FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Brakuje paliwa w lewych zakretach
Autor Wiadomość
uxon 
Nałogowiec

Dołączył: 28 Cze 2013
Posty: 130
Skąd: Krakow
Wysłany: 12-06-2014, 17:17   Brakuje paliwa w lewych zakretach
   Bolid: CCS


Juz na poczatku mojej przygody z cieniasem zdarzylo mu sie zgasnac podczas jazdy w lewo na slimaku (parking wielopoziomowy), ale wtedy paliwa bylo ok. 1/4 baku.
Ostatnio mialem okazje troche poupalac i podczas ostrzejszej jazdy po zakretach okazalo sie, ze moj cienias rzeczywiscie nie lubi lewych wirazy. Po dwoch dlugich, ostrych zakretach zgasl, gdy na wskazniku bylo pomiedzy 1/2 a 3/4 baku. Po chwili odpalil, pojechalem zrobic jeszcze jedno kolko i znow zgasl, tym razem sprawa byla juz grubsza, bo nie chcial odpalic nawet na popych ani bedac ciagnietym. Okazalo sie, ze pompa paliwa w ogole sie nie zalacza. Podejrzewalem juz najgorsze- ze pompa sie zatarla - ale dalem mu godzine czasu na ochloniecie (panowal upal 34 stopnie). Po godzinie zapalil jak gdyby nigdy nic (pojechalem prosto na stacje, weszlo ok. 14l). Mam 2 pytania:
1. Czy to normalne, ze brakuje paliwa w lewych zakretach (ale tylko bardzo dlugich i szybkich)? Czy ten typ tak ma? Jedyne sposoby na zapobieganie to pelny bak paliwa albo wstawienie przegrod w baku (ktos moze to robil?)?
2. Co moglo spowodowac brak zalaczania sie pompy paliwa, po zgasnieciu? Bylo goraco (34 stopnie), samochod mocno dostawal baty. Jest jakis mechanizm chroniacy, nie wiem, przed zatarciem/przegrzaniem pompy?
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 12-06-2014, 18:25   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


W cc niestety tak-ale powyżej 3/4 na wskaźniku z racji odpowietrzenia jakie jest to częściej gubi paliwo wlewem.
To, że zdycha na nawrotce to raczej nie to, zdechnie Ci jak byś miał z 1/5 i ciągnął go bokiem w lewo bardzo długo.
 
 
 
uxon 
Nałogowiec

Dołączył: 28 Cze 2013
Posty: 130
Skąd: Krakow
Wysłany: 15-06-2014, 23:56   
   Bolid: CCS


Nie to, czyli normalnie tak nie powinno byc? Wiec co moze byc tego przyczyna? Dodam jeszcze,z e od jakiegos czasu nie moge zlokalizowac przyczyny zapachhu paliwa we wnetrzu (zwlaszcza po postoju).
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 16-06-2014, 18:50   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


uxon napisał/a:
Nie to, czyli normalnie tak nie powinno byc? Wiec co moze byc tego przyczyna? Dodam jeszcze,z e od jakiegos czasu nie moge zlokalizowac przyczyny zapachhu paliwa we wnetrzu (zwlaszcza po postoju).


Sprawdź zbiornik paliwa na zgrzewie. Po prostu czasem pęka i nie są to odosobnione przypadki. Ja w tym roku wymieniałem.

Co do nawrotu - posprawdzaj kable i cewki. Może masz gdzieś słaby styk i przy nawrocie daje to taki efekt. Czasami wystarczy wszystko rozpiąć i spiąć a popsikać jakimś preparatem też nie zaszkodzi.

Sprawdź też kostki które są przy lewej nodze kierowcy. Raz miałem podobnie i się okazało, że tam słabo stykało.

Jeśli to 1.1 lub 1.2 podmień czujnik położenia wału. Lubi się kabel przecierać przy samym czujniku i bywa z tym różnie.

Co do sikania paliwem na lewych - w CC też tak miałem i nic nie pomagało. Teraz męczę SC i tu o dziwo problem nie występuje a to podobno ta sama konstrukcja.
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 17-06-2014, 21:56   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


uxon napisał/a:
Nie to, czyli normalnie tak nie powinno byc? Wiec co moze byc tego przyczyna? Dodam jeszcze,z e od jakiegos czasu nie moge zlokalizowac przyczyny zapachhu paliwa we wnetrzu (zwlaszcza po postoju).

Konstrukcja odpowietrzenia baku-odpowiada za wylewanie się PB na lewych zakrętach, odpowietrzenie baku też może być przyczyną zapachu paliwa(parcieją gumy-oczywiście bak też lubi puścić na zgrzewie.
 
 
 
Max9 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 33
Skąd: WPI
Wysłany: 08-07-2014, 10:34   
   Bolid: SC jeszcze 1.1


Paweł1984 napisał/a:
uxon napisał/a:
Nie to, czyli normalnie tak nie powinno byc? Wiec co moze byc tego przyczyna? Dodam jeszcze,z e od jakiegos czasu nie moge zlokalizowac przyczyny zapachhu paliwa we wnetrzu (zwlaszcza po postoju).

Konstrukcja odpowietrzenia baku-odpowiada za wylewanie się PB na lewych zakrętach, odpowietrzenie baku też może być przyczyną zapachu paliwa(parcieją gumy-oczywiście bak też lubi puścić na zgrzewie.


Odpowietrznik to raczej podczas jazdy i gwałtownych i mocnych hamowań. Mam ten problem właśnie bo pękł mi przewód od odpowietrznika i po próbie na rallysrpincie waliło wachą i kapało. Podczas normalnej jazdy spokój, a tym bardziej jak auto stoi.

W przypadku zapachu paliwa w aucie warte sprawdzenia są z mojego doświadczenia:
- zgrzewy na baku paliwa - bardzo słabe miejsce i I podejrzany
- przewód paliwowy przy silniku - też potrafi puszczać i gnić
_________________
Max9 - Michal
 
 
cargopilot 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 11 Sty 2013
Posty: 12
Skąd: KRK
Wysłany: 01-11-2014, 18:38   
   Bolid: CC 1,2 16V


Mialem podobne objawy - w lewym zakręcie gasł silnik, a poza tym w środku waliło Pb....
Gdy zajżałem do zbiornika okazało się, że część śrubek mocujących podstawę pompy paliwa do zbiornika (12 szt.) była ułamana, a z okolic uszczelki pompy paliwa złowrogo wystawał silikon....
Także bez zbędnych sentymentów kupiłem nowy zbiornik, ale załamałem się poziomem malowania.
Zabezpieczyłem go Bitexem, zwłaszcza na zgrzewie, ale teraz żałuje, że nie zacząłem od podkładu....
Korzystając z tego że zbiornik był nowy wspawałem przegrodę do środka aby zapobiec uciekaniu paliwa w lewych zakrętach i zapowietrzaniu pompy paliwa.
Jak to się bedzie sprawowało nie wiem - jak założe zdam relacje.
Jeszcze jedna rzecz przykuła moją uwagę - wypopmowywałem paliwo ze starego zbiornika przy użyciu pompy paliwa. Kiedy już zaczęła mielić i myślałem że nie ma paliwa w środku - okazało się że jest jeszcze z 5-7 litrow.
Tak jak by pompa była za wysoko osadzona. Muszę to sprawdzić ale może to też być wina kłopotów w zakrętach przy modzonych pompach ze zmienianym wkładem
 
 
uxon 
Nałogowiec

Dołączył: 28 Cze 2013
Posty: 130
Skąd: Krakow
Wysłany: 12-11-2014, 15:21   
   Bolid: CCS


I jak sie spisuje przegroda w baku? Pomogla? Masz moze jakies zdjecia jak ona wyglada?
Co do modzonych pomp, to szczerze sam nie wiem jaka pompa u mnie siedzi. Jaka powinna byc (cala pompa, z plywakiem itd.), zeby pompowala z jak najnizszego poziomu?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum