FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Odbijanie rygli po zamknięciu z pilota
Autor Wiadomość
co17rey 
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 150
Skąd: ERA / SC
Wysłany: 28-08-2014, 19:16   Odbijanie rygli po zamknięciu z pilota
   Bolid: Ford Focus MK2


Witam,

w moim SC się dzieje ;D Teraz mam problem z centralnym albo z alarmem, bo kiedy zamykam go z pilota czasami jest w porządku. Ale zdarza się również, że rygle odbiją do góry i mimo, że alarm się uzbraja, drzwi są otwarte.

Najczęściej się tak zdarza, kiedy zgaszę auto zamknę raz, potem otworzę i potem znowu zamknę z pilota bez odpalania auta.

Co myślicie o tym zjawisku?
_________________
Ford Focus MK2
 
 
eniek 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 6 razy
Wiek: 36
Dołączył: 23 Kwi 2013
Posty: 44
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-08-2014, 21:01   
   Bolid: Seicento Fun 0.9 only PB


Może problem z akumulatorem? Chociaż wątpię, żeby nie miał siły zamknąć drzwi a bez problemu odpalał silnik.

Problem występuje zawsze po obu stronach?
 
 
maxonis 
Nałogowiec


Pomógł: 16 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 108
Skąd: Rydułtowy
Wysłany: 28-08-2014, 23:30   
   Bolid: Fiat Seicento


Witam, może byś napisał czy jest to oryginalny centralny na oryginalnych siłownikach sc lub zwykłe chińskie siłowniki montowane samemu, kiedyś miałem chińskie to obsuwał się pręt co mocujesz siłownik do rygla i to był powód trzeba na nowo ustawić, jeśli masz oryginały to może gdzieś rygiel chwytać i dla tego odbija, czasem też mi centralka wariuje to odłączam akumulator i podłączam i jest git :D :P
_________________

 
 
 
co17rey 
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 150
Skąd: ERA / SC
Wysłany: 29-08-2014, 09:49   
   Bolid: Ford Focus MK2


Czy centralny jest oryginalny to nie wiem, alarm mam Silicon Ultimate. Jak kupiłem auto to wszystko było, ale nie jestem w stanie powiedzieć czy oryginalny.

Co do siłowników, to sprawdzałem czy przypadkiem nie zjeżdżają z pręta mocującego rygiel, ale tam jest wszystko dobrze. Zawsze jak odbija to na dwoje drzwi.

Co do akumulatora to teraz mi pada aku, ale problemy zaczęły się około pół roku temu, przed zimą. Wcześniej było ok.
_________________
Ford Focus MK2
 
 
eniek 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 6 razy
Wiek: 36
Dołączył: 23 Kwi 2013
Posty: 44
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-08-2014, 10:46   
   Bolid: Seicento Fun 0.9 only PB


Sprawdziłbym czy pręt nie jest na ryglu zbyt nisko przykręcony. Może od lat używania, delikatnie się obsunął i siłownik czasami nie ma odpowiedniego skoku, żeby zamknąć drzwi.

Jeśli to nie pomoże to skupił bym się na centralce.
Same siłowniki działają niezależnie, więc raczej mało możliwe żeby psuły się w tych samych momentach i w taki sam sposób.

Może przekaźniki w centralce padają i nie dają odpowiedniego prądu.

Zamykanie z kluczyka idzie gładko? Sam zamek się nie zaciera?
 
 
co17rey 
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 150
Skąd: ERA / SC
Wysłany: 29-08-2014, 10:53   
   Bolid: Ford Focus MK2


Siłowników też nie podejrzewam, bo oba naraz żeby zjeżdżały z tych prętów to mało prawdopodobne.

Z kluczyka zamyka się bez problemu. Nawet jak cały czas odbija z pilota, to potem zamykam z kluczyka i nie odbije.
_________________
Ford Focus MK2
 
 
maxonis 
Nałogowiec


Pomógł: 16 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 108
Skąd: Rydułtowy
Wysłany: 29-08-2014, 12:03   
   Bolid: Fiat Seicento


Bo jest master i drugi goły albo 2 mastery, miałem w moim przypadek że zakleszczyło siłowniki i nie mogłem otworzyć ani zamknąć auta z pilota jak i kluczyka to wchodziłem bagażnikiem lecz drzwi nie mogłem otworzyć nawet ręcznie od wewnątrz :D do tej pory nie mam pojęcia co się mogło stać czy zwarcie czy coś ale już nie mam takich problemów dałem siłowniki centralki z punta 1 i wszystko pasuje
_________________

 
 
 
co17rey 
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 150
Skąd: ERA / SC
Wysłany: 29-08-2014, 13:58   
   Bolid: Ford Focus MK2


U mnie jest master tylko do kierowcy. Jednak sc to auta dla prawdziwych poszukiwaczy przygód ;D

W moim przypadku jednak to nie siłowniki, bo kiedyś zdjąłem boczki i tam wszystko działało jak należy. Czekam na dalsze propozycje co sprawdzić.
_________________
Ford Focus MK2
 
 
maxonis 
Nałogowiec


Pomógł: 16 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 108
Skąd: Rydułtowy
Wysłany: 30-08-2014, 00:12   
   Bolid: Fiat Seicento


Kable mogą być po przedzierane lub gdzieś złamane i nie mają styku dla tego od czasu do czasu świruje,centralka już też może padać powoli więcej nie ma nic żeby takie objawy występowały
_________________

 
 
 
co17rey 
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 150
Skąd: ERA / SC
Wysłany: 30-08-2014, 11:56   
   Bolid: Ford Focus MK2


Dzięki za informacje. Będę obserwował objawy. Dodam, że w zimie dwa razy mi się zdarzyło, że samochód sam się otwierał. Gdyby mi się udało rozwiązać problem, dam znać.
_________________
Ford Focus MK2
 
 
maxonis 
Nałogowiec


Pomógł: 16 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 108
Skąd: Rydułtowy
Wysłany: 30-08-2014, 15:49   
   Bolid: Fiat Seicento


ewentualnie siłowniki powoli odmawiają posłuszeństwa, mam tak w calibrze podobnie jak ty w seju że kluczykiem zamknie auto ale jak chce pilotem to odbije potem zrobię zamknij>otwórz>zamknij i dopiero zamknie to jest zjawisko albo wyrobionych siłowników albo impulsu centralki
_________________

 
 
 
co17rey 
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 150
Skąd: ERA / SC
Wysłany: 31-08-2014, 15:57   
   Bolid: Ford Focus MK2


Będę obserwował. A czy centralki na ogół mają takie same złącza i podłączenia kabli? Bo jeśli faktycznie to centralka, to bym sobie wymienił na nową, ale pytanie czy złącze będzie pasować.
_________________
Ford Focus MK2
 
 
Waszek 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 38
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 31-08-2014, 17:13   
   Bolid: Fiat Seicento 900


Z centalkami to chyba co producent to inaczej nie wiem zresztą. A jeżeli chodzi o to to na pewno połączenie centralki z masterem. Zakładam właśnie u siebie centrala i jak miałem podłączony tylko slave to zamykał i odbijał z powrotem. Mówię o co biega nie, ale jak podłączyłem master to gro i bucy jak staremu w płucach ;) ze swej strony radzę sprawdzić połączenie mastera z centralką ;)
 
 
co17rey 
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 150
Skąd: ERA / SC
Wysłany: 11-10-2014, 10:51   
   Bolid: Ford Focus MK2


Witam ponownie w tym temacie. Obserwowałem działanie centralnego i zauważyłem pewną zależność. Przy normalnym zamykaniu zamki czasami odbijaj zgodnie z tym co przedstawiłem w 1 poście.

Natomiast podczas obserwacji zamykałem go cały czas na cichym uzbrajaniu i nigdy mi nie odbiły. Testowane na 2 pilotach i wszystko ok. Więc to chyba problem centralki przy normalnym uzbrajaniu, że te zamki odbija.

Teraz pytanko, czy reset centralki może pomóc w takim przypadku?
_________________
Ford Focus MK2
 
 
MaciekMM 
nówka sztuka ;)

Wiek: 51
Dołączył: 10 Wrz 2014
Posty: 6
Skąd: Szczecin
Wysłany: 01-11-2014, 18:55   
   Bolid: Szrebny Szerszeń w pająki :-)


Podepnę się pod temat jeśli można :-) 1.1 MPI z 2002r. Prawa strona zamykana kluczykiem zamyka i otwiera prawą i lewą stronę. Problem jest z otwieraniem z kluczyka drzwi kierowcy - po przekręceniu kluczyka drzwi się otwierają. Jeśli jednak nie zdążę ich otworzyć z klamki to zaraz następuje ich samoczynne zamknięcie i dodatkowe 2 pstryknięcia jakby chciał domknąć. Pozdrawiam i czekam na ewentualne propozycje
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum