FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Swap SPI 1.1 na 1.2 16v Ważne informacje
Autor Wiadomość
bartekn1992 
Nałogowiec

Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2013
Posty: 106
Skąd: Rzewnie k.Różana
Wysłany: 25-10-2014, 14:13   Swap SPI 1.1 na 1.2 16v Ważne informacje
   Bolid: Sporting 1.1 SPI


Siema , wiem że tematów jest dużo ale nie ma tematu który zwiera wszystkie informacje . Koszt swapu z 1.1 spi na 1.2 16v ? Porady co i jak zrobić ? Co dokupić ? co Szlifować , lutować ?Jak z mocowaniami silnika , kolektorami ? I czy warto sie bawić , spora różnica w mocy odczuwalna ? :) ZBIERAM INFORMACJE BO SZUKAM SILNIKA I NIEDŁUGO SWAPUJE ! DZIĘKI ZA INFO !
_________________
!----Sejo----!
 
 
dawiddawidowski 
Moderator
Cento Nowy Sącz


Pomógł: 47 razy
Wiek: 32
Dołączył: 06 Mar 2013
Posty: 3642
Skąd: NS
Wysłany: 25-10-2014, 14:39   
   Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed


Koszt swapu... można mieć za darmo a można wydać 5 tys. :wink:
Sprawa oczywista że po przesiadce z 1.1 na 16v czuć moc :lol:
_________________
Polska Jazda SC

ROSSO BAROCCO by dawid
 
 
bartekn1992 
Nałogowiec

Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2013
Posty: 106
Skąd: Rzewnie k.Różana
Wysłany: 25-10-2014, 16:17   
   Bolid: Sporting 1.1 SPI


no nie licząć robocizny bo sam sie zabiorę z kumplem :) koszt silnika i osprzętu i dodatkow
_________________
!----Sejo----!
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 25-10-2014, 18:42   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


bartekn1992 napisał/a:
no nie licząć robocizny bo sam sie zabiorę z kumplem :) koszt silnika i osprzętu i dodatkow

Robiliście przekładkę kiedyś? A koszt silnika i osprzętu to...zależy ja trafisz, czesto silniki do uszczelnienia,wymiany rozrządu,simmeringów, najgorsze trafiasz na minę i jest padaka-celuj w te droższe ze sprawdzonego źródła, nie spod płotu.
Np. pompę ori 3 bary możesz mieć za 100zł jak i za 300zł.
 
 
 
dyzio_abarth 
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 349
Skąd: Gostyń
Wysłany: 25-10-2014, 22:50   
   Bolid: Abarth 1.1


pytania zadawane jak wielu z nas przed próbą podjęcia swapu... a Pytanie czy warto?? hm.. może ktoś w okolicy ma seja 16v, to spytaj o możliwość przejażdżki. Myślę że po wyjściu z auta będziesz wiedział Co robić:D:D
Koszt swapu to zależy od wszystkiego np. silnik kompletny czy nie itd.pozdro
_________________
1.1 MPI ---> 1.2 8v---> 1.4 16v
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 26-10-2014, 00:46   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


bartekn1992 napisał/a:
I czy warto sie bawić , spora różnica w mocy odczuwalna ?


nie warto, 1.2 po tygodniu ci się znudzi. Chcesz mieć FUN to ładuj 1.2 8V Turbo i celuj w 150KM
Co byś nie kupił to musisz rozebrać, wymienić uszczelki, pierścienie, sprawdzić panewki. 1,2 to stare silniki.

dawiddawidowski napisał/a:
Sprawa oczywista że po przesiadce z 1.1 na 16v czuć moc


Jaką moc? :twisted: Pojęcie mocy rozpatrujemy dopiero od 300KM,
_________________
Moje Seicento
 
 
bartekn1992 
Nałogowiec

Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2013
Posty: 106
Skąd: Rzewnie k.Różana
Wysłany: 26-10-2014, 02:01   
   Bolid: Sporting 1.1 SPI


Paweł1984 napisał/a:
bartekn1992 napisał/a:
no nie licząć robocizny bo sam sie zabiorę z kumplem :) koszt silnika i osprzętu i dodatkow

Robiliście przekładkę kiedyś? A koszt silnika i osprzętu to...zależy ja trafisz, czesto silniki do uszczelnienia,wymiany rozrządu,simmeringów, najgorsze trafiasz na minę i jest padaka-celuj w te droższe ze sprawdzonego źródła, nie spod płotu.
Np. pompę ori 3 bary możesz mieć za 100zł jak i za 300zł.


Robiłem przekładkę ale nie w sejo. Pracuje w mechanice od 3 lat:)
_________________
!----Sejo----!
 
 
dawiddawidowski 
Moderator
Cento Nowy Sącz


Pomógł: 47 razy
Wiek: 32
Dołączył: 06 Mar 2013
Posty: 3642
Skąd: NS
Wysłany: 26-10-2014, 09:26   
   Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed


ir3n3usz napisał/a:
dawiddawidowski napisał/a:
Sprawa oczywista że po przesiadce z 1.1 na 16v czuć moc


Jaką moc? Pojęcie mocy rozpatrujemy dopiero od 300KM,


racja ale przez pierwsze kilka dni jest banan :p jeżeli nie tyrkoli
_________________
Polska Jazda SC

ROSSO BAROCCO by dawid
 
 
proshotter 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Wiek: 32
Dołączył: 27 Lip 2011
Posty: 866
Skąd: Olsztynek
Wysłany: 26-10-2014, 16:20   
   Bolid: seicento 1.4 16v StartJet


Jakie kilka pierwszych dni... ja tak latam już około roku i dalej sej potrafi mnie zadziwić.
Co prawda na samym początku po przesiadce z cc700 była kolosalna różnica to teraz też nie jest najgorzej. Gorzej jak się wsiada do innego cywilnego auta bo czuć że nie jedzie...
Może ja akurat nie jestem zbyt wymagający ale 1.2 1.4 to według mnie optymalny silnik do cento.
Przede wszystkim ekonomiczny niezawodny a jak się che to potrafi też wgnieść w fotel.
_________________
-> Sc 1.4 16v
-> YT
 
 
 
panczo1511 
Bywalec


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 53
Skąd: Kolbuszowa/ Rzeszów
Wysłany: 27-10-2014, 11:13   
   Bolid: cc 1.2


Zależy w jakim celu będzie używane auto.
Jeżeli ktos ma zamiar co tydzień startować w popularkach i na dojazdówkach robić 300km to rozumiem że trzeba otworzyć silnik.

Ale do cywilnej jazdy mija się to z celem. Spokojnie można już kupić 16v nawet z 2007r. ( tak jak ja) zmienić uszczelki, rozrząd i można katować.
Silnik bez remontu po rozgrzaniu nie widzi przepinek biegów poniżej 6500 a same dojazdówki między odcinkami wciągu dnia wahają się miedzy 200-300km.


1.4 do cywilnej jazdy starczy na długo. A jeżeli chcemy mieć auto które do setki ma niska 6 albo lepiej to nie w tej karoserii szanujmy swoje zycie :wink:

ps. I tak przy śmiesznej kolizji rozrząd dostaje i zawory całują tłoki...
_________________
Fanpage-Cento Rally Team
https://www.facebook.com/CentoRallyTeam


Swaps 1.2 & 1.4 16v
 
 
bartekn1992 
Nałogowiec

Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2013
Posty: 106
Skąd: Rzewnie k.Różana
Wysłany: 28-10-2014, 18:09   
   Bolid: Sporting 1.1 SPI


To warto czy nie?:D
_________________
!----Sejo----!
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 28-10-2014, 19:17   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


bartekn1992 napisał/a:
To warto czy nie?:D

Warto, ale porządnie, bo kijowo jest co tydzień walczyć z usterką x., czy dolewać 1l oleju na 500km. :mg:
 
 
 
bartekn1992 
Nałogowiec

Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2013
Posty: 106
Skąd: Rzewnie k.Różana
Wysłany: 28-10-2014, 20:29   
   Bolid: Sporting 1.1 SPI


wiec tak silnik z osprzętem (altelnator i rozrusznik z 1.1 spi pasi?, uszczelniacze , uszczelki (pod głowicę też? czy się wstrzymać ?) I jak z mocowaniami silnika co trzeba dorobic itd? i czy 1500 starczy na wszystko?
_________________
!----Sejo----!
 
 
Ichtio 
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy
Wiek: 29
Dołączył: 25 Sty 2013
Posty: 376
Skąd: Marklowice (SWD)
Wysłany: 28-10-2014, 21:27   
   Bolid: Fiat Seicento 900 Young


Kupienie dobrego silnika + wymiana rozrządu, pompy, uszczelek, pierścieni itd to masz koszt 1500 ponad :P
 
 
bartekn1992 
Nałogowiec

Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2013
Posty: 106
Skąd: Rzewnie k.Różana
Wysłany: 28-10-2014, 22:10   
   Bolid: Sporting 1.1 SPI


pierscieni? to po co kupic dobry silnik skoro remont:D
jak zrobisz pierscienie to glowica siadzie...
_________________
!----Sejo----!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum