Praca 1.2 8v |
Autor |
Wiadomość |
PIXAR
spamer team CentoPomorze

Pomógł: 67 razy Wiek: 32 Dołączył: 07 Maj 2011 Posty: 1795 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 06-05-2014, 18:57
Bolid: Seicento 1242 |
|
|
Fiat Palio/Siena:
187B5.000
187B7.045
Wszystko jest w linku który podałem wyżej |
_________________
SC 899-->1108-->1242 |
|
|
|
 |
dyzio_abarth
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Mar 2013 Posty: 349 Skąd: Gostyń
|
Wysłany: 08-05-2014, 19:15
Bolid: Abarth 1.1 |
|
|
Rozumiem, ale wg zdjęć coś nie pasuje. 60Km różni się osprzętem ( np kolektory) od 75Km? Chodzi o to że sprzedawcy mówią że są np wtryski ale jak sczytają z dowodu to pisze +/-44KW. Wiec skoro są wtryski to chyba MPI czy spi to tez wielopunkt. Wybaczcie że tak drążę ale normalnie ciężko:P:P:P:P... |
_________________ 1.1 MPI ---> 1.2 8v---> 1.4 16v
 |
|
|
|
 |
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1

Pomógł: 141 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 08-05-2014, 19:21
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
wtryski w 60km to np może być punto 2 i wtedy nr na bloku zaczyna się od 188 |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 08-05-2014, 21:47
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Powodzenia w szukaniu numerów silnika, szczególnie tych 1.2.8v 75 PI-giną szybko z bloku/czapki. |
|
|
|
 |
PIXAR
spamer team CentoPomorze

Pomógł: 67 razy Wiek: 32 Dołączył: 07 Maj 2011 Posty: 1795 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 09-05-2014, 11:38
Bolid: Seicento 1242 |
|
|
Najłatwiej poznać wizualnie, metalowy kolektor ssący z czterema wtryskami (pomarańczowe).
 |
_________________
SC 899-->1108-->1242 |
|
|
|
 |
dyzio_abarth
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Mar 2013 Posty: 349 Skąd: Gostyń
|
Wysłany: 12-05-2014, 08:34
Bolid: Abarth 1.1 |
|
|
Czyli 60KM to też może być MPI ale w Punto II tak jak Pisał Linduś.Czy tak?? To wyjaśnia trochę:) Dla was co mieli styczność z takimi silnikami, to wiedza co i jak:P.
Spore grono osób szukała, szuka lub będzie szukać silników 75KM.Ale wydając pieniądze na 75Km (frajda:D), lecz później gdy okazuję się, że jest to 60Km.:(( pytanie, dlaczego? Bo np sporo silników jest poza budą kompletne lub nie.
Myślę że temat mógłby być rozwijany i warto tutaj dodawać INFORMACJĘ o oznaczeniach, szczegółach itp silników 1.2 8v 75KM.
Ogólnie z podsumowania( jak narazie) tematu, to szukać silnika o oznaczeniach :
- 176A8000 np w punto I , siena. - 4 POMARAŃCZOWE wtryskiwacze + metalowy kolektor! Zdjęcie dodane przez Pieczar93
Może jest lub ktoś zna różnicę w Głowicy (zewnątrz) 60 vs 75KM!! ?? Pozdrawiam i dzieki za wyrozumiałość.!!:D |
_________________ 1.1 MPI ---> 1.2 8v---> 1.4 16v
 |
|
|
|
 |
kamilen
Bywalec
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Paź 2012 Posty: 67 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 12-05-2014, 10:24
Bolid: Honda Civic EU7, Fiat Punto I 1.2 16V |
|
|
Gdzieś to już było, ale dodam żeby było łatwiej znaleźć. Różnice między głowicami widać najbardziej po wałku rozrządu. W 75 jest wałek 866 ale jak nie chce się komuś rozkręcać to widać też po średnicy kanałów dolotowych i kształcie wskazanym strzałką na zdjęciach.
 |
_________________ No ABS, no airbag, DIE LIKE A MAN!!!
programy do diagnostyki, instrukcje obsługi, manuale samochodowe http://chomikuj.pl/kamgad1
http://furgonetka.pl/konto/partner/18023 - tanie przesyłki kurierskie |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 12-05-2014, 10:30
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
dyzio_abarth napisał/a: |
Może jest lub ktoś zna różnicę w Głowicy (zewnątrz) 60 vs 75KM!! ?? Pozdrawiam i dzieki za wyrozumiałość.!!:D |
Ja znam różnicę tylko potrzebne są dokładne zdjęcia, bo jak sprzedawca pokazuje tylko zdjęcie spod maski gdzie praktycznie widać tylko obudowę filtra powietrza to ciężko coś stwierdzić.
Jeśli sprzedawca ma kompletny silnik to bez problemu poznasz różnicę między 1.2spi 60KM (1 wtryskiwacz niewidoczny na zewnątrz bo jest nad przepustnicą) i 1.2mpi 75KM (4 pomarańczowe wtryskiwacze, które rzucają się od razu w oczy) - obie wersje mają kolektory aluminiowe, w 1.2spi jest taki sam kolektor jak w 1.1spi. W punto II kolektory dolotowe są już czarne plastikowe, więc łatwo poznać.
Jeśli sprzedawca ma goły słupek to wystarczy fotka głowicy od strony kolektora ssącego. 1.2spi ma inny rozkład śrub kolektora niż 1.2mpi. Dodatkowo, po głowicy można rozpoznać czy jest to silnik z PuntoI czy PuntoII. PI miały czujnik temp w głowicy (ten idący do kontrolki tak jak w seju 1.1spi), a w PII nie było już czujników w głowicy. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 12-05-2014, 10:33
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
kamilen, Niestety na fotce jest błędny opis.
Pierwsza głowica po lewej jest to głowica montowana w seju/puntoI 1.1spi oraz w puntoI 1.2spi 60KM. Środkowa (tutaj jest błąd) jest to głowica z Punto II 1.2MPI 60KM (brak otworu na czujnik temperatury) - taka sama głowica siedzi również w Seju 1.1MPI. A ta głowica po prawej to jak najbardziej z Punto I 1.2 75KM. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
krzysiek680
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Wiek: 29 Dołączył: 19 Mar 2014 Posty: 114 Skąd: Zduńska Wola
|
Wysłany: 12-05-2014, 13:46
Bolid: Fiat Seicento 1.1 S |
|
|
Przepraszam, że się wtrącę gdyż nie wniosę nic do tematu. Ale mam propozycje ;D gdy ten temat zostanie już wyczerpany mianowicie wszystkie wątki i zagadnienia zostaną rozwiązane, można by z tych wszystkich wypowiedzi i zdj. stworzyć nowy w temat w którym będzie jasno pokazane jak rozpoznać te 2 silniki? na pewno wielu osobom to pomoże i nie będzie trzeba szukać po 20 tematach skoro wszystko będzie w 1 miejscu.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
krysy
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Sie 2013 Posty: 145 Skąd: czeladź
|
Wysłany: 12-05-2014, 19:18
Bolid: sc75/vwg4/161 |
|
|
Nie lepiej podjechać na autozłom i sobie zakupić pewny silnik?
Widzisz jaki jest przebieg na liczniku auta, widzisz czy to jest 75 bo nadwozie ma oznaczenia. W sobotę u mnie na szrocie stał właśnie palio 75km z silnikiem o przebiegu 170 tys km. Za cały ten silnik 700zł wołał.
Kupisz w necie to kto Ci zagwarantuje jaki ma prawdziwy przebieg, czy się nie okaże do remontu. |
_________________ 75Hp |
|
|
|
 |
dyzio_abarth
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Mar 2013 Posty: 349 Skąd: Gostyń
|
Wysłany: 12-05-2014, 20:38
Bolid: Abarth 1.1 |
|
|
krysy, masz rację ale można podjąć inne rozwiązanie z jakiś powodów...:) Poza tym chyba muszę was poprawić odnośnie głowić. Mianowicie dzisiaj oglądałem silnik 1.2 8 v 75 Km od Palio i nie ma w głowicy wejścia na czujnik tak jak na zdjęciu! Są wtryskiwacze pomarańczowe, kolektor aluminiowy czy metalowy , kolektor wydechowy 421 z dwururką .Silnik nie był myty także w 100% nikt niczego nie zmieniał.Wstawię zdjęcie przy okazji. Pozdrawiam |
_________________ 1.1 MPI ---> 1.2 8v---> 1.4 16v
 |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 12-05-2014, 23:04
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
dyzio_abarth napisał/a: | krysy, masz rację ale można podjąć inne rozwiązanie z jakiś powodów...:) Poza tym chyba muszę was poprawić odnośnie głowić. Mianowicie dzisiaj oglądałem silnik 1.2 8 v 75 Km od Palio i nie ma w głowicy wejścia na czujnik tak jak na zdjęciu! Są wtryskiwacze pomarańczowe, kolektor aluminiowy czy metalowy , kolektor wydechowy 421 z dwururką .Silnik nie był myty także w 100% nikt niczego nie zmieniał.Wstawię zdjęcie przy okazji. Pozdrawiam |
A te Palio z którego roku? Bo były palio I i palio II. Z tym palio to też dziwne rzeczy. Kiedyś kupiłem niby słupek właśnie z Palio 1.2 75KM (był nawet zamontowany w seju). Okazało się właśnie, że w głowicy nie ma czujnika temperatury i pod pokrywą zaworów był wałek taki sam jak w seju 1.1. Czyli był to silnik o pojemności 1.2, z głowicą taką jak w puntoII 60KM albo w seju 1.1mpi.
Być może w palio (tej wersji z roczników 2001-2004 czyli palioII) była jakaś hybryda czyli silnik taki jak w punto II 1.2mpi 60KM, ale na osprzęcie z 1.2 75KM, bo wg danych technicznych w necie, w palio były silniki 1.2 8V 67KM to właśnie mogłaby być taka hybryda.
To zapodaj te fotki bo to może wnieść trochę nowej wiedzy w temacie tych silników:) |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
PIXAR
spamer team CentoPomorze

Pomógł: 67 razy Wiek: 32 Dołączył: 07 Maj 2011 Posty: 1795 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 13-05-2014, 00:12
Bolid: Seicento 1242 |
|
|
Fiat Palio/Siena, w sumie to prawie to samo. Oznaczenie 178. ( U góry mały błąd zamiast 178 to napisałem 187 w oznaczeniach silnika).
Poprawione:
178B5.000 - MPI 73KM - pewniak, tak jak w P1 176A8.000.
178B7.045 - też 1242 MPI, a 44kW ~ 59.82KM
dyzio_abarth napisał/a: | Mianowicie dzisiaj oglądałem silnik 1.2 8 v 75 Km od Palio i nie ma w głowicy wejścia na czujnik tak jak na zdjęciu! Są wtryskiwacze pomarańczowe, kolektor aluminiowy czy metalowy , kolektor wydechowy 421 z dwururką |
Nawet eper ma razem te dwa modele, Siena/Palio. Napewno 73KM występował w pierwszych modelach lata 1996-2001 ,sam nawet taki silnik posiadałem. I był to 73KM z 1999, bez czujnika temp. w głowicy. Oznaczenie 178B5.000. Sygnowanie na błotniku auta "75". Komp również 1.2 MPI. W dowodzie 54.00kW. Fiat Siena.
Tak to wyglądało.
Zauważyłem też ,że rozruszniki w 73KM były 1.0kW ,a w 60KM były 0.8/0.9 kW. Ale to może być przypadek ,ktoś potwierdzi ? |
_________________
SC 899-->1108-->1242 |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 13-05-2014, 01:34
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Pieczar93, to nieźle fiat namieszał w tych silnikach, tyle lat siedzę w temacie cento a o takiej opcji w palio nie słyszałem. W ogóle dziwny ten silnik z tego zdjęcia co wkleiłeś, wszystkie głowice z którymi miałem do czynienia, a które nie posiadały czujnika temp. miały takie nacięcie w miejscu czujnika (jak na foto od kamilen), natomiast na Twojej focie w tym miejscu nie ma nic. Pierwszy raz widzę taką głowicę
Czyli jeśli chodzi o palio/siena to chyba 100% pewności można mieć jedynie po sprawdzeniu oznaczenia wałka rozrządu (powinien mieć nr 866) - gdy mamy do czynienia z gołym słupkiem, a jeśli chodzi o kompletny silnik to musi mieć kolektor ssący MPI i wydechowy z dwururką. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
|