FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Podczas uruchamiania padł bezpiecznik 20A za akumulatorem.
Autor Wiadomość
bobikrk 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 47
Skąd: KR
  Wysłany: 24-06-2014, 22:45   Podczas uruchamiania padł bezpiecznik 20A za akumulatorem.
   Bolid: Fiat Punto II FL


Witam.

Ostatnio podczas jazdy raz dziennie zapali się kontrolka wtrysku i po kilku sekundach gaśnie.
Po zaświeceniu się kontrolki auto jedzie normalnie, nie gaśnie, nie traci mocy etc.
Zawsze po przekręceniu kluczyka zapala się na kilka sekund i gaśnie, czyli prawidłowo, ale podczas kręcenia jak nie chce zapalić silnik to zapali się znowu.

Dziś wróciłem z pracy, wszystko normalnie, zostawiłem samochód na jakieś dwie godziny po czym chciałem podjechać pod dom, zapalam i nagle silnik zaczął szarpać, zapaliła się kontrolka wtrysku i mrugać Fiat Code... Okazało się że padł bezpiecznik 20A za akumulatorem. Wymieniłem bezpiecznik i wszystko działa poprawnie.

Poniżej filmik po spaleniu bezpiecznika.

Filmik

Moje pytanie, co to może oznaczać? Pierwszy raz mam takie dziwne zachowania.
 
 
bobikrk 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 47
Skąd: KR
Wysłany: 25-06-2014, 09:09   
   Bolid: Fiat Punto II FL


Dodam że na razie mam założony bezpiecznik 30A bo nie miałem innego...
Dziś rano przekręcam kluczyk włącza się wtrysk na kilka sekund, gaśnie, uruchamiam silnik i po uruchomieniu znów włączył się wtrysk na jakieś 20 sekund i zgasł. :cry:
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 25-06-2014, 10:57   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Podstawową kwestią jaką powinieneś od razu rozpracować jest to za co odpowiada ten bezpiecznik. Jeśli się nie mylę to jest to bezpiecznik EFI 20A, który odpowiada za pompę paliwa. Tam więc bym szukał przyczyny, jakieś zwarcie musi gdzieś być.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
bobikrk 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 47
Skąd: KR
Wysłany: 25-06-2014, 11:12   
   Bolid: Fiat Punto II FL


barkor, tak to jest bezpiecznik pompy paliwa. Tylko jak szukać gdzie jest zwarcie?
Jest jakaś sprawna metoda?
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 25-06-2014, 11:34   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Hmm, no ja bym zaczął na początek od samej pompy paliwa, czyli trzeba zdjąć tą osłonkę pompy pod tylną kanapą i obejrzeć okolice wtyczki i samą wtyczkę no i ewentualnie wyjąć pompę paliwa i zobaczyć czy nic tam się nie dzieje z przewodami.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
bobikrk 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 47
Skąd: KR
Wysłany: 25-06-2014, 12:10   
   Bolid: Fiat Punto II FL


barkor, ale rozumiem że samochód musi być na podnośniku? Pod autem jest pompa czy w zbiorniku paliwa?
 
 
wojtek12321 
Nałogowiec

Pomógł: 65 razy
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 443
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 25-06-2014, 12:24   
   Bolid: Fiat seicento 900 SX


bobikrk napisał/a:
Pod autem jest pompa czy w zbiorniku paliwa?

Tu masz opis jak dostać się do pompy paliwa:

http://forum.samnaprawiam...cento-vt124.htm
 
 
bobikrk 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 47
Skąd: KR
Wysłany: 25-06-2014, 12:50   
   Bolid: Fiat Punto II FL


Dzięki Panowie :) wrócę z pracy będę działał. Zobaczymy co z tego wyjdzie :P
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 25-06-2014, 22:39   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


bobikrk napisał/a:
barkor, tak to jest bezpiecznik pompy paliwa. Tylko jak szukać gdzie jest zwarcie?
Jest jakaś sprawna metoda?

Zasada ogólna- zwarcia poszukujemy od źródła do masy.
Bezpiecznik EFI 20A zabezpiecza FIATA CODE, a także cewkę czarnego przekaźnika nad sterownikiem silnika i kolejno:cewki zapłonowe, wtryskiwacz, i pompę paliwa. Zawór evap i podgrzewacz sondy lambda możesz odpuścić chyba że spalony jest też bezpiecznik 10A nad czerwonym przekaźnikiem na sterownikiem silnika. Jak masz możliwość podepnij pod komputer i powinno raczej wykazać gdzie jest zwarcie(w trwałej pamięci diagnostycznej)
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
bobikrk 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 47
Skąd: KR
Wysłany: 26-06-2014, 16:03   
   Bolid: Fiat Punto II FL


Pompa paliwa wygląda na zdrową. W zasadzie wszystko wygląda jak nowe... Musze podpiąć pod kompa i mam nadzieję że coś wyjdzie :cry:
 
 
bobikrk 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 47
Skąd: KR
Wysłany: 02-07-2014, 22:04   
   Bolid: Fiat Punto II FL


Panowie, podpiąłem sejka dzisiaj pod komputer i na dzień dobry oczywiście wyskoczył błąd Sondy Lambdy.
Proszę Was o interpretację wyników, oraz ocenienie czy to mogło być przyczyną mojego problemu - poniżej screeny.

Zakładka błędy

Parametry pracy

Praca sondy po dodaniu gazu

Robiłem też testy, nie wykazało błędów przekaźnika pompy, ani wtryskiwacza.
Po wyzerowaniu błędów zrobiłem krótką rundkę, i po powrocie znów podłączyłem go pod komputer - błąd Sondy Lambdy od razu się ponownie pojawił.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania - Mapa Forum