FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Parametry pracy silnika.
Autor Wiadomość
bobikrk 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 47
Skąd: KR
Wysłany: 26-07-2014, 12:30   Parametry pracy silnika.
   Bolid: Fiat Punto II FL


Witam,

Proszę o analizę parametrów pracy silnika mojego SC900. Zależy mi na tym bo 01.08 jadę nad morze :))

 
 
PIXAR 
spamer team
CentoPomorze


Pomógł: 67 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 1795
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 26-07-2014, 12:53   
   Bolid: Seicento 1242


Korekta sondy lambda, powinna wahać się w granicach ~0.98-1.01.
_________________

SC 899-->1108-->1242
 
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 26-07-2014, 20:36   Re: Parametry pracy silnika.
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


[quote="bobikrk"]Witam,

Proszę o analizę parametrów pracy silnika mojego SC900. Zależy mi na tym bo 01.08 jadę nad morze :))

Dojedziesz na tych parametrach, ale testy rób na w pełni rozgrzanym silniku :wink: , stąd korekcja powyżej 1 :wink:
 
 
 
PIXAR 
spamer team
CentoPomorze


Pomógł: 67 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 1795
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 26-07-2014, 21:24   
   Bolid: Seicento 1242


To będę wypatrywał nad morzem :)
_________________

SC 899-->1108-->1242
 
 
 
bobikrk 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 47
Skąd: KR
Wysłany: 26-07-2014, 22:17   
   Bolid: Fiat Punto II FL


Paweł1984, te testy robiłem po kilku km jazdy. Ta sonda jest i tak do wymiany bo komp za każdym razem zgłasza błąd. Ale wymienię jak wrócę z nad morza. Mam nadzieję że nie ma wpływu na taką trasę :wink:

PIXAR, wypatruj, wypatruj :)) blachy z KR :))
 
 
PIXAR 
spamer team
CentoPomorze


Pomógł: 67 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 1795
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 26-07-2014, 23:18   
   Bolid: Seicento 1242


bobikrk, wpłynie tylko na spalanie :)) Ja odłączyłem sondę lambda, żeby mieszanka nie była za bogata ,bo świece będzie zalewać i nagar itd. Z kolei jak za uboga to będzie się grzał szybciej i mocniej :/ Jeździłem tak kilka miesięcy, aż do swapa i nic się silnikowi nie stało. Komp będzie stosował "mapę awaryjną", czyli pominie parametry z sondy. Gdzie dokładnie się wybierasz nad to morze ? :)
_________________

SC 899-->1108-->1242
 
 
 
bobikrk 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 47
Skąd: KR
Wysłany: 27-07-2014, 01:53   
   Bolid: Fiat Punto II FL


PIXAR, no mi wyszło że zbyt uboga ta mieszanka. Dopiero zmienię sonde jak wrócę :wink: A jadę do ustki :-P
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 27-07-2014, 10:28   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Termostat masz sprawny? Nie jest otwarty cały czas? Temperatura silnika tylko 55 stopni(sonda w pętli zamkniętej? U mnie ten parametr wchodzi w zamknięty przy równo 61 stopni, do 60 jest w pętli otwartej). Pozycja silnika krokowego 8 kroków. Przy tej temperaturze silnika troszkę mało ale może masz minimalną nieszczelność i sterownik domyka by utrzymać zaprogramowane obroty jałowe do których dąży. Co do jazdy- dojedziesz na tych parametrach
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
bobikrk 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 47
Skąd: KR
Wysłany: 27-07-2014, 11:12   
   Bolid: Fiat Punto II FL


macher, no powiem że mimo że jest zamknięty termostat w środku to i tak leci ciepłe powietrze do środka, ten potencjometr to chodzi tak kwadratowo, ogólnie masz racje z tym termostatem. Ale to może mieć też jakiś wpływ na całość? :wink:
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 27-07-2014, 13:21   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Pokrętło ogrzewania nie ma w zasadzie nic wspólnego z termostatem. Termostat otwiera duży obieg na chłodnicę. Jeśli przejechałeś kilka kilometrów w taki upał to płyn chłodniczy miałby już z 70-80 stopni a przy 85-87 powinien termostat się otworzyć co też ładnie widać w programie monitorując parametr temperatury silnika (wykres ładnie pokazuje moment otwarcia termostatu)
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
bobikrk 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 47
Skąd: KR
Wysłany: 27-07-2014, 15:21   
   Bolid: Fiat Punto II FL


macher, przejechałem właśnie kilka km, troszkę go przegnałem i od razu podpiąłem pod kompa. Gdybyś mógł zerknąć na wykresy i logi to będę wdzięczny fachowej pomocy :wink: Bo dosyć mocno się stresuję przed wyjazdem. :smile:








Log IESexp_0001261501.csv
Log IESlog_0001261459.txt

Będę bardzo wdzięczny za analizę :wink:
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 27-07-2014, 15:56   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Jest ok z tą temperaturą, co prawda nie chodziło mi o to wskazanie ale o to kiedy otwiera się termostat. Uruchamiasz zimny silnik podpinasz komputer i patrzysz na wykres temperatury kiedy nagle spadnie to wtedy otworzy się termostat (mniej więcej). Tu pokazałeś kiedy wentylator rusza do dzieła - w 99 stopniach i temperatura opada.
Bardziej niepokoi mnie sonda lambda na ogólnym ekranie parametrów- jest w pętli otwartej . Jednak sonda to tylko czujnik kontrolny. Możesz jechać w trasę
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
bobikrk 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 47
Skąd: KR
Wysłany: 27-07-2014, 16:33   
   Bolid: Fiat Punto II FL


macher, dzięki wielkie za pomoc. A mam jeszcze pytanie. Ten wykres termostatu też na wykresie temperatury wody robić czy jakiś inny? Bo nie widzę tam temperatury silnika :wink:
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 27-07-2014, 18:08   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Zrób to tak jak ten powyżej na temperaturze wody.
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
bobikrk 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 47
Skąd: KR
Wysłany: 27-07-2014, 20:03   
   Bolid: Fiat Punto II FL


macher, zrobiłem wentylator się nie włączył, a temperatura spadła po około minucie od uruchomienia silnika.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum