FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
pytania - Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów 1.1, 1100
Autor Wiadomość
lukaszt112233 
Bywalec

Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 96
Skąd: Kraków
Wysłany: 01-05-2014, 21:29   pytania - Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów 1.1, 1100
   Bolid: Seicento 1.1 kat MPI


Witam

Po 20 tys km przyszedł czas na wymianę uszczelki.

Co przy okazji można sprawdzić/zrobić aby 2x nie rozbierać?

Jakiej firmy uszczelkę kupić?
Jakich kluczy najlepiej użyć? Jakie rozmiary będą potrzebne?

Czy prócz uszczelki i kluczy będzie potrzebne jeszcze coś?

Ktos mógłby napisać krok po kroku jak wymienić? Ważna jest kolejność dokręcania?

Na forum nie znalazłem ani słowa o wymianie w 1.1, na temat 900 jest tego pełno.

Pozdrawiam
_________________
Seicento 1.1 KAT MPI
Rok: 2003
Przebieg: 144300km
LPG: Stag 4 plus
?rednie Spalanie LPG: 6.0 - przy średniej nodze
 
 
jankes 
Nałogowiec

Pomógł: 38 razy
Wiek: 48
Dołączył: 13 Kwi 2010
Posty: 337
Skąd: trójkąt 3 cesarzy SJ
Wysłany: 01-05-2014, 21:36   
   Bolid: SC sporting & volvo v70 & DAF CF


w 1.1 to banał przy okazji wymień sobie oring na cewce, z materiałów dodatkowych dobry silikon temperaturowy i benzyna ekstrakcyjna do odtłuszczenia. Silikonu nakładasz bardzo cienką warstwę, ze szczególnym przyłożeniem się do miejsc nad wałkiem. A co do marki to kup REiNZA.
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 01-05-2014, 21:53   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


no i dodałbym klucz dynamo i 8 Nm

inaczej pozrywasz gwinty
_________________

 
 
jankes 
Nałogowiec

Pomógł: 38 razy
Wiek: 48
Dołączył: 13 Kwi 2010
Posty: 337
Skąd: trójkąt 3 cesarzy SJ
Wysłany: 01-05-2014, 21:55   
   Bolid: SC sporting & volvo v70 & DAF CF


albo mała grzechotka z wyczuciem jak nie masz dynamometru
 
 
lukaszt112233 
Bywalec

Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 96
Skąd: Kraków
Wysłany: 01-05-2014, 22:24   
   Bolid: Seicento 1.1 kat MPI


Cytat:
przy okazji wymień sobie oring na cewce


jaki oring? gdzie tam jaka cewka? :)

jaki wymiar ma ten oring? jak mam powiedzieć w sklepie?


Cytat:
grzechotka


czyli klucze nasadowe? jaki rozmiar sie miesci?


Cytat:
dodatkowych dobry silikon temperaturowy


po obu stronach uszczelki? wlasnie na tym zakolu kolo rozrzadu mi leje

Slyszalem ze po silikonie wymiana uszczelki to katorga?

http://img12.allegroimg.p...7/75/4188977578

Co to takie wystające na górze uszczelki? takie ucho jakby? do czego to jest?
_________________
Seicento 1.1 KAT MPI
Rok: 2003
Przebieg: 144300km
LPG: Stag 4 plus
?rednie Spalanie LPG: 6.0 - przy średniej nodze
 
 
jankes 
Nałogowiec

Pomógł: 38 razy
Wiek: 48
Dołączył: 13 Kwi 2010
Posty: 337
Skąd: trójkąt 3 cesarzy SJ
Wysłany: 02-05-2014, 00:18   
   Bolid: SC sporting & volvo v70 & DAF CF


od strony skrzyni jest cewka wysokiego napięcia jak będziesz demontował dekiel demontujesz też cewkę i na walcu cewki jest oring najlepiej kup go we fiacie
silikon najlepiej z dwu stron ale cienko, w dekiel uszczelka wchodzi na wcisk ale można ją lekko silikonem potraktować tylko odtłuść dokładnie
jak zamontujesz uszczelkę i skręcisz wszystko możesz ten element obciąć. Ale wcale może go tam nie być zależy od producenta i wypustu serii
nad wałkami leje często
nie ma problemu z wymianą nawet jak był silikon tylko musisz dobrze i dokładnie wszystko wyczyścić
 
 
CenteK2 
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 27 Mar 2014
Posty: 120
Skąd: Olsztynek
Wysłany: 02-05-2014, 08:08   
   Bolid: sc 1.2 16v


lukaszt112233 ta uszczelka z Twojego linku jest do 900 do 1.1 masz cos takiego http://allegro.pl/uszczel...4139170333.html :wink:
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 02-05-2014, 13:20   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


robota pod popołudniowe piwko - wczoraj z olejem u :serce: w aucie zmieniałem.
1. ściągasz puszkę z filtrem powietrza, 2. odkręcasz 4 śrubki, 3. czyścisz z resztek silikonu jak był. 4. kładziesz nową i możesz się "cofać" do punktu pierwszego.
Dobrze kupić oryginał - nie jest drogi (katalogowo 35zł, ale za 30 kupisz jak dobrze pogadasz z handlowcem :) ), a chyba najlepiej zrobiony i dopasowany
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
lukaszt112233 
Bywalec

Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 96
Skąd: Kraków
Wysłany: 02-05-2014, 16:31   
   Bolid: Seicento 1.1 kat MPI


a czym najlepiej oczyścić powierzchnię stykową pokrywy i silnika? można jakims rozpuszczalnikiem uniwersalnym? Czy lepsza benzyna ekstrakcyjna?
_________________
Seicento 1.1 KAT MPI
Rok: 2003
Przebieg: 144300km
LPG: Stag 4 plus
?rednie Spalanie LPG: 6.0 - przy średniej nodze
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 02-05-2014, 17:42   

lukaszt112233 napisał/a:
a czym najlepiej oczyścić powierzchnię stykową pokrywy i silnika? można jakims rozpuszczalnikiem uniwersalnym? Czy lepsza benzyna ekstrakcyjna?
- najlepszy do odtłuszczenia powierzchni z produktów ropopochodnych jest aceton :ok:
 
 
lukaszt112233 
Bywalec

Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 96
Skąd: Kraków
Wysłany: 02-05-2014, 19:53   
   Bolid: Seicento 1.1 kat MPI


Zrobione. Zeszlo mnie 2.5h ;-) . Ale robilem to I raz i mam troche utrudnione dojscie z powodu lpg. No i szukanie opaski na odme tez troche zeszlo.
Dalem cienko na glowice czerwonego silikonu dookola. W zakola w pokrywie tez dalem.
Mam nadzieje ze jak przyjdzie pora na wymiane uszczelki kolejny raz to szlag mnie przez ten silikon nie trafi...
Świec już nie próbowałem zmieniać przy okazji bo tez dramat z dostępem przez lpg.

Oring cewki mam kupiony ale nie wymienialem bo po co? Poza tym ktore sruby nalezy wykrecic zeby cewka zeszla? Tylko te dwie poziome?
_________________
Seicento 1.1 KAT MPI
Rok: 2003
Przebieg: 144300km
LPG: Stag 4 plus
?rednie Spalanie LPG: 6.0 - przy średniej nodze
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi - Mapa Forum