| 
		Strzelający przegub | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Vendetta  		  
		 
         nówka sztuka ;)
  
                  Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 5 Skąd: Katowice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18-04-2014, 12:47   Strzelający przegub
                                 
               Bolid: Fiat Seicento 900                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam, chciałbym zasięgnąć porady w związku z przegubem . 
 
Od jakiegoś czasu podczas skręcania ( lewo , prawo ) strzela mi z przodu " według mechanika przegub " inni znajomi także twierdzą że to jest właśnie przegub . 
 
Posiadam fiata sejka 900 i chciałbym dowiedzieć się jakie są tego koszta +/- by nie dać się wyrąbać na kasę a w tych czasach wiadomo każdy pieniądz się liczy. 
 
 
Będę wdzięczny , przebieg około 92-3 tys. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 dariush  		  
		 
         Bywalec
  
                  Pomógł: 1 raz Wiek: 37  Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 58 Skąd: Bytom 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18-04-2014, 14:46   
                                 
               Bolid: SC 899 / Corsa C 1.0                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Przegub GSP (przyzwoity) to koszt 50-60zł 
 
 
Wymiana nie powinna kosztować więcej jak 60-80zł (bez wyjmowania półosi ze skrzyni, spuszczania oleju itp)
 
 
Łatwe do wykonania samemu    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 dawiddawidowski  		  
		 
         Moderator Cento Nowy Sącz
  
  
                  Pomógł: 47 razy Wiek: 33  Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 3642 Skąd: NS 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 zeman23  		  
		 
         Bywalec
  
                  Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 72 Skąd: Kęty 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18-04-2014, 17:59   
                                 
               Bolid: cc 1.1 sporting                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | u mnie mechanik bierze 70zl (wymiana + geometria) sam to bys zrobil:) | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 gandw  		  
		 
         Nałogowiec
  
  
                  Pomógł: 67 razy Wiek: 36  Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 366 Skąd: SBI 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18-04-2014, 19:26   
                                 
               Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Po co geometria? Może jeszcze Ci koła azotem pompuje      Już nie mówiąc że w SC nie da się regulować geometrii, tylko zbieżność.  
 
 
Wymień od razu dwa przeguby, ja też montowałem GSP, ale osłony przegubów kupiłem oryginały, podobno dużo trwalsze. | 
             
						
				_________________   
 
Seicento 0.9i SX [*] | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 ir3n3usz  		  
		 
         Nałogowiec
  
                  Pomógł: 64 razy Wiek: 36  Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-04-2014, 09:53   
                                 
               Bolid: SC 1.2 16V LPG                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | gandw napisał/a: | 	 		  | Po co geometria? | 	  
 
 	  | gandw napisał/a: | 	 		  |  tylko zbieżność. | 	  
 
 
W SC po okręceniu zwrotnicy od amortyzatora przestawia się. Te części są tak "ciasno" spasowane, że potrafi się przestawić o kilkanaście minut. Żeby to jeździło jak należy trzeba po takiej interwencji jak wymiana przegubu ustawić zbieżność. W swoim SC już nie pamiętam ile razy ustawiałem, po ruszeniu jakiejkolwiek śruby w zawieszeniu przestawia się. | 
             
						
				_________________ Moje Seicento | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 slonik  		  
		 
         Bywalec
  
                  Pomógł: 4 razy Dołączył: 01 Lis 2010 Posty: 99 Skąd: Skierniewice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-04-2014, 14:22   
                                 
               Bolid: sc x3                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Nie kupuj czasem statima. Mi po 500 km zaczął stukać. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 co17rey  		  
		 
         Nałogowiec
  
                  Pomógł: 14 razy Wiek: 34  Dołączył: 02 Sie 2011 Posty: 150 Skąd: ERA / SC 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-04-2014, 15:18   
                                 
               Bolid: Ford Focus MK2                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Zwrotnicy nie trzeba odkręcać całej, wystarczy jedną śrubę, żeby się zwrotnica się odgięła. Na forum jest mój tutorial wymiany przegubu. Statima również nie polecam, gdyż stukał mi po przejechaniu zaledwie kilku metrów, a pierścień Segera, który był w komplecie jeszcze później nie chciał zejść i trzeba było ciąć ten przegub. | 
             
						
				_________________ Ford Focus MK2 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Vendetta  		  
		 
         nówka sztuka ;)
  
                  Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 5 Skąd: Katowice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-04-2014, 08:21   
                                 
               Bolid: Fiat Seicento 900                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dzięki !     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |