FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Linduś
05-06-2014, 15:00
Efekt "wet look"
Autor Wiadomość
dyzio_abarth 
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 349
Skąd: Gostyń
Wysłany: 04-06-2014, 21:05   Efekt "wet look"
   Bolid: Abarth 1.1


Witam ,

Jak w temacie, może ktoś podać manual uzyskania efektu wet look?:) Czy kolor żółty też da się tak zrobić? Pozdrawiam
_________________
1.1 MPI ---> 1.2 8v---> 1.4 16v
 
 
piotr1231 
Nałogowiec


Wiek: 30
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 467
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-06-2014, 21:28   
   Bolid: Seicento 900


dyzio_abarth, Pierwsze co, to obowiązkowo korekta. Po korekcie, jeżeli ma być show, to możesz użyć produktu typu glaze, a po tym wosk . Sporo zależy też od efektu jaki chcesz uzyskać, woski syntetyczne i powłoki w wyglądzie charakteryzują się szklistością, takim plastikowym połyskiem. Wosk naturalny to bardziej ciepły blask. :grin:
_________________
Samochód jak dziewczyna, musi mieć maksymalny wet look :D
Mój: http://www.seicento.pl/vi...59547&start=180
 
 
dyzio_abarth 
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 349
Skąd: Gostyń
Wysłany: 05-06-2014, 13:18   
   Bolid: Abarth 1.1


Korekta?:-D a można coś dokładniej? Nazwy produktów, etapy itd. Jesli chodzi o efekt no to taki aby było widać wet look.
_________________
1.1 MPI ---> 1.2 8v---> 1.4 16v
 
 
piotr1231 
Nałogowiec


Wiek: 30
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 467
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-06-2014, 14:52   
   Bolid: Seicento 900


dyzio_abarth, Korekta czyli mechaniczne polerowanie lakieru, mające na celu usunięcie rys, zmatowień powstałych przy użytkowaniu. Z nazwami produktów nie ma problemu, ale powiedz jaki masz na to budżet ?
_________________
Samochód jak dziewczyna, musi mieć maksymalny wet look :D
Mój: http://www.seicento.pl/vi...59547&start=180
 
 
dyzio_abarth 
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 349
Skąd: Gostyń
Wysłany: 05-06-2014, 17:22   
   Bolid: Abarth 1.1


piotr1231, Budżet...:P to zależy ile kosztuje takie wykonanie. Poza tym, hmm... tak myślę że temat o Doprowadzeniu lakieru auta który robi wrażenie, każdego zainteresuje.:) Jest dużo wyrazów, opisów dla których nie wszystko jest jasne..:) Fajnie gdybyś napisał po kolei , z jakimi produktami wykonać pracę. Proszę jeśli będziesz pisać np "woski syntetyczne i powłoki w wyglądzie charakteryzują się szklistością, takim plastikowym połyskiem. Wosk naturalny to bardziej ciepły blask" możesz oprzeć to na jakich produktach aby uniknąć pytań drążących.?:)) Pozdrawiam
_________________
1.1 MPI ---> 1.2 8v---> 1.4 16v
 
 
piotr1231 
Nałogowiec


Wiek: 30
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 467
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-06-2014, 20:59   
   Bolid: Seicento 900


Tu jest krótkie FAQ, które kiedyś robiłem na inne forum. Jeżeli interesuje się to więcej osób na forum, to może dobrym pomysłem jest, żeby założyć dział o detailingu, tak jak ma to miejsce na forach innych marek i modeli :)

Cytat:
Czym jest detailing ?



Auto detailing (ang.) – zoptymalizowany proces kompleksowego czyszczenia, renowacji i konserwacji samochodu lub jego elementów, zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz. Auto detailing podnosi walory estetyczne i użytkowe pojazdu, przedłuża jego żywotność, zwiększa wartość rynkową auta.



Detailing przyszedł do Nas z USA i z UK. Z USA pochodzi między innymi Meguiar's, a z UK Dodo Jucie, Auto finesse i wiele więcej. Detailing jest związany z dbaniem o perfekcyjnym wygląd samochodu w każdym calu. Daje bardzo wymierne efekty, ludzie często pytają , co się robi, że 10 letni samochód wygląda jak by jutro miał wyjechać z salonu.



Zapraszam do zapoznania się:



Mycie na dwa wiadra:

Czyli w skrócie sposób na prawidłowe i wolne od zarysowań umycie auta. Co do tego potrzebujemy ? A no jak sama nazwa wskazuje 2 wiaderka. Czy muszą być to jakieś specjalne wiaderka ? Nie, muszą być czyste i nie mogą być wykorzystywane do innych funkcji . Wiaderka śmiało można kupić w markecie budowalnym typu Castorama / OBI itp. Kosztują około 8 złotych za sztukę a są naprawdę solidne. Ale przejdzmy do mycia, jedno wiadro napełniamy wodą ,a drugie roztworem wody z szamponem. Mycie rozpoczynamy od spłukania luźnego brudu z auta za pomocą myjki ciśnieniowej. Następnie zamaczamy rękawicę lub gąbkę w roztworze wody z szamponem, myjemy panel, a następnie płuczemy rękawicę w wiadrze z czystą wodą. Postępujemy tak, aż cały samochód będzie umyty.



Wybór odpowiedniej gąbki / rękawicy:

Do mycia używamy wyłącznie gąbęk lub rękawic z mikrofibry lub owczej wełny. W przeciwieństwie do standardowych gąbek wnikają w nie drobinki nie rysując lakieru.



Polecane produkty:

- na początek nawet zwykład rękawica z frędzelkami z MF będzie bardzo dobra ( dostępna w każdym markecie za około 10 złotych )

- Car Pro Wool Wash - można powiedzieć, że klasyka detailingu. Rękawica o legendarnej trwałości i delikatoności. ( cena dosyć duża, ale za jakość się płaci - 100 złotych )

- Gyeon Q2M Woolie i WWL Artemis - zamienniki rękawicy Car Pro które nie dużo odbiegają jakością. (

dostępne za około 80 złotych)



Jak wybrać szampon ?

Pierwsze co bierzemy pod uwagę kupując szampon do mycia na co dzień musimy patrzeć czy zmywa wosk z lakieru. Do codziennego mycia auta z woskiem zawsze wybieramy szampon o neutralnym PH. Szampony dostępne na rynku różnią się ilością piany, poślizgu czy zapachem. Rynek jest bardzo bogaty w produkty więc każdy znajdzie coś dla siebie.



Jedne z lepszych produktów na rynku to:

- Duragloss #901

- Dodo Juice Born to be Mild

- Shiny Garage Sleek & Bubbly Premium Car Wash

- Britemax Clean Max







Glinkowanie:




Lakier samochodu przez cały czas narażony jest na negatywne czynniki atmosferyczne. Zanieczyszczenia przemysłowe, lotna rdza, soki z drzew przez cały czas przylegają do lakieru, ograniczając jego połysk i gładkość. Zwykłe mycie nie usunie takich zabrudzeń. Glinka to taka „plastelina” którą używa się do usuwania tego rodzaju zabrudzeń.



Polecane produkty:

-Gyeon Q2M Clay ( 100 gram kosztuje 49 złotych, co starczy nam na dosyć długo, glinka bardzo bezpieczna dla lakieru, a jednocześnie bardzo dobrze zbierająca zanieczyszczenia )

-Sonus SFX Clay Bundle ( to zestaw który składa się z 80 gram glinki i 500 ml gotowego lubrykantu, również bardzo fajna glinka, zestaw rozsądnie skalkulowany na 79 złotych )



Jak glinkować:
1.Myjemy jak najdokładniej samochód.
2.Płuczemy samochód.

3.Jeżeli jesteśmy pewnie, że samochód jest idealnie czysty to nie suszymy. Woda która zebrała się na lakierze, przyda nam się.

4.Odcinamy lub odkrajamy kawałek glinki ( ok. 15 – 20 g). Formujemy z niej placek. Jeżeli glinka cieżko się ugniata to możemy ja moczyć w ciepłej wodzie. Glinka musi być miękka jak plastelina, jeżeli będziemy to glinkować jeszcze twardą porysujemy lakier.

5.Moczymy panel lubrykantem do glinki. Obficie, i więcej tym lepiej. Glinka musi lekko sunąć po lakierze, szuranie doprowadzi do dużych szkód. Nie naciskamy zbyt mocno.

6.Co jakiś czas kontrolujemy czy glinka się nie zabrudziła, jeśli tak to wgniatamy zabrudzenie do środka i glinkujemy czystą stroną. Jest to bardzo ważne, ponieważ jeżeli o to nie zadbamy możemy porysować lakier.

7.W przypadku gdy glinka upadnie nam na ziemię. Wyrzucam ją. Nie nadaje się już do niczego.



Wskazówki: Jeżeli glinka jest zabrudzona od lakieru samochodowego to nie wyrzucaj jej, przyda się do glinowania felg od środka.Jeżeli Twój samochód nie był nigdy glinkowany i ma na sobie kropki smoły to trzeba użyć preparatu do usuwania smoły. Preparaty do usuwania smoły są oleiste więc po ich użyciu, trzeba umyć samochód i dopiero przystąpić do glinkowania.



Jednym z lepszych preparatów do usuwania smoły jest MAC Prickobort ( 1 litr za 35 złotych). Smołe usuwa praktycznie bezdotykowo, bez używania szmatek lub aplikatora.



Politury:



To najcześciej środki słabo lub bardzo lekko ścierne. Ich przeznaczenie to maksymalne podbicie efektów wizualnych. Zawierają dużo środków wypełniających. Skracją żywotność wosku pod który później się na nie nałoży.



Na przykład:

- Poorboy's Black Hole - z przeznaczeniem do ciemnych lakierów

- Poorboy's White Diamond - z przeznaczeniem do jasnych lakierów

- Mother's Show Car Glaze



AIO ( ang. All In One ):



środki które realizują 3 funkcje w jednym. Maskują lub usuwają delikatne ryski, odżywiają, tworzą warstwę zabezpieczającą. Środki zaleca się pokrywać woskiem jednak wymaga to odczekania czasu aby produkty typu AIO związał z lakierem.



Na przykład:

- Autoglym SRP

- Autofinesse Tripple



Cleanery:

To preparaty które chemicznie lub mechanicznie mają przygotować lakier pod wosk lub sealant. Dzielą się na dwie grupy ścierne lub nie ścierne. Wersja ścierna ma tą przewagę, że potrafi usunąć lekkie defekty lakiery ( hologramy, drobne swirle ). Cleanary używa się z aplikatorem z MF lub za pomocą maszyny. Wymaga wypracowania. Po wypracowaniu i starciu od razu można kłaść wosk.



Na przykład:

- Dodo Jucie Lime Prime

- Dodo Jucie Lime Prime Lite

- Poorboy's Proffesiona Polish

- Prima Amigo



Zabezpieczenie lakieru:

Ma za zadanie chronić lakier przed czynnikami zewnętrznymi. Nadaje kropelkowanie, zabezpiecza wcześnie położone odżywki. Daje ostateczny wygląd lakierowi. Jest taką wisienką na torcie.

a)Woski – oparte na naturalnych woskach i olejkach.



np.

- Dodo Juice ( prawie cała seria, wersje Pro mają dodatki sealantu )

- Collinite #476

- Poorboy's Natty's Paste Wax



b)Sealanty – produkty nie naturalne, zwykle syntetyczned, dają lepszą ochronę



np.

- Poorboy's EX-P Sealant

- Wolf's Chemical Body Wrap

- FK 1000 Hi-temp


c)Powłoki kwarcowe – najbardziej trwałe zabezpieczenie. Tworzy na lakierze warstwę która chroni nawet przed drobnymi uszkodzeniami mechanicznymi. Aplikacja wymaga doświadczenia i zalecana jest pełna korekta lakieru.



np.

- Car Pro Cquartz

- Gyeon Q2 MOHS





Quick detailery:

Nie zawsze mamy czas na pełen proces z woskiem w roli głównej. Wtedy z pomocą przychodzi QD ( quick detailer). Są to produkty spray and wipe ( psiknij i wytrzyj ). Za pomocą ich możemy zwalczyć lekki kurz, odciski na lakierze, podbić blask po myciu. QD dobiera się do wosku ( naturalny lub oparty na polimerach). Produkty mogą być używane również do szyb , plastików, felg.



np.

- Sonax Brilliant Shine Detailer ( odkrycie AD 2013, niesmowity efekt hydrofobowy)

- Autofinesse Finale

- Poorboy's QD+ i Spray and Gloss

- Chemical Guys Speed Wipe

_________________
Samochód jak dziewczyna, musi mieć maksymalny wet look :D
Mój: http://www.seicento.pl/vi...59547&start=180
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum