modyfikacje 1.4 16v |
Autor |
Wiadomość |
etyl77
Nałogowiec

Pomógł: 17 razy Wiek: 41 Dołączył: 01 Lip 2008 Posty: 207 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 10-06-2014, 21:30 modyfikacje 1.4 16v
Bolid: był czarnuch jest bravo |
|
|
Mam 1.4 na osprzęcie 1.2 i myślę nad modyfikacjami przed strojeniem.
Po głowie chodzi mi coś takiego:
kolektor ssący od t-jeta
listwa wtryskowa stilo lub t-jest (co się lepiej sprawdzi?)
kolektor wydechowy 4-2-1 GSG
dolot Węglarski
myślałem o wałkach świątka ale gdzieś mi wpadło w oko, że ładnie to będzie chodziło na wałkach 1.2 (proszę o opinię)
strojenie na det3
celuje w ~120KM
Co o tym myślicie? Będzie to jeździło? |
|
|
|
 |
Uncrossed
Nałogowiec

Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 10-06-2014, 21:39
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
powiem ci tak.
1.4 z grande punto czyli 95 km seria
osprzet od PI wtryski seria
wałki świątek + det 3 i jest 115 kuca.
co do wałków od 1.2 też będa ładnie chodzić a o wiele taniej |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
 |
etyl77
Nałogowiec

Pomógł: 17 razy Wiek: 41 Dołączył: 01 Lip 2008 Posty: 207 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 10-06-2014, 22:08
Bolid: był czarnuch jest bravo |
|
|
Ile się wyciśnie to kwestia strojenia, bardziej chodzi mi o możliwość wprowadzenia w/w modyfikacji. Zapomniałem o przepustnicy, oczywiście wieksza ale nie wiem jeszcze od czego.
Co do wałków to właśnie mam od 1.2 nówki założone w zeszłym roku. |
_________________ Sprzedam czerwoną podsufitkę, pasy, klamki, zamki, wkładki + stacyjka. |
|
|
|
 |
Uncrossed
Nałogowiec

Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 10-06-2014, 23:42
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
ale to te z punto I
? |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
 |
etyl77
Nałogowiec

Pomógł: 17 razy Wiek: 41 Dołączył: 01 Lip 2008 Posty: 207 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 11-06-2014, 00:34
Bolid: był czarnuch jest bravo |
|
|
Tak. |
_________________ Sprzedam czerwoną podsufitkę, pasy, klamki, zamki, wkładki + stacyjka. |
|
|
|
 |
Uncrossed
Nałogowiec

Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 11-06-2014, 21:06
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
no to są najlepsze do 1.4 w takich pieniądzach |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
 |
Bartu
Bywalec
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2014 Posty: 70 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 12-06-2014, 11:26
Bolid: Sei, Subaru STI |
|
|
Bez dobrego portingu głowicy to będzie kuleć. Porównaj średnicę kanałów/kolektora do głowicy chociażby z D/B serii hondy. Tutaj jest wąskie gardło w tym silniku i możesz zmienić wszystko a i tak efekt nie będzie zaskakiwał. |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 12-06-2014, 23:57
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
Zmiana kolektora nic Ci nie da, to samo listwy wtryskowej, bo wtryski z t-jeta mogą okazać się za duże i nie będzie dało się tego wystroić.
Kolektor wydechowy jak najbardziej od GSG, może tylko pomóc.
Dolot oczywiście.
Masz już wałki od 1.2 z P1, sam je montowałem do tego silnika. Do tych wałków kupiliśmy ostatnie koło zębate(strona paska) jakie w ogóle istniało. Ściągane było z jakiegoś serwisu w okolicach Warszawy. Nawet w słonecznej Italii nie było. Od wałków z 1.4 koło nie pasowało.
Przecież masz przepustnicę od 1.6, po co Ci większa? Absolutnie nie ma takiej potrzeby.
120KM tylko z porządnym portingiem głowicy i wałki Świątka(~2000zł nowe) |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
etyl77
Nałogowiec

Pomógł: 17 razy Wiek: 41 Dołączył: 01 Lip 2008 Posty: 207 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 13-06-2014, 00:37
Bolid: był czarnuch jest bravo |
|
|
Dzięki Irek za konkretne info. Jeszcze pytanie co do kolektora dolotowego. Czy do portingu głowicy jednak zmienić na tjeta czy nie ma różnicy w rednicach z tym z 1.2? |
_________________ Sprzedam czerwoną podsufitkę, pasy, klamki, zamki, wkładki + stacyjka. |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 14-06-2014, 00:04
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
Najlepszą opcją byłoby strojenie na seryjnym kolektorze i później na tym z t-jeta. Byłoby porównanie. Szczerze mówiąc nie widziałem silnika N/A z kolektorem od Turbo. Kolektor z P1 i T-jeta jest zupełnie inny i zapewne przystosowany do innych warunków pracy. Musiałbyś zaczerpnąć opinii kogoś kto już robił takie mody. Napisz do Szarego z Częstochowy, myślę że powinien Ci doradzić. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
|