FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Felgi do kjs
Autor Wiadomość
uxon 
Nałogowiec

Dołączył: 28 Cze 2013
Posty: 130
Skąd: Krakow
Wysłany: 15-05-2014, 14:40   Felgi do kjs
   Bolid: CCS


Temat o oponach juz jest, to teraz moze polecane felgi do cento z mysla o kjs. Czy macie jakies porownanie popularnych felg uzywanych w kjsach. Mozliwe opcje (chyba ze cos innego, lepszego):
- stalowki i alusy sporting - takie teraz posiadam; sa waskie, i podobno miekkie.
- alusy sporting 5,5 cala - nic o nich nie wiem, rzadko spotykane
- stalowki od poloneza, szerokosc: 5 cali, et - ? (korzystniejsze niz w serii), masa? wytrzymalosc? cena rekompnsuje wszystko: 10-25/szt.
- alusy od poloneza; szerokosc chyba 5 cali, sa rozne wzory - czy roznia sie one miedzy soba parametrami (widzialem 3-, 4-, 5-, 6- ramienne, w roznych ksztaltach), masa - czy sa lzejsze niz stalowki? wytrzymalosc? czy et jest takie samo we wszystkich? ktore konkretnie sa lepsze a ktore gorsze? cena:60-100/szt.
- rekiny z bmw; szerokie (5,5 cala), ponoc pancerne felgi; ciekaw jestem ich wagi i wytrzymalosci w porownianiu do tych z poldka; et chyba maja jeszcze nizsze; cena: 80-120/szt.
- tzw. turbinki z bmw - malo o nich wiem, ale sa ladne :) cena 150-250/szt.
- ruskie kute alusy - et29, 5 cali szerokosci, legendarna wytrzymalosc, a co z masa? duzo lzejsze od pozostalych? cena zaporowa: 250/szt i wzwyz.

Felgi z bmw dodatkowo potrzebuja srub plywajacych bo maja rozstaw 4x100.
Szukam uniwersalnych felg, bo w tym momencie jakbym kupil nawet yoko a539, to nie mam ich na co zalozyc. zwlasza intersuje mnie porownanie stalowek od poldka z alusami od poldka i z ruskimi. Maja taka sama szerokosc i podobne et. Jak wygladaja roznice zwlaszcza w masie oraz w wytrzymalosci? Czy jest sens pchac sie w alusy od poldka, czy sa one zlotym srodkiem, czy raczej jak sie nie ma kasy, to juz lepiej kupic stalowki, ktorych nie bedzie szkoda?
 
 
nosferatu 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 213
Skąd: Sz-n
Wysłany: 15-05-2014, 19:03   
   Bolid: CC 1.2 16v


1. Sportingowe z CC o szerokości 5.5 cala są bardzo mocne [jak na seryjną felge] ale ciężar 1 szt. to około 7.2 kg [!]

2. Stalówki od poloneza. Nie raz widziałem jak zostaje środek na piaście a reszta leciała w plener razem z oponą :twisted: Nie wiem czy to były podróby, oryginały ale napewno brane z poldka.

3. Alusy od poloneza. Każde o szerokości 5 cali. Średnio ważą jakieś 6 kg/szt. Tych szprychowych OZ nie wiem. Wytrzymałość normalna jak to "alus".

4. Rekiny z BMW. Fajnie wygladają i rzeczywiście sporo znoszą. ET 12 o ile pamiętam dla szerokości 5.5 cala. Montaż bez dystansów.

5. Turbinki : bardzo ładne, wytrzymałość normalna. Ja swoje wyklepałem nie na rajdach ale na ulicznych dziurach etc. jeżdząc na niskoprofilowych oponach 175/50.

6. Ruskie. Nie miałem ale jak coś jest kute i przywalisz tym w przeszkodę to felga wytrzyma ale zawias jest dalszy w kolejności, pamiętaj o tym ;)

- Ogólnie stalówki są tańsze i bardziej odporne. Naprawiasz sam na wyważarce i walisz młotkiem.

- Alusy jak się się skrzywią to lepiej je sprzedać na złom [4zł/kg] albo oddać za grosze i kupić nowy-używany komplet.

- do kjs wkońcu będziesz miał różne stosiki opon i szkoda ich przekładać z felg. Dlatego lepiej zainwestuj w szpilki i nakrętki przelotowe zamiast pływaków. Będziesz mógł wsadzać te 4x100 i te 4x98 stalowe i aluminiowe na oi na rajdzie zmiana kół to chwila moment [z zakrętarką lub chociaż wkrętarką]
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 15-05-2014, 23:05   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


To ja dodam, że stalówki i alusy od poloneza mają ET29 względem ET33 w seryjnych od seicento, więc 4mm na koło będzie szerszy rozstaw, ja mam do tego założone jeszcze dystanse 15mm.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
uxon 
Nałogowiec

Dołączył: 28 Cze 2013
Posty: 130
Skąd: Krakow
Wysłany: 16-05-2014, 12:48   
   Bolid: CCS


nosferatu napisał/a:
1. Sportingowe z CC o szerokości 5.5 cala są bardzo mocne [jak na seryjną felge] ale ciężar 1 szt. to około 7.2 kg [!]

2. Stalówki od poloneza. Nie raz widziałem jak zostaje środek na piaście a reszta leciała w plener razem z oponą :twisted: Nie wiem czy to były podróby, oryginały ale napewno brane z poldka.

3. Alusy od poloneza. Każde o szerokości 5 cali. Średnio ważą jakieś 6 kg/szt. Tych szprychowych OZ nie wiem. Wytrzymałość normalna jak to "alus".

4. Rekiny z BMW. Fajnie wygladają i rzeczywiście sporo znoszą. ET 12 o ile pamiętam dla szerokości 5.5 cala. Montaż bez dystansów.

5. Turbinki : bardzo ładne, wytrzymałość normalna. Ja swoje wyklepałem nie na rajdach ale na ulicznych dziurach etc. jeżdząc na niskoprofilowych oponach 175/50.

6. Ruskie. Nie miałem ale jak coś jest kute i przywalisz tym w przeszkodę to felga wytrzyma ale zawias jest dalszy w kolejności, pamiętaj o tym ;)

- Ogólnie stalówki są tańsze i bardziej odporne. Naprawiasz sam na wyważarce i walisz młotkiem.

- Alusy jak się się skrzywią to lepiej je sprzedać na złom [4zł/kg] albo oddać za grosze i kupić nowy-używany komplet.

- do kjs wkońcu będziesz miał różne stosiki opon i szkoda ich przekładać z felg. Dlatego lepiej zainwestuj w szpilki i nakrętki przelotowe zamiast pływaków. Będziesz mógł wsadzać te 4x100 i te 4x98 stalowe i aluminiowe na oi na rajdzie zmiana kół to chwila moment [z zakrętarką lub chociaż wkrętarką]


Hm, czemu na szpilkach nakretki nie musza byc plywajace? W jaki sposob przerabia sie piasty na takie ze szpilkami?
Sam ogolnie jakich kol uzywasz do sportu? Jakie posiadasz, i z ktorych jestes najbardziej zadowolony?
Moze ma ktos wiecej informacji na temat mas poszczegolnych felg?
 
 
nosferatu 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 213
Skąd: Sz-n
Wysłany: 16-05-2014, 18:16   
   Bolid: CC 1.2 16v


uxon napisał/a:
Hm, czemu na szpilkach nakretki nie musza byc plywajace? W jaki sposob przerabia sie piasty na takie ze szpilkami?
Sam ogolnie jakich kol uzywasz do sportu? Jakie posiadasz, i z ktorych jestes najbardziej zadowolony?
Moze ma ktos wiecej informacji na temat mas poszczegolnych felg?


Obecnie nie uzywam żadnych kólek, auto zostało rozebrane do ostatniej śrubki i wysprzedane :)

Najbardziej podpasowały mi felgi :
- Strella które trafiłem przypadkiem na szrocie, okazły sę leciutkie [5.5 kg/szt] no ale wygląd przed trwałością. Widać je na foto a avatarze. Wczoraj poszły na złom [88zł :aniolek: ]
- "turbinki", w białym lakierze są bardzo efektowne
- rekiny, za pancerność

Nie wybierałem nigdy jakiegoś konkretnego wzoru, brałem co było akurat do wzięcia a liczyło się tylko żeby miało min. 5.5 cala szerokośći i ET od 38 w dół. 5'tki szły na zimówki i kolce.

Szpilki aurat w CC/SC wkręcasz na klej do gwintów wcześniej czyszcząc gwinty w piastach gwintownikiem 12x12.5, przemyć benzyną pod ciśnieniem i będzie trzymać.
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 17-05-2014, 19:56   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


Jeśli 5 cali to Polonez stalówki - komplet idzie za 100 kupić. Do szerokości opony 165 wystarczą.
Jeśli 5,5 to alusy od CC. Na all... idzie trafić od 300zł za komplet. Tylko uważaj przy zakupie bo 5 calowe też wychodziły. Opis jest na zewnątrz felgi więc dobre foto wystarczy.
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
nosferatu 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 213
Skąd: Sz-n
Wysłany: 17-05-2014, 21:44   
   Bolid: CC 1.2 16v


DeZ napisał/a:
Tylko uważaj przy zakupie bo 5 calowe też wychodziły. Opis jest na zewnątrz felgi więc dobre foto wystarczy.


prędziej to były 4.5 cala oraz 5.5 cala
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 17-05-2014, 22:18   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


nosferatu napisał/a:
DeZ napisał/a:
Tylko uważaj przy zakupie bo 5 calowe też wychodziły. Opis jest na zewnątrz felgi więc dobre foto wystarczy.


prędziej to były 4.5 cala oraz 5.5 cala


Wiedziałem, że jakieś mniejsze :) Tym bardziej uważać kupując na podstawie fotek.
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
cargopilot 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 11 Sty 2013
Posty: 12
Skąd: KRK
Wysłany: 19-05-2014, 00:27   
   Bolid: CC 1,2 16V


Ja mam u siebie felgi z CC sporting - 5,5 cala i Yokohama A539
Opona ta bardzo fajnie sie układa na feldze 5,5 - nie ma mowy o podwijaniu się.
Ale jak kolega wspomniał - masa -wirująca - to u mnie 7,5 kg felga+opona....
Sporo....
Jeśli chodzi o ruskie to - moge się mylić - ale wystepują chyba tylko w szerokości 5,0 cali
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 19-05-2014, 15:45   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


cargopilot napisał/a:
Jeśli chodzi o ruskie to - moge się mylić - ale wystepują chyba tylko w szerokości 5,0 cali


Nie mylisz się.
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
uxon 
Nałogowiec

Dołączył: 28 Cze 2013
Posty: 130
Skąd: Krakow
Wysłany: 19-05-2014, 22:25   
   Bolid: CCS


A co do montazu szpilek, to dlaczego chcac zalozyc 4x100, nakretki nie musza byc plywajace, a normalnie sruby musza?
Jakiej dlugosci powinny byc szpilki i na jaki gwint (to pewnie zalezy od dystansow, ale tak zeby bylo uniwersalnie)? Czemu wymagane jest przejechanie gwintownikiem, skoro i tak ma sie to jak najmocniej trzymac?
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 19-05-2014, 22:42   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


Gwintownikiem bo jak masz lekko śmigane piasty to możesz teoretycznie zerwać gwint. Ale nie słyszałem o takim przypadku. Sam miałem problem z piastami od Stilo. Z braku gwintownika wkręciłem szpilkę kilka razy + WD40 i jakoś zaczęło działać.
Przy dystansach 20mm nawet nie zauważam różnicy 98 a 100 bo szpilki mają się gdzie "rozjechać" grunt, żeby pierścień centrujący był fiatowski.
Długość szpilek to 80mm - takie sprzedają. Przy braku dystansu jest co robić z nakrętkami :)
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
nosferatu 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 213
Skąd: Sz-n
Wysłany: 19-05-2014, 23:44   
   Bolid: CC 1.2 16v


uxon napisał/a:
A co do montazu szpilek, to dlaczego chcac zalozyc 4x100, nakretki nie musza byc plywajace, a normalnie sruby musza?
Jakiej dlugosci powinny byc szpilki i na jaki gwint (to pewnie zalezy od dystansow, ale tak zeby bylo uniwersalnie)? Czemu wymagane jest przejechanie gwintownikiem, skoro i tak ma sie to jak najmocniej trzymac?


szpilki jak śruby : 12 x 12.5

Ja miałem szpilki 80 mm i starczały do wszystkich wariacji. Mozna je skrócić do 70 mm i też wystarczy. Przy stalówkach z małymi dystansami jedynie mogą się czepić na jakimś upierdliwym BK bo jednak szpilki nie powinny wystwać poza obrys koła :)

Gwintownikiem [tym ostatecznym] oczyścisz gwint z wszelkiego syfu. To tak jakbyś wkręcił śrube, tak jak zrobil to DEZ, tylko ostrym narzędziem a nie jednak tępą śrubą/szpilką ;)

Odkręcanie nakrętek z długich szpilek to nie problem dla wkrętraki/zakrętarki.
 
 
uxon 
Nałogowiec

Dołączył: 28 Cze 2013
Posty: 130
Skąd: Krakow
Wysłany: 20-05-2014, 00:11   
   Bolid: CCS


Ale przeciez normalne sruby sie wkrecaj bez problemu, to czemu przed szpilkami trzeba je czyscic?
A co w przypadku, jakbym chcial zalozyc felgi 4x100 z niskim et na tyle, ze wylecialby dystans? Wtedy juz szpilka nie mialaby sie za bardzo gdzie ulozyc, nie bylyby potrzebne i tak plywaki?
 
 
nosferatu 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 213
Skąd: Sz-n
Wysłany: 20-05-2014, 11:06   
   Bolid: CC 1.2 16v


uxon napisał/a:
Ale przeciez normalne sruby sie wkrecaj bez problemu, to czemu przed szpilkami trzeba je czyscic?


jak się coś przykleja to warto to przczyścić, zrobisz jak zechcesz, Twoje auto :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - forum anime - Mapa Forum