Dziwny odgłos po odpaleniu |
Autor |
Wiadomość |
mateusz9986
Bywalec
Wiek: 33 Dołączył: 01 Mar 2014 Posty: 83 Skąd: Wąbrzeźno
|
Wysłany: 18-05-2014, 12:35 Dziwny odgłos po odpaleniu
Bolid: Renault Thalia I ph II |
|
|
Witam. Raz na jakiś czas po odpaleniu moje seicento ma dziwny dźwięk, odbywa się to przeważnie przy pierwszym odpaleniu danego dnia i wydaje mi się że szczególnie po opadach deszczu. Raz to się dzieje raz nie, po przejechaniu kilometra dźwięk ustaje i już się nie pojawia. Dodam że pasek klinowy był wymieniany. Po za tym po odpaleniu przeważnie autko na 5 sekund łapie wyższe obroty, tak jakby ssanie a potem to ustaje i wszystko jest normalnie. Jednak myślę że oba przypadki nie są powiązane.
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be |
_________________ " Jestem wariatem, jeżdżę Fiatem "
W domu oprócz seja.
Daewoo Matiz - 1999
Ford Focus sedan 1.6 - 1999
Był m.in Fiat Seicento Brush 0.9 i Cinquecento 0.7 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
|
|
|
 |
mateusz9986
Bywalec
Wiek: 33 Dołączył: 01 Mar 2014 Posty: 83 Skąd: Wąbrzeźno
|
Wysłany: 18-05-2014, 14:02
Bolid: Renault Thalia I ph II |
|
|
Co do oleju to taki wlał mechanik, nie było kartki po zakupie co znajduje się w środku więc zdecydował się na taki. Skoro to wina oleju, to czemu raz tak robi a raz nie, bez różnicy na temperaturę czy zimno czy chłodno. Co do oleju to wiem że powinien być półsyntetyk chociażby i pewnie przy kolejnej wymianie na to się zdecyduję, mając nadzieję że mi nigdzie potem cieknąć nie zacznie. |
_________________ " Jestem wariatem, jeżdżę Fiatem "
W domu oprócz seja.
Daewoo Matiz - 1999
Ford Focus sedan 1.6 - 1999
Był m.in Fiat Seicento Brush 0.9 i Cinquecento 0.7 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 18-05-2014, 14:16
|
|
|
mateusz9986 napisał/a: | Skoro to wina oleju, to czemu raz tak robi a raz nie, bez różnicy na temperaturę czy zimno czy chłodno | - kilka czynników ma na to wpływ:
kiepski filtr przepuszcza olej do miski i po dłuższym postoju zanim wzrośnie ciśnienie to wydłuża się czas kasowania luzów,olej mineralny nie usuwa skutecznie osadów i cyklicznie hydraulika się zapycha - szczególnie odczuwalne przy krótkich odcinkach gdzie olej nie osiąga temperatury roboczej
mateusz9986 napisał/a: | Co do oleju to wiem że powinien być półsyntetyk | - niekoniecznie napewno półsyntetyk będzie lepszy niż olej mineralny ale bardziej istotna w tym przypadku jest lepkość SAE - minimum dla prawidłowej pracy popychaczy w naszym klimacie jest 10w40 a zdecydowanie najbardziej optymalną lepkością jest 5w40 |
|
|
|
 |
mateusz9986
Bywalec
Wiek: 33 Dołączył: 01 Mar 2014 Posty: 83 Skąd: Wąbrzeźno
|
Wysłany: 18-05-2014, 14:22
Bolid: Renault Thalia I ph II |
|
|
Hmm czyli będzie trzeba posłuchać Twoich rad kolego i przy kolejnej wymianie zdecydować się na 10-40 w takim razie . Przyznam szczerze że przy zakupie seicenta nawet nie zastanawiałem się co wlać do niego, zostawiłem u mechanika na taki przegląd po zakupowy i miał wymienić olej. Okazało się że nigdzie nie ma informacji co było wcześniej wlane i wlał mineralnego Mobila. Wiem że 900 to silnik konstrukcyjnie sięgający lat 80, więc stwierdziłem że wszystko będzie dobre, dopiero na forum uświadomiłem sobie że tak nie jest. |
_________________ " Jestem wariatem, jeżdżę Fiatem "
W domu oprócz seja.
Daewoo Matiz - 1999
Ford Focus sedan 1.6 - 1999
Był m.in Fiat Seicento Brush 0.9 i Cinquecento 0.7 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 18-05-2014, 14:31
|
|
|
mateusz9986 napisał/a: | Wiem że 900 to silnik konstrukcyjnie sięgający lat 80, więc stwierdziłem że wszystko będzie dobre, dopiero na forum uświadomiłem sobie że tak nie jest. | - konstrukcyjnie to sięga przełomu lat 60/70 ale luz panewek i tłoka daje pełną możliwość bezpiecznego zastosowania lepkości 5w30 z HTHS na poziomie 3.1-3.5 a dodatkowo hydrauliczne popychacze trafiły do niego wyjątkowo późno i na pewno 15w40 do nich nie pasuje sam zrobiłem na tym silniku zalewając sae 0w40 ponad 220kkm a klepiące popychacze dopiero dane było mi usłyszeć po skuszeniu się na rodzimy filtr z filtrona - po jego wywaleniu do końca eksploatacji nigdy więcej się nie odezwały nawet przy odpalaniu w -20 stopniach |
|
|
|
 |
mateusz9986
Bywalec
Wiek: 33 Dołączył: 01 Mar 2014 Posty: 83 Skąd: Wąbrzeźno
|
Wysłany: 18-05-2014, 14:33
Bolid: Renault Thalia I ph II |
|
|
To przed sezonem zimowym wlewam 10-40 i zmieniam filtr bo właśnie filtrona mam. Dzięki kolego |
_________________ " Jestem wariatem, jeżdżę Fiatem "
W domu oprócz seja.
Daewoo Matiz - 1999
Ford Focus sedan 1.6 - 1999
Był m.in Fiat Seicento Brush 0.9 i Cinquecento 0.7 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 18-05-2014, 14:56
|
|
|
mateusz9986 napisał/a: | To przed sezonem zimowym wlewam 10-40 i zmieniam filtr |
zatem z mojej strony mogę zaproponować ten olej:
z takim filtrem:
i życzyć powodzenia |
|
|
|
 |
mateusz9986
Bywalec
Wiek: 33 Dołączył: 01 Mar 2014 Posty: 83 Skąd: Wąbrzeźno
|
Wysłany: 18-05-2014, 15:27
Bolid: Renault Thalia I ph II |
|
|
Serdeczne dzięki, zapisane w notatkach o sejaczu |
_________________ " Jestem wariatem, jeżdżę Fiatem "
W domu oprócz seja.
Daewoo Matiz - 1999
Ford Focus sedan 1.6 - 1999
Był m.in Fiat Seicento Brush 0.9 i Cinquecento 0.7 |
|
|
|
 |
mateusz9986
Bywalec
Wiek: 33 Dołączył: 01 Mar 2014 Posty: 83 Skąd: Wąbrzeźno
|
Wysłany: 18-05-2014, 15:28
Bolid: Renault Thalia I ph II |
|
|
Bo rozumiem że płukanek itp zabaw urządzać nie trzeba ? |
_________________ " Jestem wariatem, jeżdżę Fiatem "
W domu oprócz seja.
Daewoo Matiz - 1999
Ford Focus sedan 1.6 - 1999
Był m.in Fiat Seicento Brush 0.9 i Cinquecento 0.7 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 18-05-2014, 15:44
|
|
|
mateusz9986 napisał/a: | Bo rozumiem że płukanek itp zabaw urządzać nie trzeba ? | - można ale Shell ma TBN 10,7 więc poradzi sobie bez płukanki ewentualnie możesz za pierwszym razem skrócić interwał wymiany do 5kkm dla bezpieczeństwa - chodzi o filtr oleju żeby zbyt szybko nie utracił przepustowości a kolejne wymiany co 8kkm |
|
|
|
 |
mateusz9986
Bywalec
Wiek: 33 Dołączył: 01 Mar 2014 Posty: 83 Skąd: Wąbrzeźno
|
Wysłany: 18-05-2014, 15:46
Bolid: Renault Thalia I ph II |
|
|
Serdeczne dzięki |
_________________ " Jestem wariatem, jeżdżę Fiatem "
W domu oprócz seja.
Daewoo Matiz - 1999
Ford Focus sedan 1.6 - 1999
Był m.in Fiat Seicento Brush 0.9 i Cinquecento 0.7 |
|
|
|
 |
TomP
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 24 Skąd: Tarnów
|
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 19-05-2014, 09:21
|
|
|
- będzie pasował - jest to filtr z poprzedniej już wycofanej z produkcji edycji gdzie medium filtracyjne wykonane było z papieru stąd puszka o większych gabarytach - jego odpowiednikiem nadal produkowanym jest Knecht OC136 natomiast nowa wersja filtrów Mann z serii "MICRO TOP" posiada włókninę syntetyczną dzięki której przy mniejszych gabarytach można uzyskać wyższy stopień filtracji przy niezmiennym przepływie - bezpośrednimi następcami filtra W920/3 są obecnie Mann W714/2 i W717/2 |
|
|
|
 |
|