FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Dziwny odgłos po odpaleniu
Autor Wiadomość
mateusz9986 
Bywalec

Wiek: 33
Dołączył: 01 Mar 2014
Posty: 83
Skąd: Wąbrzeźno
Wysłany: 18-05-2014, 12:35   Dziwny odgłos po odpaleniu
   Bolid: Renault Thalia I ph II


Witam. Raz na jakiś czas po odpaleniu moje seicento ma dziwny dźwięk, odbywa się to przeważnie przy pierwszym odpaleniu danego dnia i wydaje mi się że szczególnie po opadach deszczu. Raz to się dzieje raz nie, po przejechaniu kilometra dźwięk ustaje i już się nie pojawia. Dodam że pasek klinowy był wymieniany. Po za tym po odpaleniu przeważnie autko na 5 sekund łapie wyższe obroty, tak jakby ssanie a potem to ustaje i wszystko jest normalnie. Jednak myślę że oba przypadki nie są powiązane.

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
_________________
" Jestem wariatem, jeżdżę Fiatem "
W domu oprócz seja.
Daewoo Matiz - 1999
Ford Focus sedan 1.6 - 1999
Był m.in Fiat Seicento Brush 0.9 i Cinquecento 0.7
 
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 18-05-2014, 13:55   

Klepią popychacze co przy 15w40 nie jest niczym dziwnym :wink:
proponuję cofnąć się w czasie - http://www.seicento.pl/vi...ghlight=#499441 i poczytać co Koledzy radzili :wink:
 
 
mateusz9986 
Bywalec

Wiek: 33
Dołączył: 01 Mar 2014
Posty: 83
Skąd: Wąbrzeźno
Wysłany: 18-05-2014, 14:02   
   Bolid: Renault Thalia I ph II


Co do oleju to taki wlał mechanik, nie było kartki po zakupie co znajduje się w środku więc zdecydował się na taki. Skoro to wina oleju, to czemu raz tak robi a raz nie, bez różnicy na temperaturę czy zimno czy chłodno. Co do oleju to wiem że powinien być półsyntetyk chociażby i pewnie przy kolejnej wymianie na to się zdecyduję, mając nadzieję że mi nigdzie potem cieknąć nie zacznie.
_________________
" Jestem wariatem, jeżdżę Fiatem "
W domu oprócz seja.
Daewoo Matiz - 1999
Ford Focus sedan 1.6 - 1999
Był m.in Fiat Seicento Brush 0.9 i Cinquecento 0.7
 
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 18-05-2014, 14:16   

mateusz9986 napisał/a:
Skoro to wina oleju, to czemu raz tak robi a raz nie, bez różnicy na temperaturę czy zimno czy chłodno
- kilka czynników ma na to wpływ:
kiepski filtr przepuszcza olej do miski i po dłuższym postoju zanim wzrośnie ciśnienie to wydłuża się czas kasowania luzów,olej mineralny nie usuwa skutecznie osadów i cyklicznie hydraulika się zapycha - szczególnie odczuwalne przy krótkich odcinkach gdzie olej nie osiąga temperatury roboczej :wink:
mateusz9986 napisał/a:
Co do oleju to wiem że powinien być półsyntetyk
- niekoniecznie :wink: napewno półsyntetyk będzie lepszy niż olej mineralny ale bardziej istotna w tym przypadku jest lepkość SAE - minimum dla prawidłowej pracy popychaczy w naszym klimacie jest 10w40 a zdecydowanie najbardziej optymalną lepkością jest 5w40 :wink:
 
 
mateusz9986 
Bywalec

Wiek: 33
Dołączył: 01 Mar 2014
Posty: 83
Skąd: Wąbrzeźno
Wysłany: 18-05-2014, 14:22   
   Bolid: Renault Thalia I ph II


Hmm czyli będzie trzeba posłuchać Twoich rad kolego i przy kolejnej wymianie zdecydować się na 10-40 w takim razie :) . Przyznam szczerze że przy zakupie seicenta nawet nie zastanawiałem się co wlać do niego, zostawiłem u mechanika na taki przegląd po zakupowy i miał wymienić olej. Okazało się że nigdzie nie ma informacji co było wcześniej wlane i wlał mineralnego Mobila. Wiem że 900 to silnik konstrukcyjnie sięgający lat 80, więc stwierdziłem że wszystko będzie dobre, dopiero na forum uświadomiłem sobie że tak nie jest.
_________________
" Jestem wariatem, jeżdżę Fiatem "
W domu oprócz seja.
Daewoo Matiz - 1999
Ford Focus sedan 1.6 - 1999
Był m.in Fiat Seicento Brush 0.9 i Cinquecento 0.7
 
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 18-05-2014, 14:31   

mateusz9986 napisał/a:
Wiem że 900 to silnik konstrukcyjnie sięgający lat 80, więc stwierdziłem że wszystko będzie dobre, dopiero na forum uświadomiłem sobie że tak nie jest.
- konstrukcyjnie to sięga przełomu lat 60/70 :wink: ale luz panewek i tłoka daje pełną możliwość bezpiecznego zastosowania lepkości 5w30 z HTHS na poziomie 3.1-3.5 a dodatkowo hydrauliczne popychacze trafiły do niego wyjątkowo późno i na pewno 15w40 do nich nie pasuje :wink: sam zrobiłem na tym silniku zalewając sae 0w40 ponad 220kkm a klepiące popychacze dopiero dane było mi usłyszeć po skuszeniu się na rodzimy filtr z filtrona - po jego wywaleniu do końca eksploatacji nigdy więcej się nie odezwały nawet przy odpalaniu w -20 stopniach :wink:
 
 
mateusz9986 
Bywalec

Wiek: 33
Dołączył: 01 Mar 2014
Posty: 83
Skąd: Wąbrzeźno
Wysłany: 18-05-2014, 14:33   
   Bolid: Renault Thalia I ph II


To przed sezonem zimowym wlewam 10-40 i zmieniam filtr bo właśnie filtrona mam. Dzięki kolego :)
_________________
" Jestem wariatem, jeżdżę Fiatem "
W domu oprócz seja.
Daewoo Matiz - 1999
Ford Focus sedan 1.6 - 1999
Był m.in Fiat Seicento Brush 0.9 i Cinquecento 0.7
 
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 18-05-2014, 14:56   

mateusz9986 napisał/a:
To przed sezonem zimowym wlewam 10-40 i zmieniam filtr
:ok:
zatem z mojej strony mogę zaproponować ten olej:

z takim filtrem:


i życzyć powodzenia :wink:
 
 
mateusz9986 
Bywalec

Wiek: 33
Dołączył: 01 Mar 2014
Posty: 83
Skąd: Wąbrzeźno
Wysłany: 18-05-2014, 15:27   
   Bolid: Renault Thalia I ph II


Serdeczne dzięki, zapisane w notatkach o sejaczu :)
_________________
" Jestem wariatem, jeżdżę Fiatem "
W domu oprócz seja.
Daewoo Matiz - 1999
Ford Focus sedan 1.6 - 1999
Był m.in Fiat Seicento Brush 0.9 i Cinquecento 0.7
 
 
 
mateusz9986 
Bywalec

Wiek: 33
Dołączył: 01 Mar 2014
Posty: 83
Skąd: Wąbrzeźno
Wysłany: 18-05-2014, 15:28   
   Bolid: Renault Thalia I ph II


Bo rozumiem że płukanek itp zabaw urządzać nie trzeba ?
_________________
" Jestem wariatem, jeżdżę Fiatem "
W domu oprócz seja.
Daewoo Matiz - 1999
Ford Focus sedan 1.6 - 1999
Był m.in Fiat Seicento Brush 0.9 i Cinquecento 0.7
 
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 18-05-2014, 15:44   

mateusz9986 napisał/a:
Bo rozumiem że płukanek itp zabaw urządzać nie trzeba ?
- można ale Shell ma TBN 10,7 więc poradzi sobie bez płukanki ewentualnie możesz za pierwszym razem skrócić interwał wymiany do 5kkm dla bezpieczeństwa - chodzi o filtr oleju żeby zbyt szybko nie utracił przepustowości a kolejne wymiany co 8kkm :ok:
 
 
mateusz9986 
Bywalec

Wiek: 33
Dołączył: 01 Mar 2014
Posty: 83
Skąd: Wąbrzeźno
Wysłany: 18-05-2014, 15:46   
   Bolid: Renault Thalia I ph II


Serdeczne dzięki :)
_________________
" Jestem wariatem, jeżdżę Fiatem "
W domu oprócz seja.
Daewoo Matiz - 1999
Ford Focus sedan 1.6 - 1999
Był m.in Fiat Seicento Brush 0.9 i Cinquecento 0.7
 
 
 
TomP 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 24
Skąd: Tarnów
Wysłany: 18-05-2014, 23:24   
   Bolid: seicento 900


Czy ten filtr również będzie pasował? tańszy.

http://e-autoparts.pl/filtr-oleju-p-887996.html
_________________
 
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 19-05-2014, 09:21   

TomP napisał/a:
Czy ten filtr również będzie pasował? tańszy.

http://e-autoparts.pl/filtr-oleju-p-887996.html
- będzie pasował - jest to filtr z poprzedniej już wycofanej z produkcji edycji gdzie medium filtracyjne wykonane było z papieru stąd puszka o większych gabarytach - jego odpowiednikiem nadal produkowanym jest Knecht OC136 natomiast nowa wersja filtrów Mann z serii "MICRO TOP" posiada włókninę syntetyczną dzięki której przy mniejszych gabarytach można uzyskać wyższy stopień filtracji przy niezmiennym przepływie - bezpośrednimi następcami filtra W920/3 są obecnie Mann W714/2 i W717/2 :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania - Mapa Forum