Podczas uruchamiania padł bezpiecznik 20A za akumulatorem. |
Autor |
Wiadomość |
bobikrk
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 47 Skąd: KR
|
Wysłany: 24-06-2014, 22:45 Podczas uruchamiania padł bezpiecznik 20A za akumulatorem.
Bolid: Fiat Punto II FL |
|
|
Witam.
Ostatnio podczas jazdy raz dziennie zapali się kontrolka wtrysku i po kilku sekundach gaśnie.
Po zaświeceniu się kontrolki auto jedzie normalnie, nie gaśnie, nie traci mocy etc.
Zawsze po przekręceniu kluczyka zapala się na kilka sekund i gaśnie, czyli prawidłowo, ale podczas kręcenia jak nie chce zapalić silnik to zapali się znowu.
Dziś wróciłem z pracy, wszystko normalnie, zostawiłem samochód na jakieś dwie godziny po czym chciałem podjechać pod dom, zapalam i nagle silnik zaczął szarpać, zapaliła się kontrolka wtrysku i mrugać Fiat Code... Okazało się że padł bezpiecznik 20A za akumulatorem. Wymieniłem bezpiecznik i wszystko działa poprawnie.
Poniżej filmik po spaleniu bezpiecznika.
Filmik
Moje pytanie, co to może oznaczać? Pierwszy raz mam takie dziwne zachowania. |
|
|
|
 |
bobikrk
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 47 Skąd: KR
|
Wysłany: 25-06-2014, 09:09
Bolid: Fiat Punto II FL |
|
|
Dodam że na razie mam założony bezpiecznik 30A bo nie miałem innego...
Dziś rano przekręcam kluczyk włącza się wtrysk na kilka sekund, gaśnie, uruchamiam silnik i po uruchomieniu znów włączył się wtrysk na jakieś 20 sekund i zgasł. |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 25-06-2014, 10:57
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Podstawową kwestią jaką powinieneś od razu rozpracować jest to za co odpowiada ten bezpiecznik. Jeśli się nie mylę to jest to bezpiecznik EFI 20A, który odpowiada za pompę paliwa. Tam więc bym szukał przyczyny, jakieś zwarcie musi gdzieś być. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
bobikrk
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 47 Skąd: KR
|
Wysłany: 25-06-2014, 11:12
Bolid: Fiat Punto II FL |
|
|
barkor, tak to jest bezpiecznik pompy paliwa. Tylko jak szukać gdzie jest zwarcie?
Jest jakaś sprawna metoda? |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 25-06-2014, 11:34
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Hmm, no ja bym zaczął na początek od samej pompy paliwa, czyli trzeba zdjąć tą osłonkę pompy pod tylną kanapą i obejrzeć okolice wtyczki i samą wtyczkę no i ewentualnie wyjąć pompę paliwa i zobaczyć czy nic tam się nie dzieje z przewodami. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
bobikrk
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 47 Skąd: KR
|
Wysłany: 25-06-2014, 12:10
Bolid: Fiat Punto II FL |
|
|
barkor, ale rozumiem że samochód musi być na podnośniku? Pod autem jest pompa czy w zbiorniku paliwa? |
|
|
|
 |
wojtek12321
Nałogowiec
Pomógł: 65 razy Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 443 Skąd: wielkopolska
|
|
|
|
 |
bobikrk
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 47 Skąd: KR
|
Wysłany: 25-06-2014, 12:50
Bolid: Fiat Punto II FL |
|
|
Dzięki Panowie wrócę z pracy będę działał. Zobaczymy co z tego wyjdzie |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 25-06-2014, 22:39
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
bobikrk napisał/a: | barkor, tak to jest bezpiecznik pompy paliwa. Tylko jak szukać gdzie jest zwarcie?
Jest jakaś sprawna metoda? |
Zasada ogólna- zwarcia poszukujemy od źródła do masy.
Bezpiecznik EFI 20A zabezpiecza FIATA CODE, a także cewkę czarnego przekaźnika nad sterownikiem silnika i kolejno:cewki zapłonowe, wtryskiwacz, i pompę paliwa. Zawór evap i podgrzewacz sondy lambda możesz odpuścić chyba że spalony jest też bezpiecznik 10A nad czerwonym przekaźnikiem na sterownikiem silnika. Jak masz możliwość podepnij pod komputer i powinno raczej wykazać gdzie jest zwarcie(w trwałej pamięci diagnostycznej) |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
bobikrk
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 47 Skąd: KR
|
Wysłany: 26-06-2014, 16:03
Bolid: Fiat Punto II FL |
|
|
Pompa paliwa wygląda na zdrową. W zasadzie wszystko wygląda jak nowe... Musze podpiąć pod kompa i mam nadzieję że coś wyjdzie |
|
|
|
 |
bobikrk
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 47 Skąd: KR
|
Wysłany: 02-07-2014, 22:04
Bolid: Fiat Punto II FL |
|
|
Panowie, podpiąłem sejka dzisiaj pod komputer i na dzień dobry oczywiście wyskoczył błąd Sondy Lambdy.
Proszę Was o interpretację wyników, oraz ocenienie czy to mogło być przyczyną mojego problemu - poniżej screeny.
Zakładka błędy
Parametry pracy
Praca sondy po dodaniu gazu
Robiłem też testy, nie wykazało błędów przekaźnika pompy, ani wtryskiwacza.
Po wyzerowaniu błędów zrobiłem krótką rundkę, i po powrocie znów podłączyłem go pod komputer - błąd Sondy Lambdy od razu się ponownie pojawił. |
|
|
|
 |
|