FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Klakson, a raczej jego brak
Autor Wiadomość
co17rey 
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 150
Skąd: ERA / SC
Wysłany: 06-06-2014, 21:09   Klakson, a raczej jego brak
   Bolid: Ford Focus MK2


Cześć,

ostatnio namówiłem brata na zakup sejka i tak właśnie zrobił, lecz mankamentem jest, że nie ma klaksonu.

Rozbierałem już kierownicę, tam filozofii nie ma, wszystkie styki są ok. Klakson sprawdzałem na krótko i działa. Sprawdzałem też napięcie na wyjściach do klaksonu, w czasie spoczynku jest około 4-6V, natomiast po wciśnięciu na kierownicy jest około 10-11V, podczas gdy na aku jest ponad 13. W skrzynce bezpieczników też jest wszystko ok, styki z tyłu też czyste. Więc nie wiem o co chodzi. Zacząłem przeglądać kabel od strony trąbki, ale słabe dojście jest. Poradzi ktoś coś? :)
_________________
Ford Focus MK2
 
 
proshotter 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Wiek: 32
Dołączył: 27 Lip 2011
Posty: 866
Skąd: Olsztynek
Wysłany: 06-06-2014, 21:37   
   Bolid: seicento 1.4 16v StartJet


masa...w seju klakson jest sterowany masą.
Ew. Zależy czy masz wersje z poduchą czy bez, to przekaźnik może coś nie łączyć.
_________________
-> Sc 1.4 16v
-> YT
 
 
 
maxonis 
Nałogowiec


Pomógł: 16 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 108
Skąd: Rydułtowy
Wysłany: 06-06-2014, 22:55   
   Bolid: Fiat Seicento


Witam dodam Ci schemacik pewnie pomoże w zdiagnozowaniu problemu :)

Pozdrawiam
_________________

 
 
 
co17rey 
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 150
Skąd: ERA / SC
Wysłany: 07-06-2014, 11:05   
   Bolid: Ford Focus MK2


Wersja jest bez poduchy. Schemat jest pomocny, bo przynajmniej mniej więcej wiem gdzie szukać. Ale mimo wszystko nie mam pomysłu dlaczego nie działa. Za duży opór na przewodzie masowym? :O


// EDIT
Więc sprawa wygląda tak, coś jest nie tak z przewodem plusowym, bo jak masę wezmę od układu klaksona i plus z aku to sygnał działa. Teraz pytanie czy są jakieś newralgiczne punkty, gdzie przewód plusowy się załamuje/przerywa itp?
_________________
Ford Focus MK2
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 10-06-2014, 13:53   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Na przykładzie SPI podam ale to pewnie to samo co młodsze SC. Przewód plusowy biegnie następująco - kolor fioletowoczarny- od bezpiecznika f17 do żółtego złącza pod nakładką na słupku A przy lewej stopie kierowcy. Stamtąd do wtyczki klaksonu. Probówkę żarówkową w rękę,kabelek do masy probówka do tych punktów po kolei. Tam gdzie nie zaświeci masz przerwę między ostatnim a badanym punktem. Oczywiście badasz w tym wypadku od bezpiecznika (założonego) w kierunku klaksonu
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
kuki2087 
nówka sztuka ;)

Wiek: 37
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 8
Skąd: oleśnica
Wysłany: 17-06-2014, 12:03   
   Bolid: fiat seicento


Witam tez mam problem z klaksonem. w skrzynce bezpiecznikow pod nr 17 mam napiecie a w kierownicy i przy trabce nie mam. w czy moze lezec problem?
 
 
co17rey 
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 150
Skąd: ERA / SC
Wysłany: 17-06-2014, 12:15   
   Bolid: Ford Focus MK2


Przewód plusowy biegnie tak jak napisał macher, lecz dostęp jest tak słaby, bo trzeba odkręcać komputer i te inne pierdoły, które są koło niego, więc na razie temat odłożyłem. U mnie na trąbce jest zbyt małe napięcie, ale po podłączeniu do klaksonu plusa prosto z aku to klakson działa. Więc zapewne tak u Ciebie jak i u mnie, w którymś miejscu ten kabel musi być przetarty, złamany lub przerwany.
_________________
Ford Focus MK2
 
 
kuki2087 
nówka sztuka ;)

Wiek: 37
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 8
Skąd: oleśnica
Wysłany: 17-06-2014, 12:49   
   Bolid: fiat seicento


to od czego zaczac panowie? na bezpieczniku prad jest to co pozniej zrobic? pociagnac kabel do klaksonu?
 
 
co17rey 
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 150
Skąd: ERA / SC
Wysłany: 17-06-2014, 13:10   
   Bolid: Ford Focus MK2


Musisz sprawdzić przewód plusowy od bezpiecznika do trąbki. W kierownicy jest masa, więc tylko musisz sprawdzić ciągłość przewodu, ale napięcia miał tam nie będziesz miał. Ostatecznie może być zepsuta trąbka, więc ją sprawdź na krótko.
_________________
Ford Focus MK2
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 17-06-2014, 14:47   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


co17rey napisał/a:
U mnie na trąbce jest zbyt małe napięcie, ale po podłączeniu do klaksonu plusa prosto z aku to klakson działa.
Sprawdziłeś żółte złącze? Może tam jest skorodowane(utlenione)
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
co17rey 
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 150
Skąd: ERA / SC
Wysłany: 17-06-2014, 19:30   
   Bolid: Ford Focus MK2


Mówisz o żółtym konektorku do trąbki? Przejrzałem od niej do komputera, ale dalej mi się nie chciało odkręcać tych bajerów. Jak teraz będzie pogoda to może zajrzę tam w okolicach przejścia do kabiny, ale dostęp też jest słaby ;/
_________________
Ford Focus MK2
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 18-06-2014, 20:34   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Żółte złącze pod nakładką na słupku A przy lewej stopie kierowcy. Są tam dwa złącza białe i żółte. W żółtym biegną przewody od klaksonu zarówno masa jak i plus (fioletowoczarny z bezpiecznika do klaksonu)
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
co17rey 
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 150
Skąd: ERA / SC
Wysłany: 27-06-2014, 09:22   
   Bolid: Ford Focus MK2


Szukałem tych złącz w okolicach stopy kierowcy, ale tam nic nie ma. U brata idzie wiązka od skrzynki bezpieczników, za głośnikiem, obok lewego nawiewu i wychodzi obok silnika wycieraczek. Dostęp jest tam kiepski, więc póki co sprawa rozwiązana za pomocą nowego przewodu z aku do trąbki. Dzięki za pomoc :)
_________________
Ford Focus MK2
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 27-06-2014, 21:20   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


co17rey napisał/a:
Szukałem tych złącz w okolicach stopy kierowcy, ale tam nic nie ma

pod nakładką. Trzeba trzy wkręty odkręcić na słupku.
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime - Mapa Forum