FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak opuscic wydech
Autor Wiadomość
uxon 
Nałogowiec

Dołączył: 28 Cze 2013
Posty: 130
Skąd: Krakow
Wysłany: 29-04-2014, 18:39   Jak opuscic wydech
   Bolid: CCS


Potrzebuje troche opuscic wydech (zeby moc opuscic bak do sprawdzenia). Wydech trzyma sie na 2ch wieszakach gumowych. W jaki sposob da sie go z nich sciagnac zeby niczego nie uszkodzic? Mozna odgiac metalowa czesc wieszaka, czy raczej guma powinna sie na tyle rozciagnac?
Druga rzecz, to czy jesli uda mi sie opuscic wydech pod bakiem o powiedzmy 20 cm, to nic sie nie stanie przy mocowaniu kolektora wyedchowego jesli nie ma po drodze zlacza elastycznego?
 
 
Sebastian_M26 
Nałogowiec

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 142
Skąd: Bytom
Wysłany: 29-04-2014, 20:05   
   Bolid: Seicento 900


Zrzuć tłumik z tylnych wieszaków gumowych a katalizator zostaw na wieszakach. Bak ładnie wchodzi.
 
 
marny02 
Nałogowiec


Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 18 Lis 2011
Posty: 274
Skąd: wielkopolska PCT
Wysłany: 29-04-2014, 20:30   
   Bolid: sicento 1.1/VB 2.0 16V


Cytat:
Potrzebuje troche opuscic wydech (zeby moc opuscic bak do sprawdzenia). Wydech trzyma sie na 2ch wieszakach gumowych. W jaki sposob da sie go z nich sciagnac zeby niczego nie uszkodzic? Mozna odgiac metalowa czesc wieszaka, czy raczej guma powinna sie na tyle rozciagnac?

Guma musi zejść z wieszaka nic nie odginaj. Ja mam zrobiony haczyk z kwadratowego pręta 8mm. Wkładam ten zaostrzony hak między wieszak a gumę. Można dac trochę wd-40. Po przegięciu haka w górę guma wyślizguję się z wieszaka.

uxon napisał/a:
Druga rzecz, to czy jesli uda mi sie opuscic wydech pod bakiem o powiedzmy 20 cm, to nic sie nie stanie przy mocowaniu kolektora wyedchowego jesli nie ma po drodze zlacza elastycznego?

Bez złącza elestycznego wolał bym rozkręcić rurę przy katalizatorze. Znając życie będzie ciężko ale ja bym tak zrobił dla spokojności
_________________

 
 
 
co17rey 
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 150
Skąd: ERA / SC
Wysłany: 30-04-2014, 08:16   
   Bolid: Ford Focus MK2


marny02 napisał/a:
Można dac trochę wd-40. Po przegięciu haka w górę guma wyślizguję się z wieszaka.


WD-40 niszczy gumę, zamiast tego polecam polać Ludwikiem lub innym płynem do naczyń. :)
_________________
Ford Focus MK2
 
 
archi133 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 20
Skąd: Olkusz
Wysłany: 30-04-2014, 08:47   
   Bolid: seicento 1100 MPI


Ja wymieniając swój bak, odpinałem wydech za katalizatorem , miałem tam taką opaskę, potem zdejmowałem to z wieszaków i po kłopocie...po prostu wyjmowałem wydech. Tobie też tak radzę, bo jak wydech tylko opuścisz to będzie Ci ciężko operować przy baku, masz mało miejsca, a jeszcze jak nie masz złącza elastycznego to bym nie ryzykował, a wyjęcie wydechu to dosłownie moment, więcej problemów miałem z wyjęciem baku, bo tam lubią się urywać śruby, także musisz uważać. Odnośnie gum, możesz posmarować czymś co daje poślizg, ale może nic nie dać, jeśli masz sparciałe gumy, ja miałem tak zjechaną, że musiałem ją rozciąć. te gumy są tanie, więc jeśli coś to też możesz je zmienić, chyba, że są w dobrym stanie i Ci zejdą. Przy okazji posprawdzaj sobie przewody od hamulców, które przechodzą przy baku, jeśli są skorodowane, to warto je też wymienić, a przewody są tanie. Swoją drogą, jeśli chcesz go sprawdzić, to zapewne ci czuć paliwem, i zapewne masz go zardzewiałego na zgrzewie i zapewne musisz kupić nowy, jeśli tak, to nie kupuj jakiś badziewnych zamienników, które mają blaszkę cieńszą od papieru i koniecznie po zakupie dobrze go pomaluj impregnatami....ja się nie przyłożyłem do tego i po roku widzę, ze bak już ma ślady rdzy:(
 
 
uxon 
Nałogowiec

Dołączył: 28 Cze 2013
Posty: 130
Skąd: Krakow
Wysłany: 30-04-2014, 11:35   
   Bolid: CCS


Wydech to przelot i wydaje mi sie, ze jest nierozbieralny, laczenia sa chyba tylko spawane.
Co do srub od baku to z przodu na srodku udalo mi sie wszystkie odkrecic. Z tylu jedna sruba puscila, a druga mocno trzyma. Jest na nie jakis sposob? Prysnalem gdzie sie dalo (slaby dostep) WD40, zobaczymy czy po dobie cos to pomoze.
Tak chce sprawdzic bak, bo czuc benzyna, ale nie wydaje mi sie, ze to na zgrzewie (czuc bardzo wewnatrz, na zewnatrz raczej nic, nie ma znaczenia ilosc benzyny w baku). Chce sprawdzic odpowietrzniki baku najpierw.
 
 
archi133 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 20
Skąd: Olkusz
Wysłany: 30-04-2014, 13:55   
   Bolid: seicento 1100 MPI


No ja mam seryjny wydech. Odnośnie śrub, może Ci puszczą, ja pozrywałem kilka i potem rozwierciłem i musiałem zrobić nowe mocowanko. A sprawdzałeś co i jak pod tylnym siedzeniem? może tam się dekiel zakrywający pompę paliwa poluzował. albo przewód paliwowy się przetarł....zanim zaczniesz wymontowywanie baku posprawdzaj to co napisałem.
 
 
uxon 
Nałogowiec

Dołączył: 28 Cze 2013
Posty: 130
Skąd: Krakow
Wysłany: 30-04-2014, 14:57   
   Bolid: CCS


Tak patrzylem tam, wymienialem nawet uszczelke kosza pompy paliwa. Nic podejrzanego tam nie widac, ale samochod to rajdowka i jest szansa, ze ktores odpowietrzenie jest puszczone w eter ;)
 
 
marny02 
Nałogowiec


Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 18 Lis 2011
Posty: 274
Skąd: wielkopolska PCT
Wysłany: 30-04-2014, 21:44   
   Bolid: sicento 1.1/VB 2.0 16V


co17rey napisał/a:
WD-40 niszczy gumę, zamiast tego polecam polać Ludwikiem lub innym płynem do naczyń.

Leję za każdym razem wd-40 na te gumy i nic nie niszczy. To nie jest opona tylko wieszak.

Ludwik stosuję jak wciskam jakąś ważną gumę a nie wieszak.
_________________

 
 
 
archi133 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 20
Skąd: Olkusz
  Wysłany: 30-04-2014, 22:53   
   Bolid: seicento 1100 MPI


Powiem tak, z odpowietrzeniem nie miałem problemów, po nowym baku zauważyłem, że po nalaniu do pełna cały czas słychać odpowietrzniki na zewnątrz...syczy pięknie. czyli faktycznie odpowietrzanie baku siadło...bo innych pomysłów nie mam, skoro bak suchy...w sumie dla Ciebie lepsze to niż bak:) Odnośnie "rajdówki: strach się bać jak Twój bolid wygląda i jakie obroty silnik musi znosić:) Ja mojego szanuję ponad wszystkie i przez rok czasu nabawiłem sie uszczelniacza wału korbowego wraz z chłodnicą, oraz misa olejowa.....poza tym kochane autko....i ja w dieslu 2 tyś obrotów max :wink: pozdrawiam :wesoly: Odnośnie wd 40 czy ludwika...przy gumach z wieszaków chyba nie macie się co kłócić...poślizg jest poślizg:) Wd 40 jest fajne...sam stosuję do sejczaka wiele razy....za wyjątkiem zamków...if u know what i mean
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum