konserwacja progow |
Autor |
Wiadomość |
biznesik
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 595 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-08-2014, 20:12 konserwacja progow
Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4 |
|
|
czy progi malujecie barankiem bolla czy mozna tez zwykla konserwacja do podwozia bolla? jak barankiem bolla to czy trzeba lakierowac tego baranka? mysle nad szarym kolorem bo podobny do seja mego |
_________________ Fiat 600 2009 |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 29-08-2014, 13:54 Re: konserwacja progow
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
biznesik napisał/a: | czy progi malujecie barankiem bolla czy mozna tez zwykla konserwacja do podwozia bolla? jak barankiem bolla to czy trzeba lakierowac tego baranka? mysle nad szarym kolorem bo podobny do seja mego |
Najpierw grunt-czyli-nie masz nalotu rdzy-odtłszczasz/benzyną/nitro,denaturatem, malulujesz zwykłą dobrą farbą-czekasz, aż wyschnie dajesz barenka czy konserwację-ja pomalowałem hammerite+ na to boll i w progi też boll-bo progi w cento gniją od środka
A ładowanie masy bitumicznej na nawet nalot korozji tylko ją przyspesza-elementy typu podwozie, belka wahacze-wtedy paradoksalnie lepiej wcale nie kłaść.
Zabezpieczenie antykorozyjne w wielu ,,firmach'' to właśnie nawalenie lepiku na elementy które już zaatakowała rdza powierzchniowa-po roku dwóch to spada i wtedy jest widać postęp rudej-no i rachunek-300zł za spryskanie bollem cento +1 puszka na wszyskie profile-czysty zysk i nieświadomy klient zadowolony bo ma ładne czarne podwozie |
|
|
|
 |
roach
spamer team

Pomógł: 14 razy Wiek: 39 Dołączył: 07 Lip 2009 Posty: 1460 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 29-08-2014, 15:45
Bolid: Seicento |
|
|
Paweł1984, mam nadzieje ze mnie tak w Karola nie zrobili zresztą w przyszłym roku będę robił oględziny...jak to się wszystko trzyma |
_________________
 |
|
|
|
 |
biznesik
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 595 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-08-2014, 15:46
Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4 |
|
|
wlasnie o to chodzi ze moje progi nie maja narazie korozji i pytane czy sens zabezpieczac dodatkowo czy zostawic fabryke i poprostu myc je przy kazdym myciu auta? |
_________________ Fiat 600 2009 |
|
|
|
 |
PIXAR
spamer team CentoPomorze

Pomógł: 67 razy Wiek: 32 Dołączył: 07 Maj 2011 Posty: 1795 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 29-08-2014, 16:36
Bolid: Seicento 1242 |
|
|
Konserwuj Lepiej zapobiegać niż usuwać skutki Konserwuje się zdrowe nadwozie, bo jaki sens jest konserwacji dziur i rdzy Jak się korozja pokaże to wtedy będzie dwa razy więcej roboty Paweł1984 napisał ,że progi w Cento gniją od środka, więc konserwacja profili zamkniętych w tym progów jak najbardziej wskazana Ja odkładałem konserwacje i nie wyszło z tego nic dobrego |
_________________
SC 899-->1108-->1242 |
|
|
|
 |
roach
spamer team

Pomógł: 14 razy Wiek: 39 Dołączył: 07 Lip 2009 Posty: 1460 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 29-08-2014, 17:12
Bolid: Seicento |
|
|
jak konserwowałem w środku auta to widziałem nalot rudej właśnie na progach......także wywaliłem cały środek konserwy.... |
_________________
 |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 29-08-2014, 20:35
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
biznesik napisał/a: | wlasnie o to chodzi ze moje progi nie maja narazie korozji i pytane czy sens zabezpieczac dodatkowo czy zostawic fabryke i poprostu myc je przy kazdym myciu auta? |
Fabryka to była dobra na 3-4 lata Konserwuj Panie i się nie zastanawiaj, szczególnie, że 600 to już sobie odpuścili w kilku aspektach produkcyjnych min. poddostawcy zabezpiczenia antykorozyjnego.
A na szwaby czy holandię szły sportingi/abarthy, z dodatkową kontrolą jakości-nikt się nie przyzna.-mój german 98 rok ma oryginalny bak-fabrycznie ocynkowany-teraz pomalowałem,5 lat młodsza 900 już 3 lata po kupnie od nowości traciła wahę na zgrzewie. W wieku 8 lat już pojawiała się drona pewrforacja-maska, błotnik tył.
W tym diable 98 śrubę od belki odkręcisz jedną ręką, w 900 urywałem, tak pordzewiała. |
|
|
|
 |
biznesik
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 595 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-08-2014, 20:46
Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4 |
|
|
chcialbym zeby progi byly szare jak teraz mam wiec myslr nad barankiem bolla bo sa szare dostepne, czy ten grunt podklad ma sens jak sa orginalnie pomalowane progi? |
_________________ Fiat 600 2009 |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30-08-2014, 00:22
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
biznesik napisał/a: | chcialbym zeby progi byly szare jak teraz mam wiec myslr nad barankiem bolla bo sa szare dostepne, czy ten grunt podklad ma sens jak sa orginalnie pomalowane progi? |
To przemyj dokładnie benzyną ekstrakcyjną/denaturatem/nitro, tylko nie zmywaczem do hebli bo zmyje wszystko. |
|
|
|
 |
boonsaw
Nałogowiec
Pomógł: 15 razy Wiek: 34 Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 128 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 30-08-2014, 16:16
Bolid: była Czerwona strzała 899ccm:( jest O2 FL |
|
|
konserwacje zewnetrzna progów robilem w tamtym roku i jest ok rdzy nie widac ale to co zastalem po sciagnieciu wykladziny przy okzazji wygłuszania podlogi (mowa o progach w srodku po sama podloga jak z fabryki) mnie zalamalo . Mnustwo takiej luznej rdzy w formie od proszku do platów wiem ze nie ominie mnie wymiana ale poki co progi sztywnośc trzymaja wiec wyciagnalem cale to gówno przerobiona końcówka odkurzacza pozniej wlalem do progów brunox epoksy i za jakies 4 dni konserwacje profili zamknietych. Niewiem na ile to pomoze ale napewno nie zaszkodzi |
_________________
 |
|
|
|
 |
wojtekwojtek
Nałogowiec

Wiek: 43 Dołączył: 21 Cze 2014 Posty: 234 Skąd: Pforzheim
|
Wysłany: 30-08-2014, 18:43
Bolid: Seicento 1,1 MPI 2000 r. SX |
|
|
Mile widziane fotki z prac |
_________________
 |
|
|
|
 |
boonsaw
Nałogowiec
Pomógł: 15 razy Wiek: 34 Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 128 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 06-09-2014, 13:02
Bolid: była Czerwona strzała 899ccm:( jest O2 FL |
|
|
Niestety jak zwykle w wirze prac zapomniałem o dokumentacji... |
_________________
 |
|
|
|
 |
proshotter
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Wiek: 32 Dołączył: 27 Lip 2011 Posty: 866 Skąd: Olsztynek
|
Wysłany: 06-09-2014, 15:35
Bolid: seicento 1.4 16v StartJet |
|
|
Również przy robocie boczków w seju zobaczyłem u siebie rdze wewnątrz progów
Z zewnątrz ani grama
Jak to najlepiej podratować ?
Wyczyścić do gołej blachy podkład i na to konserwa do profili zamkniętych ?
Dojście tam jest tylko od strony boczków ? |
_________________
Sc 1.4 16v
YT
 |
|
|
|
 |
jędrek
Nałogowiec
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Cze 2014 Posty: 702 Skąd: tarnów
|
Wysłany: 06-09-2014, 15:59
Bolid: seicento 899 |
|
|
Dojście do progów też masz na boku tych progów za gumowymi korkami jest ich tam chyba 4-5. Miałem zadać to samo pytanie co kolega proshotter tyle ze ja wiedziałem z czym tam uderzyć ale zapomniałem jak się nazywa ten środek wiem tyle że wchodzi w reakcję z rdzą i jest trochę droższy od valvoline. Chciałem spryskać tym boczki i progi wewnątrz.Nawet nie wiem jak zadać wujowi google pytanie,mam nadzieję że wy mi pomożecie Byłbym wdzięczny za odpowiedź. |
|
|
|
 |
roach
spamer team

Pomógł: 14 razy Wiek: 39 Dołączył: 07 Lip 2009 Posty: 1460 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 06-09-2014, 16:06
Bolid: Seicento |
|
|
proshotter napisał/a: | Dojście tam jest tylko od strony boczków ? | lipa....ledwo rękę ja wsadziłem ze szczota....i tak słabo przetarłem....ogółem ciężko....jeszcze Wy macie kanapy ja mam pusto a i tak powyginałem się jak wazka....rdza bym tego nie nazwał ...to był nalot taki...od wilgoci....nic poważnego....zważywszy ze auto ma 11 lat |
_________________
 |
|
|
|
 |
|