Wtrysk czy sama przepustnica? |
Autor |
Wiadomość |
bobikrk
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 47 Skąd: KR
|
Wysłany: 26-05-2014, 23:21 Wtrysk czy sama przepustnica?
Bolid: Fiat Punto II FL |
|
|
Siema koledzy
Z racji tego, że dalej mam problemy z autem - mianowicie, są dni że auto nie gaśnie, ale są też takie dni, że kilka razy pod rząd zacznie gasnąć na skrzyżowaniach podczas wysprzęglania i znów przestaje. Mechanicy nie widzą żadnych błędów, wszystko pracuje prawidłowo i nie mają już pomysłu, co to może być. Postanowiłem zakupić kompletny zestaw wtrysku/przepustnicy.
I pytanie do Was, jaki jest seryjny zestaw? Weber czy Magnetti Marelli?
Na allegro znalazłem komplet:
http://allegro.pl/show_item.php?item=4266314057
A tu sama oryginalna przepustnica:
http://www.unto.pl/przepu...-uno-p-539.html
Nie wiem co lepiej kupić. Jestem w kropce...
P.S. Ostatnio zamówiłem z allegro dla świętego spokoju czujnik położenia wału MM, ale przyszedł zepsuty i odesłałem go sprzedawcy i teraz czekam na nowy. Obawiam się jednak, że to nie to Zawsze jak mechanicy czyścili przepustnice to gasł co chwilę po nagrzaniu, potem z mniejszą częstotliwością tak jakby samo się polepszało tzn rzadziej gasł.
Ostatnio nawet wymieniłem przewody WN i aku ale to nic nie dało |
|
|
|
 |
eniek
nówka sztuka ;)
Pomógł: 6 razy Wiek: 36 Dołączył: 23 Kwi 2013 Posty: 44 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-05-2014, 00:31
Bolid: Seicento Fun 0.9 only PB |
|
|
bobikrk wstrzymaj się do wymiany czujnika położenia wału.
Po zgaśnięciu masz problem z odpaleniem?
W jaki sposób silnik gaśnie, tzn: dławi się, szarpie, czy po prostu nagle gaśnie bez żadnych oznak?
Przy wymianie kabli WN wymieniałeś w komplecie świece?
W jakim stanie filtr powietrza?
I silnik krokowy w jakim stanie, czyszczony? On jest odpowiedzialny za utrzymanie stabilnych wolnych obrotów.
U mnie wymiana czujnika położenia wału pomogła na gaśnięcie po rozgrzaniu. Ja dodatkowo miałem po zgaśnięciu problem z odpaleniem. Gasł najpierw przy pierwszym zatrzymaniu na światłach po dłuższych trasach (100 - 200 km), a później nawet podczas dłuższej jazdy po mieście.
W tych czujnikach psuje się osłona termiczna i czujnik wysyła błędne sygnały.
Jeśli czujnik nie pomoże, to może zamiast wymieniać w ciemno, lepiej zdemontować i dobrze oczyścić?
W szczególności w przypadku przepustnicy. Nie jest to skomplikowane urządzenie i jeśli będzie czyste i w fizycznie sprawne (płynnie otwiera się i zamyka), raczej nie powinno mieć ukrytych usterek.
Wtryskiwacz też można wyczyścić mocząc przez noc w specjalnych środkach typu STP do wtryskiwaczy. (nie wiem jak z demontażem samego wtrysku w sejku, ale czyściłem/moczyłem kiedyś w lanosie i pomogło). |
|
|
|
 |
bobikrk
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 47 Skąd: KR
|
Wysłany: 27-05-2014, 09:29
Bolid: Fiat Punto II FL |
|
|
Cześć,
Często mam problem żeby odpalić jak zgaśnie, czasem odpali za pierwszym.
Silnik gaśnie tak po prostu bez szarpnięcia, nie dławi się. Zapala się kontrolka aku a za kilka sekund olej.
Jak wymieniałem kable świeczek nie wymieniałem.
Filtr powietrza prawie nowy, czysty.
Silniczek oryginał MM ze szrotu, bo jak kupiłem auto też obroty pływały i też gasł. Ale za każdym razem.
Co do czyszczenia krokowca, przepustnicy i wtrysku to była robiona u mechanika kilka razy, nic to nie dało. |
|
|
|
 |
eniek
nówka sztuka ;)
Pomógł: 6 razy Wiek: 36 Dołączył: 23 Kwi 2013 Posty: 44 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-05-2014, 09:43
Bolid: Seicento Fun 0.9 only PB |
|
|
Wymień czujnik położenia wału i świece profilaktycznie.
Świece to nie duży koszt, jak dobrze poszukać to za komplet dobrych świec zapłacić 30 zł.
Świece i kable powinno wymieniać się co rok, dwa. Przynajmniej taki opinia panuje.
Ja mam jeszcze fiatowskie oryginalne przewodu WN i pięknie chodzi.
U mnie pomogło przy bardzo podobnych objawach , więc mam nadzieje, że u Ciebie też pomoże. Nad zakupem przepustnicy, mocno bym się zastanowił na Twoim miejscu. Według mnie to raczej nie będzie ona winna problemów. |
|
|
|
 |
bobikrk
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 47 Skąd: KR
|
Wysłany: 27-05-2014, 19:36
Bolid: Fiat Punto II FL |
|
|
Odesłany czujnik położenia wału podobno okazał się sprawny (sprzedawca go sprawdził w warsztacie na SC900). Dzisiaj wysłali nowy czujnik, więc czekam aż dojdzie. Dziwna sprawa, dlaczego nie działał w moim seju? Raczej po założeniu powinien odpalić od razu, a tu nic zero reakcji po założeniu go nie odpalił. Zaczęło mnie to niepokoić..
O co tu może chodzić?
Tego kupiłem: http://allegro.pl/czujnik...4129266680.html
PS. Świeczki zmienię w weekend. |
|
|
|
 |
eniek
nówka sztuka ;)
Pomógł: 6 razy Wiek: 36 Dołączył: 23 Kwi 2013 Posty: 44 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-05-2014, 20:08
Bolid: Seicento Fun 0.9 only PB |
|
|
Trochę tani jak na oryginał. Jak dla mnie za tani.
Ja kupiłem Delphi w InterCarsie za 80 zł ze zniżkami.
Na początku trochę dłużej kręcił. Tzn 2 - 3 obroty i wruuuummmm. Teraz się chyba przyzwyczaił i najczęściej odpala z pół obrotu. Co najważniejsze za każdym razem odpala i nie gaśnie. |
|
|
|
 |
cinq5
nówka sztuka ;)
Wiek: 50 Dołączył: 21 Maj 2014 Posty: 3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 27-05-2014, 20:30 Uszkodzona oring wtryskiwacza
Bolid: Seicento 1200MPI 8V |
|
|
Miałem podobny problem, aż zauważyłem że paliwo cały czas leci do kolektora dolotowego. Powodem był uszkodzony oring na wtryskiwaczu. Jeżeli dobrze pamiętam są 2 oringi górny i dolny. |
|
|
|
 |
cinq5
nówka sztuka ;)
Wiek: 50 Dołączył: 21 Maj 2014 Posty: 3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 27-05-2014, 20:34 Silniczek krokowy
Bolid: Seicento 1200MPI 8V |
|
|
Może się czasami zaciąć silniczek krokowy. Obroty nie będą falować tylko silnik od razu zgaśnie, na wolnych obrotach, a przy uruchomieniu odblokuje się... |
|
|
|
 |
bobikrk
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 47 Skąd: KR
|
Wysłany: 27-05-2014, 20:44
Bolid: Fiat Punto II FL |
|
|
eniek, no kolega z tego forum mi go polecił że oryginał Magnetti M więc zakupiłem. Ale może faktycznie za tanio i coś z nim jest? Zobaczymy jak dojdzie.
cinq5, jak doszedłeś do tego że leci paliwo? Też chcę zakupić oringi i uszczelki wtrysku, możesz mi pokazać jak wyglądają te co wymieniłeś? Jakiś link do aukcji albo screeny? ew numer fabryczny? Co do silniczka krokowego to raczej nie sprawdzę czy się zawiesza? Dobrze myślę? ew wymiana na nowy?
A co myślicie o tym zestawie?
http://www.unto.pl/przepu...-uno-p-539.html
Chcę go zakupić, w tym mam przepustnicę silnik krokowy, czujnik położenia przepustnicy.
Wszystko oryginał MM.
Do tego dokupię komplet uszczelek i oring'ów przepustnicy i wtrysku. |
|
|
|
 |
cinq5
nówka sztuka ;)
Wiek: 50 Dołączył: 21 Maj 2014 Posty: 3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 28-05-2014, 19:11 wtryskiwacz
Bolid: Seicento 1200MPI 8V |
|
|
po zdjęciu obudowy filtra powietrza patrząc z góry na przepustnice widać jak paliwo jest rozpylane, na pracującym silniku, w moim przypadku, przeciekał dolny oring i paliwo sobie kapało póki było ciśnienie paliwa oraz póki nie wyleciało całe paliwo z wtryskiwacza |
|
|
|
 |
bobikrk
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 47 Skąd: KR
|
Wysłany: 28-05-2014, 19:54
Bolid: Fiat Punto II FL |
|
|
cinq5, rozumiem że Ty to sprawdzałeś na 1.1 tak? Nie mogę nigdzie tych oring'ów znaleźć. Gdzie je kupiłeś? |
|
|
|
 |
|