Odbijanie rygli po zamknięciu z pilota |
Autor |
Wiadomość |
co17rey
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sie 2011 Posty: 150 Skąd: ERA / SC
|
Wysłany: 28-08-2014, 19:16 Odbijanie rygli po zamknięciu z pilota
Bolid: Ford Focus MK2 |
|
|
Witam,
w moim SC się dzieje ;D Teraz mam problem z centralnym albo z alarmem, bo kiedy zamykam go z pilota czasami jest w porządku. Ale zdarza się również, że rygle odbiją do góry i mimo, że alarm się uzbraja, drzwi są otwarte.
Najczęściej się tak zdarza, kiedy zgaszę auto zamknę raz, potem otworzę i potem znowu zamknę z pilota bez odpalania auta.
Co myślicie o tym zjawisku? |
_________________ Ford Focus MK2 |
|
|
|
 |
eniek
nówka sztuka ;)
Pomógł: 6 razy Wiek: 36 Dołączył: 23 Kwi 2013 Posty: 44 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-08-2014, 21:01
Bolid: Seicento Fun 0.9 only PB |
|
|
Może problem z akumulatorem? Chociaż wątpię, żeby nie miał siły zamknąć drzwi a bez problemu odpalał silnik.
Problem występuje zawsze po obu stronach? |
|
|
|
 |
maxonis
Nałogowiec

Pomógł: 16 razy Wiek: 33 Dołączył: 19 Wrz 2010 Posty: 108 Skąd: Rydułtowy
|
Wysłany: 28-08-2014, 23:30
Bolid: Fiat Seicento |
|
|
Witam, może byś napisał czy jest to oryginalny centralny na oryginalnych siłownikach sc lub zwykłe chińskie siłowniki montowane samemu, kiedyś miałem chińskie to obsuwał się pręt co mocujesz siłownik do rygla i to był powód trzeba na nowo ustawić, jeśli masz oryginały to może gdzieś rygiel chwytać i dla tego odbija, czasem też mi centralka wariuje to odłączam akumulator i podłączam i jest git |
_________________
 |
|
|
|
 |
co17rey
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sie 2011 Posty: 150 Skąd: ERA / SC
|
Wysłany: 29-08-2014, 09:49
Bolid: Ford Focus MK2 |
|
|
Czy centralny jest oryginalny to nie wiem, alarm mam Silicon Ultimate. Jak kupiłem auto to wszystko było, ale nie jestem w stanie powiedzieć czy oryginalny.
Co do siłowników, to sprawdzałem czy przypadkiem nie zjeżdżają z pręta mocującego rygiel, ale tam jest wszystko dobrze. Zawsze jak odbija to na dwoje drzwi.
Co do akumulatora to teraz mi pada aku, ale problemy zaczęły się około pół roku temu, przed zimą. Wcześniej było ok. |
_________________ Ford Focus MK2 |
|
|
|
 |
eniek
nówka sztuka ;)
Pomógł: 6 razy Wiek: 36 Dołączył: 23 Kwi 2013 Posty: 44 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-08-2014, 10:46
Bolid: Seicento Fun 0.9 only PB |
|
|
Sprawdziłbym czy pręt nie jest na ryglu zbyt nisko przykręcony. Może od lat używania, delikatnie się obsunął i siłownik czasami nie ma odpowiedniego skoku, żeby zamknąć drzwi.
Jeśli to nie pomoże to skupił bym się na centralce.
Same siłowniki działają niezależnie, więc raczej mało możliwe żeby psuły się w tych samych momentach i w taki sam sposób.
Może przekaźniki w centralce padają i nie dają odpowiedniego prądu.
Zamykanie z kluczyka idzie gładko? Sam zamek się nie zaciera? |
|
|
|
 |
co17rey
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sie 2011 Posty: 150 Skąd: ERA / SC
|
Wysłany: 29-08-2014, 10:53
Bolid: Ford Focus MK2 |
|
|
Siłowników też nie podejrzewam, bo oba naraz żeby zjeżdżały z tych prętów to mało prawdopodobne.
Z kluczyka zamyka się bez problemu. Nawet jak cały czas odbija z pilota, to potem zamykam z kluczyka i nie odbije. |
_________________ Ford Focus MK2 |
|
|
|
 |
maxonis
Nałogowiec

Pomógł: 16 razy Wiek: 33 Dołączył: 19 Wrz 2010 Posty: 108 Skąd: Rydułtowy
|
Wysłany: 29-08-2014, 12:03
Bolid: Fiat Seicento |
|
|
Bo jest master i drugi goły albo 2 mastery, miałem w moim przypadek że zakleszczyło siłowniki i nie mogłem otworzyć ani zamknąć auta z pilota jak i kluczyka to wchodziłem bagażnikiem lecz drzwi nie mogłem otworzyć nawet ręcznie od wewnątrz do tej pory nie mam pojęcia co się mogło stać czy zwarcie czy coś ale już nie mam takich problemów dałem siłowniki centralki z punta 1 i wszystko pasuje |
_________________
 |
|
|
|
 |
co17rey
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sie 2011 Posty: 150 Skąd: ERA / SC
|
Wysłany: 29-08-2014, 13:58
Bolid: Ford Focus MK2 |
|
|
U mnie jest master tylko do kierowcy. Jednak sc to auta dla prawdziwych poszukiwaczy przygód ;D
W moim przypadku jednak to nie siłowniki, bo kiedyś zdjąłem boczki i tam wszystko działało jak należy. Czekam na dalsze propozycje co sprawdzić. |
_________________ Ford Focus MK2 |
|
|
|
 |
maxonis
Nałogowiec

Pomógł: 16 razy Wiek: 33 Dołączył: 19 Wrz 2010 Posty: 108 Skąd: Rydułtowy
|
Wysłany: 30-08-2014, 00:12
Bolid: Fiat Seicento |
|
|
Kable mogą być po przedzierane lub gdzieś złamane i nie mają styku dla tego od czasu do czasu świruje,centralka już też może padać powoli więcej nie ma nic żeby takie objawy występowały |
_________________
 |
|
|
|
 |
co17rey
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sie 2011 Posty: 150 Skąd: ERA / SC
|
Wysłany: 30-08-2014, 11:56
Bolid: Ford Focus MK2 |
|
|
Dzięki za informacje. Będę obserwował objawy. Dodam, że w zimie dwa razy mi się zdarzyło, że samochód sam się otwierał. Gdyby mi się udało rozwiązać problem, dam znać. |
_________________ Ford Focus MK2 |
|
|
|
 |
maxonis
Nałogowiec

Pomógł: 16 razy Wiek: 33 Dołączył: 19 Wrz 2010 Posty: 108 Skąd: Rydułtowy
|
Wysłany: 30-08-2014, 15:49
Bolid: Fiat Seicento |
|
|
ewentualnie siłowniki powoli odmawiają posłuszeństwa, mam tak w calibrze podobnie jak ty w seju że kluczykiem zamknie auto ale jak chce pilotem to odbije potem zrobię zamknij>otwórz>zamknij i dopiero zamknie to jest zjawisko albo wyrobionych siłowników albo impulsu centralki |
_________________
 |
|
|
|
 |
co17rey
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sie 2011 Posty: 150 Skąd: ERA / SC
|
Wysłany: 31-08-2014, 15:57
Bolid: Ford Focus MK2 |
|
|
Będę obserwował. A czy centralki na ogół mają takie same złącza i podłączenia kabli? Bo jeśli faktycznie to centralka, to bym sobie wymienił na nową, ale pytanie czy złącze będzie pasować. |
_________________ Ford Focus MK2 |
|
|
|
 |
Waszek
nówka sztuka ;)
Dołączył: 29 Lip 2013 Posty: 38 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 31-08-2014, 17:13
Bolid: Fiat Seicento 900 |
|
|
Z centalkami to chyba co producent to inaczej nie wiem zresztą. A jeżeli chodzi o to to na pewno połączenie centralki z masterem. Zakładam właśnie u siebie centrala i jak miałem podłączony tylko slave to zamykał i odbijał z powrotem. Mówię o co biega nie, ale jak podłączyłem master to gro i bucy jak staremu w płucach ze swej strony radzę sprawdzić połączenie mastera z centralką |
|
|
|
 |
co17rey
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sie 2011 Posty: 150 Skąd: ERA / SC
|
Wysłany: 11-10-2014, 10:51
Bolid: Ford Focus MK2 |
|
|
Witam ponownie w tym temacie. Obserwowałem działanie centralnego i zauważyłem pewną zależność. Przy normalnym zamykaniu zamki czasami odbijaj zgodnie z tym co przedstawiłem w 1 poście.
Natomiast podczas obserwacji zamykałem go cały czas na cichym uzbrajaniu i nigdy mi nie odbiły. Testowane na 2 pilotach i wszystko ok. Więc to chyba problem centralki przy normalnym uzbrajaniu, że te zamki odbija.
Teraz pytanko, czy reset centralki może pomóc w takim przypadku? |
_________________ Ford Focus MK2 |
|
|
|
 |
MaciekMM
nówka sztuka ;)
Wiek: 51 Dołączył: 10 Wrz 2014 Posty: 6 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 01-11-2014, 18:55
Bolid: Szrebny Szerszeń w pająki :-) |
|
|
Podepnę się pod temat jeśli można 1.1 MPI z 2002r. Prawa strona zamykana kluczykiem zamyka i otwiera prawą i lewą stronę. Problem jest z otwieraniem z kluczyka drzwi kierowcy - po przekręceniu kluczyka drzwi się otwierają. Jeśli jednak nie zdążę ich otworzyć z klamki to zaraz następuje ich samoczynne zamknięcie i dodatkowe 2 pstryknięcia jakby chciał domknąć. Pozdrawiam i czekam na ewentualne propozycje |
|
|
|
 |
|