Jak opuscic wydech |
Autor |
Wiadomość |
uxon
Nałogowiec
Dołączył: 28 Cze 2013 Posty: 130 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 29-04-2014, 18:39 Jak opuscic wydech
Bolid: CCS |
|
|
Potrzebuje troche opuscic wydech (zeby moc opuscic bak do sprawdzenia). Wydech trzyma sie na 2ch wieszakach gumowych. W jaki sposob da sie go z nich sciagnac zeby niczego nie uszkodzic? Mozna odgiac metalowa czesc wieszaka, czy raczej guma powinna sie na tyle rozciagnac?
Druga rzecz, to czy jesli uda mi sie opuscic wydech pod bakiem o powiedzmy 20 cm, to nic sie nie stanie przy mocowaniu kolektora wyedchowego jesli nie ma po drodze zlacza elastycznego? |
|
|
|
 |
Sebastian_M26
Nałogowiec
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Sty 2010 Posty: 142 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 29-04-2014, 20:05
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Zrzuć tłumik z tylnych wieszaków gumowych a katalizator zostaw na wieszakach. Bak ładnie wchodzi. |
|
|
|
 |
marny02
Nałogowiec

Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 18 Lis 2011 Posty: 274 Skąd: wielkopolska PCT
|
Wysłany: 29-04-2014, 20:30
Bolid: sicento 1.1/VB 2.0 16V |
|
|
Cytat: | Potrzebuje troche opuscic wydech (zeby moc opuscic bak do sprawdzenia). Wydech trzyma sie na 2ch wieszakach gumowych. W jaki sposob da sie go z nich sciagnac zeby niczego nie uszkodzic? Mozna odgiac metalowa czesc wieszaka, czy raczej guma powinna sie na tyle rozciagnac? |
Guma musi zejść z wieszaka nic nie odginaj. Ja mam zrobiony haczyk z kwadratowego pręta 8mm. Wkładam ten zaostrzony hak między wieszak a gumę. Można dac trochę wd-40. Po przegięciu haka w górę guma wyślizguję się z wieszaka.
uxon napisał/a: | Druga rzecz, to czy jesli uda mi sie opuscic wydech pod bakiem o powiedzmy 20 cm, to nic sie nie stanie przy mocowaniu kolektora wyedchowego jesli nie ma po drodze zlacza elastycznego? |
Bez złącza elestycznego wolał bym rozkręcić rurę przy katalizatorze. Znając życie będzie ciężko ale ja bym tak zrobił dla spokojności |
_________________
 |
|
|
|
 |
co17rey
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sie 2011 Posty: 150 Skąd: ERA / SC
|
Wysłany: 30-04-2014, 08:16
Bolid: Ford Focus MK2 |
|
|
marny02 napisał/a: | Można dac trochę wd-40. Po przegięciu haka w górę guma wyślizguję się z wieszaka. |
WD-40 niszczy gumę, zamiast tego polecam polać Ludwikiem lub innym płynem do naczyń. |
_________________ Ford Focus MK2 |
|
|
|
 |
archi133
nówka sztuka ;)
Dołączył: 02 Paź 2011 Posty: 20 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: 30-04-2014, 08:47
Bolid: seicento 1100 MPI |
|
|
Ja wymieniając swój bak, odpinałem wydech za katalizatorem , miałem tam taką opaskę, potem zdejmowałem to z wieszaków i po kłopocie...po prostu wyjmowałem wydech. Tobie też tak radzę, bo jak wydech tylko opuścisz to będzie Ci ciężko operować przy baku, masz mało miejsca, a jeszcze jak nie masz złącza elastycznego to bym nie ryzykował, a wyjęcie wydechu to dosłownie moment, więcej problemów miałem z wyjęciem baku, bo tam lubią się urywać śruby, także musisz uważać. Odnośnie gum, możesz posmarować czymś co daje poślizg, ale może nic nie dać, jeśli masz sparciałe gumy, ja miałem tak zjechaną, że musiałem ją rozciąć. te gumy są tanie, więc jeśli coś to też możesz je zmienić, chyba, że są w dobrym stanie i Ci zejdą. Przy okazji posprawdzaj sobie przewody od hamulców, które przechodzą przy baku, jeśli są skorodowane, to warto je też wymienić, a przewody są tanie. Swoją drogą, jeśli chcesz go sprawdzić, to zapewne ci czuć paliwem, i zapewne masz go zardzewiałego na zgrzewie i zapewne musisz kupić nowy, jeśli tak, to nie kupuj jakiś badziewnych zamienników, które mają blaszkę cieńszą od papieru i koniecznie po zakupie dobrze go pomaluj impregnatami....ja się nie przyłożyłem do tego i po roku widzę, ze bak już ma ślady rdzy:( |
|
|
|
 |
uxon
Nałogowiec
Dołączył: 28 Cze 2013 Posty: 130 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 30-04-2014, 11:35
Bolid: CCS |
|
|
Wydech to przelot i wydaje mi sie, ze jest nierozbieralny, laczenia sa chyba tylko spawane.
Co do srub od baku to z przodu na srodku udalo mi sie wszystkie odkrecic. Z tylu jedna sruba puscila, a druga mocno trzyma. Jest na nie jakis sposob? Prysnalem gdzie sie dalo (slaby dostep) WD40, zobaczymy czy po dobie cos to pomoze.
Tak chce sprawdzic bak, bo czuc benzyna, ale nie wydaje mi sie, ze to na zgrzewie (czuc bardzo wewnatrz, na zewnatrz raczej nic, nie ma znaczenia ilosc benzyny w baku). Chce sprawdzic odpowietrzniki baku najpierw. |
|
|
|
 |
archi133
nówka sztuka ;)
Dołączył: 02 Paź 2011 Posty: 20 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: 30-04-2014, 13:55
Bolid: seicento 1100 MPI |
|
|
No ja mam seryjny wydech. Odnośnie śrub, może Ci puszczą, ja pozrywałem kilka i potem rozwierciłem i musiałem zrobić nowe mocowanko. A sprawdzałeś co i jak pod tylnym siedzeniem? może tam się dekiel zakrywający pompę paliwa poluzował. albo przewód paliwowy się przetarł....zanim zaczniesz wymontowywanie baku posprawdzaj to co napisałem. |
|
|
|
 |
uxon
Nałogowiec
Dołączył: 28 Cze 2013 Posty: 130 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 30-04-2014, 14:57
Bolid: CCS |
|
|
Tak patrzylem tam, wymienialem nawet uszczelke kosza pompy paliwa. Nic podejrzanego tam nie widac, ale samochod to rajdowka i jest szansa, ze ktores odpowietrzenie jest puszczone w eter |
|
|
|
 |
marny02
Nałogowiec

Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 18 Lis 2011 Posty: 274 Skąd: wielkopolska PCT
|
Wysłany: 30-04-2014, 21:44
Bolid: sicento 1.1/VB 2.0 16V |
|
|
co17rey napisał/a: | WD-40 niszczy gumę, zamiast tego polecam polać Ludwikiem lub innym płynem do naczyń. |
Leję za każdym razem wd-40 na te gumy i nic nie niszczy. To nie jest opona tylko wieszak.
Ludwik stosuję jak wciskam jakąś ważną gumę a nie wieszak. |
_________________
 |
|
|
|
 |
archi133
nówka sztuka ;)
Dołączył: 02 Paź 2011 Posty: 20 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: 30-04-2014, 22:53
Bolid: seicento 1100 MPI |
|
|
Powiem tak, z odpowietrzeniem nie miałem problemów, po nowym baku zauważyłem, że po nalaniu do pełna cały czas słychać odpowietrzniki na zewnątrz...syczy pięknie. czyli faktycznie odpowietrzanie baku siadło...bo innych pomysłów nie mam, skoro bak suchy...w sumie dla Ciebie lepsze to niż bak:) Odnośnie "rajdówki: strach się bać jak Twój bolid wygląda i jakie obroty silnik musi znosić:) Ja mojego szanuję ponad wszystkie i przez rok czasu nabawiłem sie uszczelniacza wału korbowego wraz z chłodnicą, oraz misa olejowa.....poza tym kochane autko....i ja w dieslu 2 tyś obrotów max pozdrawiam Odnośnie wd 40 czy ludwika...przy gumach z wieszaków chyba nie macie się co kłócić...poślizg jest poślizg:) Wd 40 jest fajne...sam stosuję do sejczaka wiele razy....za wyjątkiem zamków...if u know what i mean |
|
|
|
 |
|