Parametry pracy silnika. |
Autor |
Wiadomość |
bobikrk
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 47 Skąd: KR
|
Wysłany: 26-07-2014, 12:30 Parametry pracy silnika.
Bolid: Fiat Punto II FL |
|
|
Witam,
Proszę o analizę parametrów pracy silnika mojego SC900. Zależy mi na tym bo 01.08 jadę nad morze
 |
|
|
|
 |
PIXAR
spamer team CentoPomorze

Pomógł: 67 razy Wiek: 32 Dołączył: 07 Maj 2011 Posty: 1795 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 26-07-2014, 12:53
Bolid: Seicento 1242 |
|
|
Korekta sondy lambda, powinna wahać się w granicach ~0.98-1.01. |
_________________
SC 899-->1108-->1242 |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26-07-2014, 20:36 Re: Parametry pracy silnika.
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
[quote="bobikrk"]Witam,
Proszę o analizę parametrów pracy silnika mojego SC900. Zależy mi na tym bo 01.08 jadę nad morze
Dojedziesz na tych parametrach, ale testy rób na w pełni rozgrzanym silniku , stąd korekcja powyżej 1 |
|
|
|
 |
PIXAR
spamer team CentoPomorze

Pomógł: 67 razy Wiek: 32 Dołączył: 07 Maj 2011 Posty: 1795 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 26-07-2014, 21:24
Bolid: Seicento 1242 |
|
|
To będę wypatrywał nad morzem |
_________________
SC 899-->1108-->1242 |
|
|
|
 |
bobikrk
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 47 Skąd: KR
|
Wysłany: 26-07-2014, 22:17
Bolid: Fiat Punto II FL |
|
|
Paweł1984, te testy robiłem po kilku km jazdy. Ta sonda jest i tak do wymiany bo komp za każdym razem zgłasza błąd. Ale wymienię jak wrócę z nad morza. Mam nadzieję że nie ma wpływu na taką trasę
PIXAR, wypatruj, wypatruj blachy z KR |
|
|
|
 |
PIXAR
spamer team CentoPomorze

Pomógł: 67 razy Wiek: 32 Dołączył: 07 Maj 2011 Posty: 1795 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 26-07-2014, 23:18
Bolid: Seicento 1242 |
|
|
bobikrk, wpłynie tylko na spalanie Ja odłączyłem sondę lambda, żeby mieszanka nie była za bogata ,bo świece będzie zalewać i nagar itd. Z kolei jak za uboga to będzie się grzał szybciej i mocniej Jeździłem tak kilka miesięcy, aż do swapa i nic się silnikowi nie stało. Komp będzie stosował "mapę awaryjną", czyli pominie parametry z sondy. Gdzie dokładnie się wybierasz nad to morze ? |
_________________
SC 899-->1108-->1242 |
|
|
|
 |
bobikrk
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 47 Skąd: KR
|
Wysłany: 27-07-2014, 01:53
Bolid: Fiat Punto II FL |
|
|
PIXAR, no mi wyszło że zbyt uboga ta mieszanka. Dopiero zmienię sonde jak wrócę A jadę do ustki |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 27-07-2014, 10:28
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Termostat masz sprawny? Nie jest otwarty cały czas? Temperatura silnika tylko 55 stopni(sonda w pętli zamkniętej? U mnie ten parametr wchodzi w zamknięty przy równo 61 stopni, do 60 jest w pętli otwartej). Pozycja silnika krokowego 8 kroków. Przy tej temperaturze silnika troszkę mało ale może masz minimalną nieszczelność i sterownik domyka by utrzymać zaprogramowane obroty jałowe do których dąży. Co do jazdy- dojedziesz na tych parametrach |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
bobikrk
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 47 Skąd: KR
|
Wysłany: 27-07-2014, 11:12
Bolid: Fiat Punto II FL |
|
|
macher, no powiem że mimo że jest zamknięty termostat w środku to i tak leci ciepłe powietrze do środka, ten potencjometr to chodzi tak kwadratowo, ogólnie masz racje z tym termostatem. Ale to może mieć też jakiś wpływ na całość? |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 27-07-2014, 13:21
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Pokrętło ogrzewania nie ma w zasadzie nic wspólnego z termostatem. Termostat otwiera duży obieg na chłodnicę. Jeśli przejechałeś kilka kilometrów w taki upał to płyn chłodniczy miałby już z 70-80 stopni a przy 85-87 powinien termostat się otworzyć co też ładnie widać w programie monitorując parametr temperatury silnika (wykres ładnie pokazuje moment otwarcia termostatu) |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
bobikrk
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 47 Skąd: KR
|
Wysłany: 27-07-2014, 15:21
Bolid: Fiat Punto II FL |
|
|
macher, przejechałem właśnie kilka km, troszkę go przegnałem i od razu podpiąłem pod kompa. Gdybyś mógł zerknąć na wykresy i logi to będę wdzięczny fachowej pomocy Bo dosyć mocno się stresuję przed wyjazdem.
Log IESexp_0001261501.csv
Log IESlog_0001261459.txt
Będę bardzo wdzięczny za analizę |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 27-07-2014, 15:56
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Jest ok z tą temperaturą, co prawda nie chodziło mi o to wskazanie ale o to kiedy otwiera się termostat. Uruchamiasz zimny silnik podpinasz komputer i patrzysz na wykres temperatury kiedy nagle spadnie to wtedy otworzy się termostat (mniej więcej). Tu pokazałeś kiedy wentylator rusza do dzieła - w 99 stopniach i temperatura opada.
Bardziej niepokoi mnie sonda lambda na ogólnym ekranie parametrów- jest w pętli otwartej . Jednak sonda to tylko czujnik kontrolny. Możesz jechać w trasę |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
bobikrk
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 47 Skąd: KR
|
Wysłany: 27-07-2014, 16:33
Bolid: Fiat Punto II FL |
|
|
macher, dzięki wielkie za pomoc. A mam jeszcze pytanie. Ten wykres termostatu też na wykresie temperatury wody robić czy jakiś inny? Bo nie widzę tam temperatury silnika |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 27-07-2014, 18:08
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Zrób to tak jak ten powyżej na temperaturze wody. |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
bobikrk
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 47 Skąd: KR
|
Wysłany: 27-07-2014, 20:03
Bolid: Fiat Punto II FL |
|
|
macher, zrobiłem wentylator się nie włączył, a temperatura spadła po około minucie od uruchomienia silnika.
 |
|
|
|
 |
|