Klakson, a raczej jego brak |
Autor |
Wiadomość |
co17rey
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sie 2011 Posty: 150 Skąd: ERA / SC
|
Wysłany: 06-06-2014, 21:09 Klakson, a raczej jego brak
Bolid: Ford Focus MK2 |
|
|
Cześć,
ostatnio namówiłem brata na zakup sejka i tak właśnie zrobił, lecz mankamentem jest, że nie ma klaksonu.
Rozbierałem już kierownicę, tam filozofii nie ma, wszystkie styki są ok. Klakson sprawdzałem na krótko i działa. Sprawdzałem też napięcie na wyjściach do klaksonu, w czasie spoczynku jest około 4-6V, natomiast po wciśnięciu na kierownicy jest około 10-11V, podczas gdy na aku jest ponad 13. W skrzynce bezpieczników też jest wszystko ok, styki z tyłu też czyste. Więc nie wiem o co chodzi. Zacząłem przeglądać kabel od strony trąbki, ale słabe dojście jest. Poradzi ktoś coś? |
_________________ Ford Focus MK2 |
|
|
|
 |
proshotter
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Wiek: 32 Dołączył: 27 Lip 2011 Posty: 866 Skąd: Olsztynek
|
Wysłany: 06-06-2014, 21:37
Bolid: seicento 1.4 16v StartJet |
|
|
masa...w seju klakson jest sterowany masą.
Ew. Zależy czy masz wersje z poduchą czy bez, to przekaźnik może coś nie łączyć. |
_________________
Sc 1.4 16v
YT
 |
|
|
|
 |
maxonis
Nałogowiec

Pomógł: 16 razy Wiek: 33 Dołączył: 19 Wrz 2010 Posty: 108 Skąd: Rydułtowy
|
Wysłany: 06-06-2014, 22:55
Bolid: Fiat Seicento |
|
|
Witam dodam Ci schemacik pewnie pomoże w zdiagnozowaniu problemu
Pozdrawiam |
_________________
 |
|
|
|
 |
co17rey
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sie 2011 Posty: 150 Skąd: ERA / SC
|
Wysłany: 07-06-2014, 11:05
Bolid: Ford Focus MK2 |
|
|
Wersja jest bez poduchy. Schemat jest pomocny, bo przynajmniej mniej więcej wiem gdzie szukać. Ale mimo wszystko nie mam pomysłu dlaczego nie działa. Za duży opór na przewodzie masowym? :O
// EDIT
Więc sprawa wygląda tak, coś jest nie tak z przewodem plusowym, bo jak masę wezmę od układu klaksona i plus z aku to sygnał działa. Teraz pytanie czy są jakieś newralgiczne punkty, gdzie przewód plusowy się załamuje/przerywa itp? |
_________________ Ford Focus MK2 |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 10-06-2014, 13:53
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Na przykładzie SPI podam ale to pewnie to samo co młodsze SC. Przewód plusowy biegnie następująco - kolor fioletowoczarny- od bezpiecznika f17 do żółtego złącza pod nakładką na słupku A przy lewej stopie kierowcy. Stamtąd do wtyczki klaksonu. Probówkę żarówkową w rękę,kabelek do masy probówka do tych punktów po kolei. Tam gdzie nie zaświeci masz przerwę między ostatnim a badanym punktem. Oczywiście badasz w tym wypadku od bezpiecznika (założonego) w kierunku klaksonu |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
kuki2087
nówka sztuka ;)
Wiek: 37 Dołączył: 17 Cze 2014 Posty: 8 Skąd: oleśnica
|
Wysłany: 17-06-2014, 12:03
Bolid: fiat seicento |
|
|
Witam tez mam problem z klaksonem. w skrzynce bezpiecznikow pod nr 17 mam napiecie a w kierownicy i przy trabce nie mam. w czy moze lezec problem? |
|
|
|
 |
co17rey
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sie 2011 Posty: 150 Skąd: ERA / SC
|
Wysłany: 17-06-2014, 12:15
Bolid: Ford Focus MK2 |
|
|
Przewód plusowy biegnie tak jak napisał macher, lecz dostęp jest tak słaby, bo trzeba odkręcać komputer i te inne pierdoły, które są koło niego, więc na razie temat odłożyłem. U mnie na trąbce jest zbyt małe napięcie, ale po podłączeniu do klaksonu plusa prosto z aku to klakson działa. Więc zapewne tak u Ciebie jak i u mnie, w którymś miejscu ten kabel musi być przetarty, złamany lub przerwany. |
_________________ Ford Focus MK2 |
|
|
|
 |
kuki2087
nówka sztuka ;)
Wiek: 37 Dołączył: 17 Cze 2014 Posty: 8 Skąd: oleśnica
|
Wysłany: 17-06-2014, 12:49
Bolid: fiat seicento |
|
|
to od czego zaczac panowie? na bezpieczniku prad jest to co pozniej zrobic? pociagnac kabel do klaksonu? |
|
|
|
 |
co17rey
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sie 2011 Posty: 150 Skąd: ERA / SC
|
Wysłany: 17-06-2014, 13:10
Bolid: Ford Focus MK2 |
|
|
Musisz sprawdzić przewód plusowy od bezpiecznika do trąbki. W kierownicy jest masa, więc tylko musisz sprawdzić ciągłość przewodu, ale napięcia miał tam nie będziesz miał. Ostatecznie może być zepsuta trąbka, więc ją sprawdź na krótko. |
_________________ Ford Focus MK2 |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 17-06-2014, 14:47
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
co17rey napisał/a: | U mnie na trąbce jest zbyt małe napięcie, ale po podłączeniu do klaksonu plusa prosto z aku to klakson działa. | Sprawdziłeś żółte złącze? Może tam jest skorodowane(utlenione) |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
co17rey
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sie 2011 Posty: 150 Skąd: ERA / SC
|
Wysłany: 17-06-2014, 19:30
Bolid: Ford Focus MK2 |
|
|
Mówisz o żółtym konektorku do trąbki? Przejrzałem od niej do komputera, ale dalej mi się nie chciało odkręcać tych bajerów. Jak teraz będzie pogoda to może zajrzę tam w okolicach przejścia do kabiny, ale dostęp też jest słaby |
_________________ Ford Focus MK2 |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 18-06-2014, 20:34
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Żółte złącze pod nakładką na słupku A przy lewej stopie kierowcy. Są tam dwa złącza białe i żółte. W żółtym biegną przewody od klaksonu zarówno masa jak i plus (fioletowoczarny z bezpiecznika do klaksonu) |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
co17rey
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sie 2011 Posty: 150 Skąd: ERA / SC
|
Wysłany: 27-06-2014, 09:22
Bolid: Ford Focus MK2 |
|
|
Szukałem tych złącz w okolicach stopy kierowcy, ale tam nic nie ma. U brata idzie wiązka od skrzynki bezpieczników, za głośnikiem, obok lewego nawiewu i wychodzi obok silnika wycieraczek. Dostęp jest tam kiepski, więc póki co sprawa rozwiązana za pomocą nowego przewodu z aku do trąbki. Dzięki za pomoc |
_________________ Ford Focus MK2 |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 27-06-2014, 21:20
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
co17rey napisał/a: | Szukałem tych złącz w okolicach stopy kierowcy, ale tam nic nie ma |
pod nakładką. Trzeba trzy wkręty odkręcić na słupku. |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
|