FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zimny silnik - gaśnie po chwili i brak mocy na benzynie !!!
Autor Wiadomość
aro90ta 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 10
Skąd: Leszczyny
Wysłany: 02-10-2014, 20:46   Zimny silnik - gaśnie po chwili i brak mocy na benzynie !!!
   Bolid: Seicento 1.1 Sporting


Witam serdecznie,

Problem dotyczy mojego Seja:
-silnik 1.1 SPI
-rok 1999
-instalacja gazowa 2008r
-przebieg 190 000 km
-mam go 3 lata (zrobiłem na nim 30 000 km)

Objawy są takie:
Na zimnym silniku zaraz po odpaleniu muszę delikatnie gazować, żeby nie zgasł, obroty są nie za bardzo halo... Jak przełączę na LPG - jest wszystko OK (obroty równe, nie trzeba gazować i jest moc).
Jak na zimnym silniku chcę jechać na benzynie (VERVA 98) to na obroty auto nie ma ochoty się wkręcić... Daję gaz do podłogi a muli jak cholera - dopiero jak osiągnie jakieś 2,5 tys obrotów (mam obrotomierz) to jakoś jedzie - problem jest tylko na benzynie!!!
Jak zaraz po odpaleniu cyknie mi elektrozawór to auto na LPG śmiga jak burza.
W lipcu miałem czyszczony wtrysk, nowy silnik krokowy, był programowany na nowo krokowiec... wszystko do tej pory było ok...
Brak ssania czy co ? Co z tą mocą ?
Świece i kable NGK wymieniane styczeń 2012r. (około 28 tyś km zrobione na nich).

Ktoś ma jakieś pomysły??? :)

Dziękuję!!!
ArO
 
 
 
jędrek 
Nałogowiec

Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Cze 2014
Posty: 702
Skąd: tarnów
Wysłany: 02-10-2014, 21:50   
   Bolid: seicento 899


Przyczyn jest wiele np. zapchany filtr paliwa,małe ciśnienie paliwa, MAP sensor.
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 03-10-2014, 16:07   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Przewód podciśnieniowy do MAP-u zobacz czy nie pęknięty
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
aro90ta 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 10
Skąd: Leszczyny
Wysłany: 03-10-2014, 16:56   
   Bolid: Seicento 1.1 Sporting


Hej, dzięki za odpowiedzi.
Filtr paliwa właśnie był wymieniany przed założeniem tego tematu - sorki, że przedtem nie wspomniałem.
Brak poprawy - to samo...
Ten wężyk od podciśnienia też był wymieniany w lipcu tego roku...

Czy jest jakaś funkcja / wspólny element, który odpowiadałby za dwie rzeczy równocześnie ale tylko na benzynie:
-po odpaleniu spada z obrotów i jest nierówny, gdy jest zimny to i gaśnie
-gwałtowny przyrost mocy od 3000 tys obr/min (na dwójce jak chce wyjść z zakrętu to gaz do podłogi i zero reakcji)

P.S. NA LPG JEŹDZI CAŁKIEM PRZYZWOICIE I MA WIĘCEJ KONI NIŻ NA BENIE...
ZAKŁADAM, ŻE ELEMENTY WSPÓLNE PB95/LPG SĄ SPRAWNE W TAKIM RAZIE.


Dziękuję!
 
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 03-10-2014, 18:48   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


MAP jest ważny dla dawkowania benzyny. Rozpoznaje obciążenie silnika i jeśli przyrost mocy jest w górnym rejestrze obrotów to przyjrzałbym się temu czujnikowi. Podpięcie pod komputer diagnostyczny wskaże w odczytach czy MAP jest sprawny
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania - Mapa Forum