Zimny silnik - gaśnie po chwili i brak mocy na benzynie !!! |
Autor |
Wiadomość |
aro90ta
nówka sztuka ;)
Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 10 Skąd: Leszczyny
|
Wysłany: 02-10-2014, 20:46 Zimny silnik - gaśnie po chwili i brak mocy na benzynie !!!
Bolid: Seicento 1.1 Sporting |
|
|
Witam serdecznie,
Problem dotyczy mojego Seja:
-silnik 1.1 SPI
-rok 1999
-instalacja gazowa 2008r
-przebieg 190 000 km
-mam go 3 lata (zrobiłem na nim 30 000 km)
Objawy są takie:
Na zimnym silniku zaraz po odpaleniu muszę delikatnie gazować, żeby nie zgasł, obroty są nie za bardzo halo... Jak przełączę na LPG - jest wszystko OK (obroty równe, nie trzeba gazować i jest moc).
Jak na zimnym silniku chcę jechać na benzynie (VERVA 98) to na obroty auto nie ma ochoty się wkręcić... Daję gaz do podłogi a muli jak cholera - dopiero jak osiągnie jakieś 2,5 tys obrotów (mam obrotomierz) to jakoś jedzie - problem jest tylko na benzynie!!!
Jak zaraz po odpaleniu cyknie mi elektrozawór to auto na LPG śmiga jak burza.
W lipcu miałem czyszczony wtrysk, nowy silnik krokowy, był programowany na nowo krokowiec... wszystko do tej pory było ok...
Brak ssania czy co ? Co z tą mocą ?
Świece i kable NGK wymieniane styczeń 2012r. (około 28 tyś km zrobione na nich).
Ktoś ma jakieś pomysły???
Dziękuję!!!
ArO |
|
|
|
 |
jędrek
Nałogowiec
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Cze 2014 Posty: 702 Skąd: tarnów
|
Wysłany: 02-10-2014, 21:50
Bolid: seicento 899 |
|
|
Przyczyn jest wiele np. zapchany filtr paliwa,małe ciśnienie paliwa, MAP sensor. |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 03-10-2014, 16:07
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Przewód podciśnieniowy do MAP-u zobacz czy nie pęknięty |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
aro90ta
nówka sztuka ;)
Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 10 Skąd: Leszczyny
|
Wysłany: 03-10-2014, 16:56
Bolid: Seicento 1.1 Sporting |
|
|
Hej, dzięki za odpowiedzi.
Filtr paliwa właśnie był wymieniany przed założeniem tego tematu - sorki, że przedtem nie wspomniałem.
Brak poprawy - to samo...
Ten wężyk od podciśnienia też był wymieniany w lipcu tego roku...
Czy jest jakaś funkcja / wspólny element, który odpowiadałby za dwie rzeczy równocześnie ale tylko na benzynie:
-po odpaleniu spada z obrotów i jest nierówny, gdy jest zimny to i gaśnie
-gwałtowny przyrost mocy od 3000 tys obr/min (na dwójce jak chce wyjść z zakrętu to gaz do podłogi i zero reakcji)
P.S. NA LPG JEŹDZI CAŁKIEM PRZYZWOICIE I MA WIĘCEJ KONI NIŻ NA BENIE...
ZAKŁADAM, ŻE ELEMENTY WSPÓLNE PB95/LPG SĄ SPRAWNE W TAKIM RAZIE.
Dziękuję! |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 03-10-2014, 18:48
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
MAP jest ważny dla dawkowania benzyny. Rozpoznaje obciążenie silnika i jeśli przyrost mocy jest w górnym rejestrze obrotów to przyjrzałbym się temu czujnikowi. Podpięcie pod komputer diagnostyczny wskaże w odczytach czy MAP jest sprawny |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
|