pytania - Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów 1.1, 1100 |
Autor |
Wiadomość |
lukaszt112233
Bywalec
Dołączył: 16 Wrz 2012 Posty: 96 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 01-05-2014, 21:29 pytania - Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów 1.1, 1100
Bolid: Seicento 1.1 kat MPI |
|
|
Witam
Po 20 tys km przyszedł czas na wymianę uszczelki.
Co przy okazji można sprawdzić/zrobić aby 2x nie rozbierać?
Jakiej firmy uszczelkę kupić?
Jakich kluczy najlepiej użyć? Jakie rozmiary będą potrzebne?
Czy prócz uszczelki i kluczy będzie potrzebne jeszcze coś?
Ktos mógłby napisać krok po kroku jak wymienić? Ważna jest kolejność dokręcania?
Na forum nie znalazłem ani słowa o wymianie w 1.1, na temat 900 jest tego pełno.
Pozdrawiam |
_________________ Seicento 1.1 KAT MPI
Rok: 2003
Przebieg: 144300km
LPG: Stag 4 plus
?rednie Spalanie LPG: 6.0 - przy średniej nodze |
|
|
|
 |
jankes
Nałogowiec
Pomógł: 38 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Kwi 2010 Posty: 337 Skąd: trójkąt 3 cesarzy SJ
|
Wysłany: 01-05-2014, 21:36
Bolid: SC sporting & volvo v70 & DAF CF |
|
|
w 1.1 to banał przy okazji wymień sobie oring na cewce, z materiałów dodatkowych dobry silikon temperaturowy i benzyna ekstrakcyjna do odtłuszczenia. Silikonu nakładasz bardzo cienką warstwę, ze szczególnym przyłożeniem się do miejsc nad wałkiem. A co do marki to kup REiNZA. |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 01-05-2014, 21:53
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
no i dodałbym klucz dynamo i 8 Nm
inaczej pozrywasz gwinty |
_________________
 |
|
|
|
 |
jankes
Nałogowiec
Pomógł: 38 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Kwi 2010 Posty: 337 Skąd: trójkąt 3 cesarzy SJ
|
Wysłany: 01-05-2014, 21:55
Bolid: SC sporting & volvo v70 & DAF CF |
|
|
albo mała grzechotka z wyczuciem jak nie masz dynamometru |
|
|
|
 |
lukaszt112233
Bywalec
Dołączył: 16 Wrz 2012 Posty: 96 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 01-05-2014, 22:24
Bolid: Seicento 1.1 kat MPI |
|
|
Cytat: | przy okazji wymień sobie oring na cewce |
jaki oring? gdzie tam jaka cewka?
jaki wymiar ma ten oring? jak mam powiedzieć w sklepie?
czyli klucze nasadowe? jaki rozmiar sie miesci?
Cytat: | dodatkowych dobry silikon temperaturowy |
po obu stronach uszczelki? wlasnie na tym zakolu kolo rozrzadu mi leje
Slyszalem ze po silikonie wymiana uszczelki to katorga?
http://img12.allegroimg.p...7/75/4188977578
Co to takie wystające na górze uszczelki? takie ucho jakby? do czego to jest? |
_________________ Seicento 1.1 KAT MPI
Rok: 2003
Przebieg: 144300km
LPG: Stag 4 plus
?rednie Spalanie LPG: 6.0 - przy średniej nodze |
|
|
|
 |
jankes
Nałogowiec
Pomógł: 38 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Kwi 2010 Posty: 337 Skąd: trójkąt 3 cesarzy SJ
|
Wysłany: 02-05-2014, 00:18
Bolid: SC sporting & volvo v70 & DAF CF |
|
|
od strony skrzyni jest cewka wysokiego napięcia jak będziesz demontował dekiel demontujesz też cewkę i na walcu cewki jest oring najlepiej kup go we fiacie
silikon najlepiej z dwu stron ale cienko, w dekiel uszczelka wchodzi na wcisk ale można ją lekko silikonem potraktować tylko odtłuść dokładnie
jak zamontujesz uszczelkę i skręcisz wszystko możesz ten element obciąć. Ale wcale może go tam nie być zależy od producenta i wypustu serii
nad wałkami leje często
nie ma problemu z wymianą nawet jak był silikon tylko musisz dobrze i dokładnie wszystko wyczyścić |
|
|
|
 |
CenteK2
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Wiek: 33 Dołączył: 27 Mar 2014 Posty: 120 Skąd: Olsztynek
|
|
|
|
 |
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1

Pomógł: 141 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 02-05-2014, 13:20
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
robota pod popołudniowe piwko - wczoraj z olejem u w aucie zmieniałem.
1. ściągasz puszkę z filtrem powietrza, 2. odkręcasz 4 śrubki, 3. czyścisz z resztek silikonu jak był. 4. kładziesz nową i możesz się "cofać" do punktu pierwszego.
Dobrze kupić oryginał - nie jest drogi (katalogowo 35zł, ale za 30 kupisz jak dobrze pogadasz z handlowcem ), a chyba najlepiej zrobiony i dopasowany |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
 |
lukaszt112233
Bywalec
Dołączył: 16 Wrz 2012 Posty: 96 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 02-05-2014, 16:31
Bolid: Seicento 1.1 kat MPI |
|
|
a czym najlepiej oczyścić powierzchnię stykową pokrywy i silnika? można jakims rozpuszczalnikiem uniwersalnym? Czy lepsza benzyna ekstrakcyjna? |
_________________ Seicento 1.1 KAT MPI
Rok: 2003
Przebieg: 144300km
LPG: Stag 4 plus
?rednie Spalanie LPG: 6.0 - przy średniej nodze |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 02-05-2014, 17:42
|
|
|
lukaszt112233 napisał/a: | a czym najlepiej oczyścić powierzchnię stykową pokrywy i silnika? można jakims rozpuszczalnikiem uniwersalnym? Czy lepsza benzyna ekstrakcyjna? | - najlepszy do odtłuszczenia powierzchni z produktów ropopochodnych jest aceton |
|
|
|
 |
lukaszt112233
Bywalec
Dołączył: 16 Wrz 2012 Posty: 96 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 02-05-2014, 19:53
Bolid: Seicento 1.1 kat MPI |
|
|
Zrobione. Zeszlo mnie 2.5h . Ale robilem to I raz i mam troche utrudnione dojscie z powodu lpg. No i szukanie opaski na odme tez troche zeszlo.
Dalem cienko na glowice czerwonego silikonu dookola. W zakola w pokrywie tez dalem.
Mam nadzieje ze jak przyjdzie pora na wymiane uszczelki kolejny raz to szlag mnie przez ten silikon nie trafi...
Świec już nie próbowałem zmieniać przy okazji bo tez dramat z dostępem przez lpg.
Oring cewki mam kupiony ale nie wymienialem bo po co? Poza tym ktore sruby nalezy wykrecic zeby cewka zeszla? Tylko te dwie poziome? |
_________________ Seicento 1.1 KAT MPI
Rok: 2003
Przebieg: 144300km
LPG: Stag 4 plus
?rednie Spalanie LPG: 6.0 - przy średniej nodze |
|
|
|
 |
|