ładowanie |
Autor |
Wiadomość |
Brodziu
nówka sztuka ;)

Wiek: 34 Dołączył: 17 Paź 2011 Posty: 41 Skąd: Warszawa / Bydgoszcz
|
Wysłany: 16-08-2014, 09:22 ładowanie
Bolid: SCS 1.4 16v |
|
|
Witam,
problem raczej standardowy, ale...
odpalam, pali się kontrolka ładowania, na większych obrotach gaśnie. następnie kontrolka przestała się palić, ale już aku co raz bardziej się rozładowywał i zdążyłem tylko kulturalnie odstawić samochód pod blok.
winy szukać w regulatorze napięcia? czy raczej altek kaput? |
|
|
|
 |
maku1980
nówka sztuka ;)
Wiek: 44 Dołączył: 11 Sie 2014 Posty: 10 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 16-08-2014, 09:53
Bolid: Sei 900 |
|
|
zacznij od sprawdzenia paska i jego naciągu
później zdejmij altka i luźno nim zakręć jak chodzi i nie szumi hałasuje to sprawdź szczotki jeśli i one są OK to zostaje regulator |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16-08-2014, 12:12 Re: ładowanie
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Brodziu napisał/a: | Witam,
problem raczej standardowy, ale...
odpalam, pali się kontrolka ładowania, na większych obrotach gaśnie. następnie kontrolka przestała się palić, ale już aku co raz bardziej się rozładowywał i zdążyłem tylko kulturalnie odstawić samochód pod blok.
winy szukać w regulatorze napięcia? czy raczej altek kaput? |
Objawy kończących się szczotek. |
|
|
|
 |
Brodziu
nówka sztuka ;)

Wiek: 34 Dołączył: 17 Paź 2011 Posty: 41 Skąd: Warszawa / Bydgoszcz
|
Wysłany: 17-08-2014, 14:48
Bolid: SCS 1.4 16v |
|
|
Naciąg ok. Zdejmie go i sprawdzę jak te szczotki. Dam znać po weekendzie co tam się dzieje. Dodam tylko , że latek dokładne 2 lata po regeneracji... |
|
|
|
 |
Brodziu
nówka sztuka ;)

Wiek: 34 Dołączył: 17 Paź 2011 Posty: 41 Skąd: Warszawa / Bydgoszcz
|
Wysłany: 17-08-2014, 14:49
Bolid: SCS 1.4 16v |
|
|
Naciąg ok. Zdejmie go i sprawdzę jak te szczotki. Dam znać po weekendzie co tam się dzieje. Dodam tylko , że altek dokładne 2 lata po regeneracji... |
|
|
|
 |
nerevarine
Nałogowiec

Wiek: 44 Dołączył: 09 Wrz 2009 Posty: 149 Skąd: P-ń -> Kutno
|
Wysłany: 17-08-2014, 14:49
Bolid: SC 0.9 S + LPG / Astra 1.6 16V + LPG |
|
|
Ewentualnie tak jak w moim było teraz - regulator napięcia poszedł |
_________________
 |
|
|
|
 |
Brodziu
nówka sztuka ;)

Wiek: 34 Dołączył: 17 Paź 2011 Posty: 41 Skąd: Warszawa / Bydgoszcz
|
Wysłany: 17-08-2014, 14:50
Bolid: SCS 1.4 16v |
|
|
Naciąg ok. Zdejmie go i sprawdzę jak te szczotki. Dam znać po weekendzie co tam się dzieje. Dodam tylko , że altek dokładne 2 lata po regeneracji... |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17-08-2014, 15:50
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Brodziu napisał/a: | Naciąg ok. Zdejmie go i sprawdzę jak te szczotki. Dam znać po weekendzie co tam się dzieje. Dodam tylko , że altek dokładne 2 lata po regeneracji... |
Regeneracja tych alternatorów w sc/cc polega na użyciu najtańszych części w 90%-dlatego 2lata to sporo wytrzymał
Ja regenerowanego zabiłem jednym wyścigiem z Q7 |
|
|
|
 |
maku1980
nówka sztuka ;)
Wiek: 44 Dołączył: 11 Sie 2014 Posty: 10 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 18-08-2014, 07:03
Bolid: Sei 900 |
|
|
Ja ostatnio swojego oddałem do sprawdzenia. Po odpaleniu OK ale zdjecie klemy "+" i zapalenie świateł powodowało że Sei gasł. koleś go wziął sprawdził i powiedział że nic mu nie jest szczotki OK stojan tez - ogólnie działa. Kazałem mu wymienic regulator. Po wymianie założyłem odpalam ściągam kleme i spokojnie wszystko działa światła szyby a autko pracuje nie gasnie.
Tak że i na magików od alternatorów uważać trezba. |
|
|
|
 |
Brodziu
nówka sztuka ;)

Wiek: 34 Dołączył: 17 Paź 2011 Posty: 41 Skąd: Warszawa / Bydgoszcz
|
Wysłany: 18-08-2014, 17:35
Bolid: SCS 1.4 16v |
|
|
widzę, że przyspamowałem temat troszkę pisząc z telefonu.
altek zrzucony, no i faktycznie szczotek to w ogóle nie ma ale wymienię chyba cały regulator, bo to jeden mały i nie drogi element |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19-08-2014, 11:45
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Brodziu napisał/a: | widzę, że przyspamowałem temat troszkę pisząc z telefonu.
altek zrzucony, no i faktycznie szczotek to w ogóle nie ma ale wymienię chyba cały regulator, bo to jeden mały i nie drogi element |
Jeszcze są drogie na szczęście Hella, na pierwszy montaż-u mnie wytrzymała w tym seju 10lat i 130tys.km-takiego bynajmniej kupiłem- i ładowała jak być powinno-14,20-14,25v bez świateł.
Każdy inny chińczyk(a tego jest 90% rynku łącznie z MM), wytrzymuje od miesiąca do roku,dwóch, jak wcześniej nie padnie chińskie łożysko
Regeneracja na łożyskach Skf+ regulator ze szczotkami hellla+ stojan ori-mnie wyszło lekko ponad 300zł-robiłem sam.
Teraz porównaj altek regenerowany za 149zł-części+ praca+ marża na nim=czego użyto do ,,regeneracji''
Dodatkowo jak masz pecha jak ja to pada Ci to przy pierwszym przekroczeniu 6500obr,, kupujesz już nie sprawne+ dodatkowo ładuje Ci 14,6-14,7v na światłach co przyspiesza agonie żarówek,kostek elektrycznych i akumulatora.
A w trasie nigdy nie wiesz czy kiedy padnie zwłaszcza jak lubisz podkręcić
Ale to Seicento-awaryjne, ale części tanie jak barszcz-bull shit-części w normalnych jak nie wysokich cenach(markowe,oryginalne), awaryjność umiarkowana |
|
|
|
 |
|