FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
zacinająca się stacyjka - help
Autor Wiadomość
ronin73 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 07 Sie 2014
Posty: 44
Skąd: Rumia
Wysłany: 11-08-2014, 11:13   zacinająca się stacyjka - help
   Bolid: fiat sc 1,1 lpg


Witam, mam pytanie dot. stacyjki w moim seicento czasami muszę ostro poruszać kluczykiem i kierownicą aby go odpalić bo się zacina . jak to naprawić ? Może do środka stacyjki napryskać jakiegoś WD lub coś podobnego ?
_________________
ronin73
 
 
ernest58 
Nałogowiec

Pomógł: 4 razy
Wiek: 30
Dołączył: 01 Kwi 2014
Posty: 241
Skąd: Płock
Wysłany: 11-08-2014, 11:58   
   Bolid: Seicento 0.9 SPI 39KM, 2002


Stacyjki w środku się niczym nie smaruje. Smary są tłuste i powodują, że kurz który dostaje się do wkładki zaciera zapadki. Innym powodem mówiącym żeby nie smarować wkładek jest to, że może to spowodować korozję sprężynek zapadek we wkładce. Tym bardziej nie psikaj tam WD-40 :)) , toż to nie do takich rzeczy. Podobno są jakieś specjalistyczne środki do czyszczenia stacyjki - możesz spróbować.
ronin73 napisał/a:
czasami muszę ostro poruszać kluczykiem i kierownicą aby go odpalić bo się zacina

Miałem podobny problem - dwa dni nie mogłem odpalić, ale jak już wyczułem ustrojstwo ;/ , to jeździłem tak jakiś czas, ale ostatecznie stanęło na wymianie stacyjki (i przy okazji wszystkich innych zamków/wkładek, żeby z kilkoma kluczykami nie biegać).
Ostatnio zmieniony przez ernest58 11-08-2014, 12:04, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 11-08-2014, 11:58   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Pewnie kluczyk wytarty (przypadłość fiata). Dorób kluczyk jeśli się da i będzie ok (jeśli masz immo fiat code to trzeba przełożyć transponder)
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
ernest58 
Nałogowiec

Pomógł: 4 razy
Wiek: 30
Dołączył: 01 Kwi 2014
Posty: 241
Skąd: Płock
Wysłany: 11-08-2014, 12:03   
   Bolid: Seicento 0.9 SPI 39KM, 2002


macher napisał/a:
jeśli masz immo fiat code to trzeba przełożyć transponder

albo włożyć stary kluczyk do immobilisera i ukryć gdzieś pod maską :)) . I odpalasz nowym bez problemu.
 
 
ronin73 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 07 Sie 2014
Posty: 44
Skąd: Rumia
Wysłany: 11-08-2014, 14:30   
   Bolid: fiat sc 1,1 lpg


mam jeszcze dwa nowe nie używane od nowości może spróbuję je wykorzysyać :lol:
_________________
ronin73
 
 
marek75 
Bywalec

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 31 Gru 2009
Posty: 72
Skąd: poznan
Wysłany: 11-08-2014, 14:45   
   Bolid: seicento1.1 mpi


ja u siebie rozebralem stacyjke i dopasowalem ja do kluczyka i okazalo sie ze jedna zapadka jest zbedna, jezdze juz tak z 2 lata i nic mi sie nie zacina , kluczyk mam jeden do wszytkiego a koszt to tylko i wylacznie moja robocizna
a juz tak mialem ze tylo ja mgolem go odpalic i nitk wiecej :D
 
 
igo23 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 19
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 11-08-2014, 16:19   
   Bolid: seicento young


[quote="ronin73"]mam jeszcze dwa nowe nie używane od nowości może spróbuję je wykorzysyać :lol: [/quote

Miałem dokładnie identyczną sytuację w swoim seju, a jak to mówią najlepsze są najprostsze rozwiązania, w związku z tym używam teraz zapasowych kluczyków, a stare wytarte leżą w szufladzie i problemów na razie nie ma żadnych, zamki w drzwiach się nie zacinają, a stacyjka działa od pierwszego strzału ;)
 
 
ronin73 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 07 Sie 2014
Posty: 44
Skąd: Rumia
Wysłany: 11-08-2014, 16:48   
   Bolid: fiat sc 1,1 lpg


ok, dzięki :grin:
_________________
ronin73
 
 
ronin73 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 07 Sie 2014
Posty: 44
Skąd: Rumia
Wysłany: 22-08-2014, 09:31   
   Bolid: fiat sc 1,1 lpg


wymiana kluczyków na zapas traf w dziesiątkę, serdeczne dzięki :lol: :grin:
_________________
ronin73
 
 
Bandzior 
Nałogowiec


Pomógł: 44 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 384
Skąd: Białystok
Wysłany: 22-08-2014, 12:22   
   Bolid: SC 1.1S & Wartburg 353S


U mnie po tygodniu (1kkm) zapasowy kluczyk nosi ślady użytkowania. Właśnie dorobiłem drugi i bede kombinował z transponderem.
 
 
ronin73 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 07 Sie 2014
Posty: 44
Skąd: Rumia
Wysłany: 22-08-2014, 16:44   
   Bolid: fiat sc 1,1 lpg


powodzenia
_________________
ronin73
 
 
Ewa88 
nówka sztuka ;)

Dołączyła: 16 Wrz 2014
Posty: 1
Skąd: Ruda ?ląska
Wysłany: 16-09-2014, 15:49   
   Bolid: Seicento 187


Cześć jestem nowa na forum, moja przygoda z niebieską strzałą zaczęła się jakiś czas temu:) Niby nie mogę narzekać, ale miałam ostatnio podobny problem jak wyżej. Problem ze stacyjką ujawnił się przy znacznych temperaturach na zewnątrz, auto niestety stało cały dzień na dworze (w pełnym słońcu) ze względu na moją pracę. Zastanawiam się czy jest opcja, że coś się stopiło w środku? pomału nauczyłam się na nowo "wyczuwać stacyjkę", ale może orientujecie się jaki jest koszt wymiany stacyjki najlepiej na nową? i czy jest to konieczne? (zapasowego klucza nie mam)
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 16-09-2014, 17:06   

Ewa88 napisał/a:
czy jest to konieczne?
- zanim wymienisz proponuję przesmarować wkład stacyjki tym:

tutaj można kupić - http://allegro.pl/wurth-s...4559426383.html
wystarczy raz na rok tym zakonserwować stacyjkę i nawet po 300kkm chodzi idealnie :wink:
ps. wkładasz rurkę do samego końca wkładki i psikasz powoli ją wyciągając :))
Ostatnio zmieniony przez rotax24 16-09-2014, 17:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ernest58 
Nałogowiec

Pomógł: 4 razy
Wiek: 30
Dołączył: 01 Kwi 2014
Posty: 241
Skąd: Płock
Wysłany: 16-09-2014, 17:09   
   Bolid: Seicento 0.9 SPI 39KM, 2002


Ewa88 napisał/a:
Problem ze stacyjką ujawnił się przy znacznych temperaturach na zewnątrz, auto niestety stało cały dzień na dworze (w pełnym słońcu) ze względu na moją pracę. Zastanawiam się czy jest opcja, że coś się stopiło w środku?

Raczej nic się nie stopiło. Jeszcze by tego brakowało, żeby fiatowskie stacyjki się topiły od słońca i wysokiej temperatury :wink: . Ale fakt, też miałem wrażenie, że jak odpalałem po zajęciach, a samochód stał w pełnym słońcu pod Kauflandem :)) , to mechanizm stawiał dużo większy opór .
Ewa88 napisał/a:
pomału nauczyłam się na nowo "wyczuwać stacyjkę", ale może orientujecie się jaki jest koszt wymiany stacyjki najlepiej na nową? i czy jest to konieczne? (zapasowego klucza nie mam)

Ja co prawda nie wymieniałem całej stacyjki w swoim, ale bębenek + wszystkie wkładki w zamkach i korku paliwa (żeby mieć jeden kluczyk do wszystkiego). Dokładnie nie powiem, ale za oryginalne części razem z kluczykami zapłaciłem trochę powyżej 100 zł.

Wymiana samej stacyjki to już spory koszt. Jeśli masz immobiliser, to dochodzi też zaprogramowanie kluczyka - w ASO pewnie z pół miliona :rotfl: . U mnie elektryk obszedł to w ten sposób, że stary kluczyk siedzi w immo schowany pod dolną obudową kierownicy, więc mogę odpalać i nowym i starym kluczykiem, ale to już nie są te czasy kiedy odpalałem kombinerkami, bo stary bębenek ostatecznie odmówił współpracy...
Ostatnio zmieniony przez ernest58 16-09-2014, 17:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ernest58 
Nałogowiec

Pomógł: 4 razy
Wiek: 30
Dołączył: 01 Kwi 2014
Posty: 241
Skąd: Płock
Wysłany: 16-09-2014, 17:13   
   Bolid: Seicento 0.9 SPI 39KM, 2002


rotax24 napisał/a:
zanim wymienisz proponuję przesmarować wkład stacyjki tym:
Obrazek
tutaj można kupić - http://allegro.pl/wurth-s...4559426383.html
wystarczy raz na rok tym zakonserwować stacyjkę i nawet po 300kkm chodzi idealnie :wink:
ps. wkładasz rurkę do samego końca wkładki i psikasz powoli ją wyciągając :))

A jak to działa? Pomoże to na nieodbijanie kluczyka do końca w drzwiach kierowcy? W bagażniku i drzwiach pasażera elegancko wraca do początkowego położenia, a w moich nie do końca. O korku już nawet nie wspominam :roll: .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime - Mapa Forum