 |
FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl
|
Najlepszy olej półsyntetyczny. |
Autor |
Wiadomość |
eniek
nówka sztuka ;)
Pomógł: 6 razy Wiek: 36 Dołączył: 23 Kwi 2013 Posty: 44 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-04-2014, 21:31 Najlepszy olej półsyntetyczny.
Bolid: Seicento Fun 0.9 only PB |
|
|
Czytałem już wszystkie posty o olejach na tym forum, łącznie z tym podwieszonym o olejach, jednak wszystko daje podstawę do rozważania na temat olei w pełni syntetycznych.
Ponieważ w ciągu roku robię jakieś 10k - 11k i olej wymieniam nie ze względu na przebieg a na jego wiek, rozważam pozostać przy półsyntetycznym. (ostatnio zmieniłem z mineralnego na półsyntetyczny z bardzo dobrym skutkiem)
Problem tylko, że nie wiem który z olei półsyntetycznych jest godny zaufania. Zawsze używałem mobila 10w-40, ale po przeczytaniu podwieszonego tematu o olejach zwątpiłem w jego "najlepszość".
Proszę o wypowiadanie się jedynie osób które mają jakieś fachowe informacje o olejach półsyntetycznych lub widziały rozebrane silniki po użytkowaniu konkretnego oleju.
P.S: Dodam tylko że silnik ma obecnie 78 tys. realnego przebiegu. |
|
|
|
 |
tierman
Bywalec
Pomógł: 7 razy Dołączył: 04 Kwi 2014 Posty: 50 Skąd: Działoszyn/Warszawa
|
Wysłany: 22-04-2014, 21:44
Bolid: Seicento 1.1 MPI |
|
|
Cześć,
ja zalewam seicento 1.1 MPI olejem MoS2 Leichtlauf Super 10W-40 2184, ponieważ został mi z mojego Opla. Opel pił dużo oleju przed remontem i lałem właśnie olej Liqui Moly, ponieważ zużycie tego oleju było mniejsze niż mobila i castrola. Przejechałem na nim kilkadziesiąt tysięcy nim oddałem silnik do remontu. Co do wyglądu silnika po wybebeszeniu do remontu - brak nagarów. Silnik dość czysty wewnątrz, tak, że od remontu jeździ na pełnym syntetyku z LM. Seicento wcześniej jeździło na Mobilu 10w40, w sobotę dostało ten o którym napisałem. Na przykładzie silnika seicento nic nie napiszę, bo przy przebiegu 25 000 km nikt go rozbebeszał nie będzie.
Tyle wiem z autopsji, powodzenia w wyborze |
_________________ tomek |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 22-04-2014, 22:03
|
|
|
eniek napisał/a: | jednak wszystko daje podstawę do rozważania na temat olei w pełni syntetycznych | - przejście na olej w pełni syntetyczny gdzie głównym kryterium jest ochrona silnika przy interwale który zakładasz czyli 10kkm-11kkm według mnie jest najlepszym rozwiązaniem zarówno w kontekście prawidłowej pracy popychaczy hydraulicznych,ograniczenia do minimum skutków "zimnego startu" trwałości pakietu ZDDP jaki utrzymania przewagi liczby zasadowej TBN nad współczynnikiem kwasowości TAN,jednak szanując Twoją decyzję i chęć przejścia z oleju mineralnego którym bez wątpienia jest Mobil 10w40 opierający się na bazie grupy 2 na pełnowartościowy produkt "półsyntetyczny" bazujący na podstawowym składzie do 40% GTL+VHVI z pełnym pakietem ZDDP i TBN na poziomie 10 i co najważniejsze będącym wstanie wytrzymać porównywalnie do olei pełnosyntetycznych założony interwał wymiany to jedyne co w tej chwili nasuwa mi się na myśl to ten produkt - http://galonoleje.pl/skle...um-5w40-4l.html
ps. ważne jest posiadanie świadomości że skład oleju czyli podział na produkty mineralne,półsyntetyczne czy w pełni syntetyczne w chwili obecnej nie ma przełożenia na lepkość SAE również obiektywny pogląd na zużycie silnika na danym środku smarnym który daje przeprowadzenie analizy UOA (Used Oil Analysis) nikt nie będzie w naszych warunkach przeprowadzał dla oleju półsyntetycznego zastosowanego w silniczku 899 |
|
|
|
 |
eniek
nówka sztuka ;)
Pomógł: 6 razy Wiek: 36 Dołączył: 23 Kwi 2013 Posty: 44 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-04-2014, 23:48
Bolid: Seicento Fun 0.9 only PB |
|
|
Dzięki tierman za opinię. Też lubię oleje LM, chociaż jeszcze ich nie stosowałem, ale zdobywam do nich zaufanie na podstawie opinii.
rotax24 pewnie domyślasz się, że jako szary człowiek, a do tego informatyk, mało zrozumiałem z tego co napisałeś. Dowiedziałem się tylko tyle, że jesteś w temacie olei bardzo głęboko.
Napisałeś że Mobil 10w40 to olej mineralny? Wiem, że oznaczenie 10 na początku nie gwarantuje, że jest to półsyntetyk, ale o Mobilu zawsze myślałem że jest naprawdę półsyntetyczny.
Powiesz nam co myślisz na temat olei Liqui Moly półsyntetycznych?
Może błędnie, ale niestety jakoś nie mam kompletnie zaufania do olei brandowanych markami stacji benzynowych, może poza lotosem, którego też nie stosuje.
P.S.: Nie ograniczam się jedynie do olejów półsyntetycznych, może być też w pełni sytetyczny, istotna jest po prostu cena. Mimo, że lubię swój samochodzilk, to nie chciał bym wydawać na olej 150 - 200 zł za 4 litry. Uważam za rozsądną cenę około 100 zł, biorąc pod uwagę również wartość samochodu do jakiego leje ten olej. |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 23-04-2014, 07:46
|
|
|
eniek napisał/a: | Mobilu zawsze myślałem że jest naprawdę półsyntetyczny | - niestety jest zgodnie z wszelkim przesłankami olejem mineralnym wysoko rafinowanym.
eniek napisał/a: | Powiesz nam co myślisz na temat olei Liqui Moly półsyntetycznych? | - fakt zawierają w swym składzie ponad 30% bazy VHVI co zgodnie z zasadami pozwala je nazwać pełnoprawnie "półsyntetykami" i występują zarówno sae10w40 i 5w40 natomiast w tej klasie produktów nie wyróżniają się niczym szczególnym a ich cena jest jest nieadekwatna do ich zawartości - w mojej ocenie bardziej półsyntetyczny od LM w tej samej klasie produktów jest Shell Helix Plus 10w40 i jest zarówno lepszym produktem i jakościowo i cenowo.
eniek napisał/a: | niestety jakoś nie mam kompletnie zaufania do olei brandowanych markami stacji benzynowych | - tego nie rozumiem ponieważ większość koncernów naftowych posiada swoje stacje paliw a logo koncernu znajduje się na każdym ich produkcie czy to będzie nazwa stacji czy oleju - bo jak inaczej ?
idąc tym tropem nie można by mieć zaufania do ponad 90% olei występujących na rynku
eniek napisał/a: | Mimo, że lubię swój samochodzilk, to nie chciał bym wydawać na olej 150 - 200 zł za 4 litry. Uważam za rozsądną cenę około 100 zł | - niestety ale w cenie 100zł nie ma olei pełno syntetycznych a jedynie wykonane w technologii syntetycznej czyli HC,HC+.
Natomiast wracając do Neste to jest obecnie w Europie producentem najwyższych jakościowo baz olejowych zarówno GTL jak i PAO a zaawansowanie technologiczne i jakość produktu finalnego to ścisła światowa czołówka a stąd tak korzystna kalkulacja cenowa olei Neste. |
|
|
|
 |
co17rey
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sie 2011 Posty: 150 Skąd: ERA / SC
|
Wysłany: 23-04-2014, 07:56
Bolid: Ford Focus MK2 |
|
|
@rotax24, mam pytanie, bo został poruszony temat mobila 10w40, natomiast interesuje mnie Twoja opinia na temat mobila super 3000 5W40 Full Syntetic. Czy to również nie jest pełny syntetyk jak jest napisane na opakowaniu? |
_________________ Ford Focus MK2 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 23-04-2014, 08:37
|
|
|
co17rey napisał/a: | @rotax24, mam pytanie, bo został poruszony temat mobila 10w40, natomiast interesuje mnie Twoja opinia na temat mobila super 3000 5W40 Full Syntetic. Czy to również nie jest pełny syntetyk jak jest napisane na opakowaniu? | - jest to pełnowartościowy olej ale HC "hydrokrakowany"
tak to wygląda w Niemczech:
z tak w Polsce:
nasze prawo pozwala nazywać oleje wykonane na bazie IIIgrupy pełnymi syntetykami pomimo że nimi nie są |
|
|
|
 |
co17rey
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sie 2011 Posty: 150 Skąd: ERA / SC
|
Wysłany: 23-04-2014, 09:11
Bolid: Ford Focus MK2 |
|
|
Czyli tak naprawdę wszyscy jeździmy na olejach mineralnych, mimo radochy, że są to oleje w pełni syntetyczne. Fajnie mieć na forum takiego magika od olejów co wszystko wyjaśni.
Znalazłem informacje, że baza III grupy ma bardzo zbliżone właściwości do IV grupy, ale to nadal baza mineralna. W Polsce jak to w Polsce, zawsze musi być inaczej niż w reszcie świata |
_________________ Ford Focus MK2 |
|
|
|
 |
eniek
nówka sztuka ;)
Pomógł: 6 razy Wiek: 36 Dołączył: 23 Kwi 2013 Posty: 44 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-04-2014, 09:13
Bolid: Seicento Fun 0.9 only PB |
|
|
Widzę, @rotax24 że jesteś mistrzem w temacie.
Może źle się wyraziłem uogólniając, że chodzi mi o wszystkie marki stacji benzynowych.
Co do neste, to oczywiście mogę się mylić i co raz bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że się mylę, ale jakoś ich marketing i tanie stacje bez obsługowe wydają mi się średniej jakości. Ostatnio kilka ich stacji w mojej okolicy się zamknęło, co nie wcale nie potęguje wzrostu zaufania. Jak to marketing rządzi nami, aż strach pomyśleć.
Do tego jest dosyć ciężko dostępny, wnioskuje po allegro, bo tam praktycznie go nie ma.
Do Shella szybciej byłbym w stanie się przekonać jeśli jest lepszy od Mobila.
Powiedz mi, a Ty co wlewasz do swojego Seicento?
Ten sklep do którego dałeś link to Twój?
Są jakieś strony z tabelami, katalogi, w których można sobie porównać wszystkie właściwości olei? |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 23-04-2014, 09:19
|
|
|
co17rey napisał/a: | Znalazłem informacje, że baza III grupy ma bardzo zbliżone właściwości do IV grupy | - najbardziej zbliżona jakościowo do grupy IV jest baza III+ czyli GTL (gas to liquid) wykonana na syntezie gazu ziemnego która jest najczystszą i najbardziej stabilną ze wszystkich HC - obecnie na tej bazie skomponowany jest Shell Helix Ultra 5w40 a sam Shell jest największym obecnie producentem wspomnianej bazy stąd tak korzystna cena tego oleju - http://galonoleje.pl/skle...el-5w40-4l.html
Cytat: | Może źle się wyraziłem uogólniając, że chodzi mi o wszystkie marki stacji benzynowych.
Co do neste, to oczywiście mogę się mylić i co raz bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że się mylę, ale jakoś ich marketing i tanie stacje bez obsługowe wydają mi się średniej jakości. Ostatnio kilka ich stacji w mojej okolicy się zamknęło, co nie wcale nie potęguje wzrostu zaufania. Jak to marketing rządzi nami, aż strach pomyśleć.
Do tego jest dosyć ciężko dostępny, wnioskuje po allegro, bo tam praktycznie go nie ma. | - tutaj niestety ale zawiodło Polskie przedstawicielstwo a później zmieniła się strategia Neste po dołączeniu do koncernu Ashland gdzie bardziej skupiono się nad budową instalacji do produkcji nowych produktów NEXTBASE i całkowicie odpuszczono tak znikomą finansowo opłacalność jak bezobsługowe stacje paliw
Cytat: | Do Shella szybciej byłbym w stanie się przekonać jeśli jest lepszy od Mobila. | - zdecydowanie bardziej zaawansowanym zarówno technologicznie jak i jakościowo w sae5w40 jest produkt Shella.Wracając jednak do początku to cieszy mnie fakt że poszerzyłeś horyzont poszukiwań o produkty HC których wyższość jakościowa nad półsyntetykani jest bez dyskusyjna a mając na uwadze kwotę którą zamierzasz na ten cel przeznaczyć uważam że wybierając Shell Helix Ultra 5w40 możesz mieć spokojną głowę o jakość ochrony silnika przy interwale wymiany 10kkm.
Co do tabeli na podstawie której można by dokonać wiarygodnej oceny oleju to niestety ale taka nie istnieje
Ja na sezon letni wybrałem taką opcję - http://www.seicento.pl/vi...ghlight=#504797 |
Ostatnio zmieniony przez rotax24 23-04-2014, 09:45, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
co17rey
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sie 2011 Posty: 150 Skąd: ERA / SC
|
Wysłany: 23-04-2014, 09:33
Bolid: Ford Focus MK2 |
|
|
To ja teraz będę lał tego Shella. Nie dość, że lepsze od Mobila, to jeszcze tańszy |
_________________ Ford Focus MK2 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 23-04-2014, 10:07
|
|
|
co17rey napisał/a: | To ja teraz będę lał tego Shella. Nie dość, że lepsze od Mobila, to jeszcze tańszy | - dodatkowo Shell spełnia bardzo rygorystyczną normę mercedesa MB 229.5
która z automatu wymaga większej odporności na utlenianie,wyższego TBN - powyżej 10 a co dość istotne wymusza lepszą pompowalność w niskich temperaturach i niższe zużycie panewek w teście 400h przy pełnym obciążeniu |
|
|
|
 |
eniek
nówka sztuka ;)
Pomógł: 6 razy Wiek: 36 Dołączył: 23 Kwi 2013 Posty: 44 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-04-2014, 10:29
Bolid: Seicento Fun 0.9 only PB |
|
|
Ekstra mnie to przekonało. Uważam, że dobry olej za rozsądną cenę mamy już wybrany.
Przy następnej wymianie na pewno zaleje Shell Helix Ultra 5w40.
Teraz pozostaje jeszcze pytanie o płukanie. Domyślam się, że przy zmianie oleju byłoby to wysoko zalecane. Jaki preparat do tego użyć? One też mają jakieś wielkie różnice między sobą? Płukać silnik przy każdej wymianie, czy może rzadziej?
Preparat który ja bym wybrał to: http://galonoleje.pl/skle...300ml-2640.html |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 23-04-2014, 10:48
|
|
|
eniek napisał/a: | Przy następnej wymianie na pewno zaleje Shell Helix Ultra 5w40 | - powiem szczerze że w tej kwocie nic lepszego nie znajdziesz a stosowanie oleju na bazie PAO w cenie powyżej 140zł za 4l w silniku 899 to trochę przerost formy nad treścią
eniek napisał/a: | eraz pozostaje jeszcze pytanie o płukanie. Domyślam się, że przy zmianie oleju byłoby to wysoko zalecane | - można zalać płukankę a w szczególności ta którą wybrałeś jest bardzo bezpieczna a jej skład oparty jest na detergentach a nie rozpuszczalnikach - więc bez obaw,natomiast przy docelowym zastosowaniu Shella i jego wysokim TBN myślę że przy kolejnych wymianach nie będzie to konieczne polecam zastosowanie filtra oleju Mann W714/2 który posiada filtrację na poziomie 15 mikronów i ma zdecydowanie lepiej i precyzyjniej wykonany zawór "anty syphon valve" w porównaniu do Filtrona OP566/2 co wydatnie skraca czas napełnienia popychaczy hydraulicznych - http://galonoleje.pl/skle...ju-w-714-2.html |
|
|
|
 |
eniek
nówka sztuka ;)
Pomógł: 6 razy Wiek: 36 Dołączył: 23 Kwi 2013 Posty: 44 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-04-2014, 11:30
Bolid: Seicento Fun 0.9 only PB |
|
|
Wielkie dzięki za wyczerpujące info.
Może tak na koniec, szybko polecisz coś do skrzyni z tego samego sklepu? Ważne tylko żeby w zimie skrzynie nie pracowała zbyt ciężko.
Pozdrawiam i jeszcze raz wielkie dzięki. |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
| |
|