FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
modyfikacje 1.4 16v
Autor Wiadomość
etyl77 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 207
Skąd: Suwałki
Wysłany: 10-06-2014, 21:30   modyfikacje 1.4 16v
   Bolid: był czarnuch jest bravo


Mam 1.4 na osprzęcie 1.2 i myślę nad modyfikacjami przed strojeniem.
Po głowie chodzi mi coś takiego:
kolektor ssący od t-jeta
listwa wtryskowa stilo lub t-jest (co się lepiej sprawdzi?)
kolektor wydechowy 4-2-1 GSG
dolot Węglarski
myślałem o wałkach świątka ale gdzieś mi wpadło w oko, że ładnie to będzie chodziło na wałkach 1.2 (proszę o opinię)
strojenie na det3
celuje w ~120KM
Co o tym myślicie? Będzie to jeździło?
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 10-06-2014, 21:39   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


powiem ci tak.
1.4 z grande punto czyli 95 km seria
osprzet od PI wtryski seria
wałki świątek + det 3 i jest 115 kuca.

co do wałków od 1.2 też będa ładnie chodzić a o wiele taniej
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
etyl77 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 207
Skąd: Suwałki
Wysłany: 10-06-2014, 22:08   
   Bolid: był czarnuch jest bravo


Ile się wyciśnie to kwestia strojenia, bardziej chodzi mi o możliwość wprowadzenia w/w modyfikacji. Zapomniałem o przepustnicy, oczywiście wieksza ale nie wiem jeszcze od czego.
Co do wałków to właśnie mam od 1.2 nówki założone w zeszłym roku.
_________________
Sprzedam czerwoną podsufitkę, pasy, klamki, zamki, wkładki + stacyjka.
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 10-06-2014, 23:42   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


ale to te z punto I
?
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
etyl77 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 207
Skąd: Suwałki
Wysłany: 11-06-2014, 00:34   
   Bolid: był czarnuch jest bravo


Tak.
_________________
Sprzedam czerwoną podsufitkę, pasy, klamki, zamki, wkładki + stacyjka.
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 11-06-2014, 21:06   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


no to są najlepsze do 1.4 w takich pieniądzach :D
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
Bartu 
Bywalec

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2014
Posty: 70
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 12-06-2014, 11:26   
   Bolid: Sei, Subaru STI


Bez dobrego portingu głowicy to będzie kuleć. Porównaj średnicę kanałów/kolektora do głowicy chociażby z D/B serii hondy. Tutaj jest wąskie gardło w tym silniku i możesz zmienić wszystko a i tak efekt nie będzie zaskakiwał. :wink:
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 12-06-2014, 23:57   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


Zmiana kolektora nic Ci nie da, to samo listwy wtryskowej, bo wtryski z t-jeta mogą okazać się za duże i nie będzie dało się tego wystroić.
Kolektor wydechowy jak najbardziej od GSG, może tylko pomóc.
Dolot oczywiście.
Masz już wałki od 1.2 z P1, sam je montowałem do tego silnika. Do tych wałków kupiliśmy ostatnie koło zębate(strona paska) jakie w ogóle istniało. Ściągane było z jakiegoś serwisu w okolicach Warszawy. Nawet w słonecznej Italii nie było. Od wałków z 1.4 koło nie pasowało.
Przecież masz przepustnicę od 1.6, po co Ci większa? Absolutnie nie ma takiej potrzeby.

120KM tylko z porządnym portingiem głowicy i wałki Świątka(~2000zł nowe)
_________________
Moje Seicento
 
 
etyl77 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 207
Skąd: Suwałki
Wysłany: 13-06-2014, 00:37   
   Bolid: był czarnuch jest bravo


Dzięki Irek za konkretne info. Jeszcze pytanie co do kolektora dolotowego. Czy do portingu głowicy jednak zmienić na tjeta czy nie ma różnicy w rednicach z tym z 1.2?
_________________
Sprzedam czerwoną podsufitkę, pasy, klamki, zamki, wkładki + stacyjka.
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 14-06-2014, 00:04   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


Najlepszą opcją byłoby strojenie na seryjnym kolektorze i później na tym z t-jeta. Byłoby porównanie. Szczerze mówiąc nie widziałem silnika N/A z kolektorem od Turbo. Kolektor z P1 i T-jeta jest zupełnie inny i zapewne przystosowany do innych warunków pracy. Musiałbyś zaczerpnąć opinii kogoś kto już robił takie mody. Napisz do Szarego z Częstochowy, myślę że powinien Ci doradzić.
_________________
Moje Seicento
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime - Mapa Forum