zacinająca się stacyjka - help |
Autor |
Wiadomość |
ronin73
nówka sztuka ;)
Dołączył: 07 Sie 2014 Posty: 44 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 11-08-2014, 11:13 zacinająca się stacyjka - help
Bolid: fiat sc 1,1 lpg |
|
|
Witam, mam pytanie dot. stacyjki w moim seicento czasami muszę ostro poruszać kluczykiem i kierownicą aby go odpalić bo się zacina . jak to naprawić ? Może do środka stacyjki napryskać jakiegoś WD lub coś podobnego ? |
_________________ ronin73 |
|
|
|
 |
ernest58
Nałogowiec
Pomógł: 4 razy Wiek: 30 Dołączył: 01 Kwi 2014 Posty: 241 Skąd: Płock
|
Wysłany: 11-08-2014, 11:58
Bolid: Seicento 0.9 SPI 39KM, 2002 |
|
|
Stacyjki w środku się niczym nie smaruje. Smary są tłuste i powodują, że kurz który dostaje się do wkładki zaciera zapadki. Innym powodem mówiącym żeby nie smarować wkładek jest to, że może to spowodować korozję sprężynek zapadek we wkładce. Tym bardziej nie psikaj tam WD-40 , toż to nie do takich rzeczy. Podobno są jakieś specjalistyczne środki do czyszczenia stacyjki - możesz spróbować.
ronin73 napisał/a: | czasami muszę ostro poruszać kluczykiem i kierownicą aby go odpalić bo się zacina |
Miałem podobny problem - dwa dni nie mogłem odpalić, ale jak już wyczułem ustrojstwo , to jeździłem tak jakiś czas, ale ostatecznie stanęło na wymianie stacyjki (i przy okazji wszystkich innych zamków/wkładek, żeby z kilkoma kluczykami nie biegać). |
Ostatnio zmieniony przez ernest58 11-08-2014, 12:04, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 11-08-2014, 11:58
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Pewnie kluczyk wytarty (przypadłość fiata). Dorób kluczyk jeśli się da i będzie ok (jeśli masz immo fiat code to trzeba przełożyć transponder) |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
ernest58
Nałogowiec
Pomógł: 4 razy Wiek: 30 Dołączył: 01 Kwi 2014 Posty: 241 Skąd: Płock
|
Wysłany: 11-08-2014, 12:03
Bolid: Seicento 0.9 SPI 39KM, 2002 |
|
|
macher napisał/a: | jeśli masz immo fiat code to trzeba przełożyć transponder |
albo włożyć stary kluczyk do immobilisera i ukryć gdzieś pod maską . I odpalasz nowym bez problemu. |
|
|
|
 |
ronin73
nówka sztuka ;)
Dołączył: 07 Sie 2014 Posty: 44 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 11-08-2014, 14:30
Bolid: fiat sc 1,1 lpg |
|
|
mam jeszcze dwa nowe nie używane od nowości może spróbuję je wykorzysyać |
_________________ ronin73 |
|
|
|
 |
marek75
Bywalec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 31 Gru 2009 Posty: 72 Skąd: poznan
|
Wysłany: 11-08-2014, 14:45
Bolid: seicento1.1 mpi |
|
|
ja u siebie rozebralem stacyjke i dopasowalem ja do kluczyka i okazalo sie ze jedna zapadka jest zbedna, jezdze juz tak z 2 lata i nic mi sie nie zacina , kluczyk mam jeden do wszytkiego a koszt to tylko i wylacznie moja robocizna
a juz tak mialem ze tylo ja mgolem go odpalic i nitk wiecej |
|
|
|
 |
igo23
nówka sztuka ;)
Dołączył: 24 Wrz 2012 Posty: 19 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 11-08-2014, 16:19
Bolid: seicento young |
|
|
[quote="ronin73"]mam jeszcze dwa nowe nie używane od nowości może spróbuję je wykorzysyać [/quote
Miałem dokładnie identyczną sytuację w swoim seju, a jak to mówią najlepsze są najprostsze rozwiązania, w związku z tym używam teraz zapasowych kluczyków, a stare wytarte leżą w szufladzie i problemów na razie nie ma żadnych, zamki w drzwiach się nie zacinają, a stacyjka działa od pierwszego strzału |
|
|
|
 |
ronin73
nówka sztuka ;)
Dołączył: 07 Sie 2014 Posty: 44 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 11-08-2014, 16:48
Bolid: fiat sc 1,1 lpg |
|
|
ok, dzięki |
_________________ ronin73 |
|
|
|
 |
ronin73
nówka sztuka ;)
Dołączył: 07 Sie 2014 Posty: 44 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 22-08-2014, 09:31
Bolid: fiat sc 1,1 lpg |
|
|
wymiana kluczyków na zapas traf w dziesiątkę, serdeczne dzięki |
_________________ ronin73 |
|
|
|
 |
Bandzior
Nałogowiec

Pomógł: 44 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Wrz 2008 Posty: 384 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 22-08-2014, 12:22
Bolid: SC 1.1S & Wartburg 353S |
|
|
U mnie po tygodniu (1kkm) zapasowy kluczyk nosi ślady użytkowania. Właśnie dorobiłem drugi i bede kombinował z transponderem. |
|
|
|
 |
ronin73
nówka sztuka ;)
Dołączył: 07 Sie 2014 Posty: 44 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 22-08-2014, 16:44
Bolid: fiat sc 1,1 lpg |
|
|
powodzenia |
_________________ ronin73 |
|
|
|
 |
Ewa88
nówka sztuka ;)
Dołączyła: 16 Wrz 2014 Posty: 1 Skąd: Ruda ?ląska
|
Wysłany: 16-09-2014, 15:49
Bolid: Seicento 187 |
|
|
Cześć jestem nowa na forum, moja przygoda z niebieską strzałą zaczęła się jakiś czas temu:) Niby nie mogę narzekać, ale miałam ostatnio podobny problem jak wyżej. Problem ze stacyjką ujawnił się przy znacznych temperaturach na zewnątrz, auto niestety stało cały dzień na dworze (w pełnym słońcu) ze względu na moją pracę. Zastanawiam się czy jest opcja, że coś się stopiło w środku? pomału nauczyłam się na nowo "wyczuwać stacyjkę", ale może orientujecie się jaki jest koszt wymiany stacyjki najlepiej na nową? i czy jest to konieczne? (zapasowego klucza nie mam) |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 16-09-2014, 17:06
|
|
|
Ewa88 napisał/a: | czy jest to konieczne? | - zanim wymienisz proponuję przesmarować wkład stacyjki tym:
tutaj można kupić - http://allegro.pl/wurth-s...4559426383.html
wystarczy raz na rok tym zakonserwować stacyjkę i nawet po 300kkm chodzi idealnie
ps. wkładasz rurkę do samego końca wkładki i psikasz powoli ją wyciągając |
Ostatnio zmieniony przez rotax24 16-09-2014, 17:09, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
ernest58
Nałogowiec
Pomógł: 4 razy Wiek: 30 Dołączył: 01 Kwi 2014 Posty: 241 Skąd: Płock
|
Wysłany: 16-09-2014, 17:09
Bolid: Seicento 0.9 SPI 39KM, 2002 |
|
|
Ewa88 napisał/a: | Problem ze stacyjką ujawnił się przy znacznych temperaturach na zewnątrz, auto niestety stało cały dzień na dworze (w pełnym słońcu) ze względu na moją pracę. Zastanawiam się czy jest opcja, że coś się stopiło w środku? |
Raczej nic się nie stopiło. Jeszcze by tego brakowało, żeby fiatowskie stacyjki się topiły od słońca i wysokiej temperatury . Ale fakt, też miałem wrażenie, że jak odpalałem po zajęciach, a samochód stał w pełnym słońcu pod Kauflandem , to mechanizm stawiał dużo większy opór .
Ewa88 napisał/a: | pomału nauczyłam się na nowo "wyczuwać stacyjkę", ale może orientujecie się jaki jest koszt wymiany stacyjki najlepiej na nową? i czy jest to konieczne? (zapasowego klucza nie mam) |
Ja co prawda nie wymieniałem całej stacyjki w swoim, ale bębenek + wszystkie wkładki w zamkach i korku paliwa (żeby mieć jeden kluczyk do wszystkiego). Dokładnie nie powiem, ale za oryginalne części razem z kluczykami zapłaciłem trochę powyżej 100 zł.
Wymiana samej stacyjki to już spory koszt. Jeśli masz immobiliser, to dochodzi też zaprogramowanie kluczyka - w ASO pewnie z pół miliona . U mnie elektryk obszedł to w ten sposób, że stary kluczyk siedzi w immo schowany pod dolną obudową kierownicy, więc mogę odpalać i nowym i starym kluczykiem, ale to już nie są te czasy kiedy odpalałem kombinerkami, bo stary bębenek ostatecznie odmówił współpracy... |
Ostatnio zmieniony przez ernest58 16-09-2014, 17:17, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
ernest58
Nałogowiec
Pomógł: 4 razy Wiek: 30 Dołączył: 01 Kwi 2014 Posty: 241 Skąd: Płock
|
Wysłany: 16-09-2014, 17:13
Bolid: Seicento 0.9 SPI 39KM, 2002 |
|
|
rotax24 napisał/a: | zanim wymienisz proponuję przesmarować wkład stacyjki tym:
Obrazek
tutaj można kupić - http://allegro.pl/wurth-s...4559426383.html
wystarczy raz na rok tym zakonserwować stacyjkę i nawet po 300kkm chodzi idealnie
ps. wkładasz rurkę do samego końca wkładki i psikasz powoli ją wyciągając |
A jak to działa? Pomoże to na nieodbijanie kluczyka do końca w drzwiach kierowcy? W bagażniku i drzwiach pasażera elegancko wraca do początkowego położenia, a w moich nie do końca. O korku już nawet nie wspominam . |
|
|
|
 |
|