiana + geometria) sam to bys zrobil:) |
|
|
|
 |
gandw
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 366 Skąd: SBI
|
Wysłany: 18-04-2014, 20:26
Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI |
|
|
Po co geometria? Może jeszcze Ci koła azotem pompuje Już nie mówiąc że w SC nie da się regulować geometrii, tylko zbieżność.
Wymień od razu dwa przeguby, ja też montowałem GSP, ale osłony przegubów kupiłem oryginały, podobno dużo trwalsze. |
_________________
Seicento 0.9i SX [*] |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 19-04-2014, 10:53
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
gandw napisał/a: | Po co geometria? |
gandw napisał/a: | tylko zbieżność. |
W SC po okręceniu zwrotnicy od amortyzatora przestawia się. Te części są tak "ciasno" spasowane, że potrafi się przestawić o kilkanaście minut. Żeby to jeździło jak należy trzeba po takiej interwencji jak wymiana przegubu ustawić zbieżność. W swoim SC już nie pamiętam ile razy ustawiałem, po ruszeniu jakiejkolwiek śruby w zawieszeniu przestawia się. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
slonik
Bywalec
Pomógł: 4 razy Dołączył: 01 Lis 2010 Posty: 99 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 19-04-2014, 15:22
Bolid: sc x3 |
|
|
Nie kupuj czasem statima. Mi po 500 km zaczął stukać. |
|
|
|
 |
co17rey
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sie 2011 Posty: 150 Skąd: ERA / SC
|
Wysłany: 19-04-2014, 16:18
Bolid: Ford Focus MK2 |
|
|
Zwrotnicy nie trzeba odkręcać całej, wystarczy jedną śrubę, żeby się zwrotnica się odgięła. Na forum jest mój tutorial wymiany przegubu. Statima również nie polecam, gdyż stukał mi po przejechaniu zaledwie kilku metrów, a pierścień Segera, który był w komplecie jeszcze później nie chciał zejść i trzeba było ciąć ten przegub. |
_________________ Ford Focus MK2 |
|
|
|
 |
Vendetta
nówka sztuka ;)
Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 5 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 21-04-2014, 09:21
Bolid: Fiat Seicento 900 |
|
|
Dzięki ! |
|
|
|
 |
|