FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
konserwacja progow
Autor Wiadomość
biznesik 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-08-2014, 20:12   konserwacja progow
   Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4


czy progi malujecie barankiem bolla czy mozna tez zwykla konserwacja do podwozia bolla? jak barankiem bolla to czy trzeba lakierowac tego baranka? mysle nad szarym kolorem bo podobny do seja mego
_________________
Fiat 600 2009
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 29-08-2014, 13:54   Re: konserwacja progow
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


biznesik napisał/a:
czy progi malujecie barankiem bolla czy mozna tez zwykla konserwacja do podwozia bolla? jak barankiem bolla to czy trzeba lakierowac tego baranka? mysle nad szarym kolorem bo podobny do seja mego

Najpierw grunt-czyli-nie masz nalotu rdzy-odtłszczasz/benzyną/nitro,denaturatem, malulujesz zwykłą dobrą farbą-czekasz, aż wyschnie dajesz barenka czy konserwację-ja pomalowałem hammerite+ na to boll i w progi też boll-bo progi w cento gniją od środka :wink:
A ładowanie masy bitumicznej na nawet nalot korozji tylko ją przyspesza-elementy typu podwozie, belka wahacze-wtedy paradoksalnie lepiej wcale nie kłaść.
Zabezpieczenie antykorozyjne w wielu ,,firmach'' to właśnie nawalenie lepiku na elementy które już zaatakowała rdza powierzchniowa-po roku dwóch to spada i wtedy jest widać postęp rudej-no i rachunek-300zł za spryskanie bollem cento :] +1 puszka na wszyskie profile-czysty zysk i nieświadomy klient zadowolony bo ma ładne czarne podwozie :wink:
 
 
 
roach 
spamer team


Pomógł: 14 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 1460
Skąd: Koszalin
Wysłany: 29-08-2014, 15:45   
   Bolid: Seicento


Paweł1984, mam nadzieje ze mnie tak w Karola nie zrobili zresztą w przyszłym roku będę robił oględziny...jak to się wszystko trzyma :wink:
_________________

 
 
biznesik 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-08-2014, 15:46   
   Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4


wlasnie o to chodzi ze moje progi nie maja narazie korozji i pytane czy sens zabezpieczac dodatkowo czy zostawic fabryke i poprostu myc je przy kazdym myciu auta?
_________________
Fiat 600 2009
 
 
PIXAR 
spamer team
CentoPomorze


Pomógł: 67 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 1795
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 29-08-2014, 16:36   
   Bolid: Seicento 1242


Konserwuj :!: Lepiej zapobiegać niż usuwać skutki :) Konserwuje się zdrowe nadwozie, bo jaki sens jest konserwacji dziur i rdzy :P Jak się korozja pokaże to wtedy będzie dwa razy więcej roboty :/ Paweł1984 napisał ,że progi w Cento gniją od środka, więc konserwacja profili zamkniętych w tym progów jak najbardziej wskazana :)) Ja odkładałem konserwacje i nie wyszło z tego nic dobrego :/
_________________

SC 899-->1108-->1242
 
 
 
roach 
spamer team


Pomógł: 14 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 1460
Skąd: Koszalin
Wysłany: 29-08-2014, 17:12   
   Bolid: Seicento


jak konserwowałem w środku auta to widziałem nalot rudej właśnie na progach......także wywaliłem cały środek konserwy....
_________________

 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 29-08-2014, 20:35   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


biznesik napisał/a:
wlasnie o to chodzi ze moje progi nie maja narazie korozji i pytane czy sens zabezpieczac dodatkowo czy zostawic fabryke i poprostu myc je przy kazdym myciu auta?

Fabryka to była dobra na 3-4 lata :wink: Konserwuj Panie i się nie zastanawiaj, szczególnie, że 600 to już sobie odpuścili w kilku aspektach produkcyjnych min. poddostawcy zabezpiczenia antykorozyjnego.
A na szwaby czy holandię szły sportingi/abarthy, z dodatkową kontrolą jakości-nikt się nie przyzna.-mój german 98 rok ma oryginalny bak-fabrycznie ocynkowany-teraz pomalowałem,5 lat młodsza 900 już 3 lata po kupnie od nowości traciła wahę na zgrzewie. W wieku 8 lat już pojawiała się drona pewrforacja-maska, błotnik tył.
W tym diable 98 śrubę od belki odkręcisz jedną ręką, w 900 urywałem, tak pordzewiała.
 
 
 
biznesik 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-08-2014, 20:46   
   Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4


chcialbym zeby progi byly szare jak teraz mam wiec myslr nad barankiem bolla bo sa szare dostepne, czy ten grunt podklad ma sens jak sa orginalnie pomalowane progi?
_________________
Fiat 600 2009
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 30-08-2014, 00:22   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


biznesik napisał/a:
chcialbym zeby progi byly szare jak teraz mam wiec myslr nad barankiem bolla bo sa szare dostepne, czy ten grunt podklad ma sens jak sa orginalnie pomalowane progi?

To przemyj dokładnie benzyną ekstrakcyjną/denaturatem/nitro, tylko nie zmywaczem do hebli bo zmyje wszystko. :wink:
 
 
 
boonsaw 
Nałogowiec

Pomógł: 15 razy
Wiek: 34
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 128
Skąd: Tychy
Wysłany: 30-08-2014, 16:16   
   Bolid: była Czerwona strzała 899ccm:( jest O2 FL


konserwacje zewnetrzna progów robilem w tamtym roku i jest ok rdzy nie widac ale to co zastalem po sciagnieciu wykladziny przy okzazji wygłuszania podlogi (mowa o progach w srodku po sama podloga jak z fabryki) mnie zalamalo . Mnustwo takiej luznej rdzy w formie od proszku do platów wiem ze nie ominie mnie wymiana ale poki co progi sztywnośc trzymaja wiec wyciagnalem cale to gówno przerobiona końcówka odkurzacza :wesoly: pozniej wlalem do progów brunox epoksy i za jakies 4 dni konserwacje profili zamknietych. Niewiem na ile to pomoze ale napewno nie zaszkodzi ;)
_________________

 
 
wojtekwojtek 
Nałogowiec


Wiek: 43
Dołączył: 21 Cze 2014
Posty: 234
Skąd: Pforzheim
Wysłany: 30-08-2014, 18:43   
   Bolid: Seicento 1,1 MPI 2000 r. SX


Mile widziane fotki z prac :grin:
_________________

 
 
boonsaw 
Nałogowiec

Pomógł: 15 razy
Wiek: 34
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 128
Skąd: Tychy
Wysłany: 06-09-2014, 13:02   
   Bolid: była Czerwona strzała 899ccm:( jest O2 FL


Niestety jak zwykle w wirze prac zapomniałem o dokumentacji... :roll:
_________________

 
 
proshotter 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Wiek: 32
Dołączył: 27 Lip 2011
Posty: 866
Skąd: Olsztynek
Wysłany: 06-09-2014, 15:35   
   Bolid: seicento 1.4 16v StartJet


Również przy robocie boczków w seju zobaczyłem u siebie rdze wewnątrz progów
Z zewnątrz ani grama :/
Jak to najlepiej podratować ?
Wyczyścić do gołej blachy podkład i na to konserwa do profili zamkniętych ?

Dojście tam jest tylko od strony boczków ?
_________________
-> Sc 1.4 16v
-> YT
 
 
 
jędrek 
Nałogowiec

Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Cze 2014
Posty: 702
Skąd: tarnów
Wysłany: 06-09-2014, 15:59   
   Bolid: seicento 899


Dojście do progów też masz na boku tych progów za gumowymi korkami jest ich tam chyba 4-5. Miałem zadać to samo pytanie co kolega proshotter tyle ze ja wiedziałem z czym tam uderzyć ale zapomniałem ;/ jak się nazywa ten środek wiem tyle że wchodzi w reakcję z rdzą i jest trochę droższy od valvoline. Chciałem spryskać tym boczki i progi wewnątrz.Nawet nie wiem jak zadać wujowi google pytanie,mam nadzieję że wy mi pomożecie :roll: Byłbym wdzięczny za odpowiedź.
 
 
roach 
spamer team


Pomógł: 14 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 1460
Skąd: Koszalin
Wysłany: 06-09-2014, 16:06   
   Bolid: Seicento


proshotter napisał/a:
Dojście tam jest tylko od strony boczków ?
lipa....ledwo rękę ja wsadziłem ze szczota....i tak słabo przetarłem....ogółem ciężko....jeszcze Wy macie kanapy ja mam pusto a i tak powyginałem się jak wazka....rdza bym tego nie nazwał ...to był nalot taki...od wilgoci....nic poważnego....zważywszy ze auto ma 11 lat :wink:
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum