wyciek oleju tz. pocenie |
Autor |
Wiadomość |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 07-07-2014, 12:06
|
|
|
Pewnie zalałeś jakiś pełny syntetyk na bazie PAO i zjadł uszczelkę |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 07-07-2014, 12:07
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
ale ten wyciek jest z tyłu silnika, tam jest taka krawędź i jak byk widać że się tam wyciek zatrzymuje ( jeszcze ) |
_________________
 |
|
|
|
 |
Uncrossed
Nałogowiec

Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 07-07-2014, 23:21
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
opcji kilka.
uszczelka dekla, UPG ( wątpie), podstawa cewek ale to raczej dawałoby na skrzynie. i przód silnika.
czy tylko ja mam takie malutkie to zdjęcie ? |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
 |
dark210
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Gru 2009 Posty: 33 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 31-07-2014, 21:18
Bolid: Seicento 1.1 Mpi 2003 |
|
|
Witam,
ja się podepnę ze swoim zdjęciem, poci mi się wokół filtra oleju, dokręcałem go już ręką ile tylko siły miałem i dalej jest tak samo, czy to da się jakoś usunąć ? czy da się dokręcać inne śruby tam znajdujące się, od zawsze tak było już któryś filtr oleju i któraś wymiana oleju ale teraz to już mnie zaczeło to wkurzać, czy da się coś z tym zrobić, poza ciągłym dociąganiem filtra ?
pozdro |
_________________
CASTROL MAGNATEC 5W40
TUTELA CAR ZC 75 SYNTH 75W80 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 31-07-2014, 21:58
|
|
|
dark210 napisał/a: | poci mi się wokół filtra oleju, dokręcałem go już ręką ile tylko siły miałem i dalej jest tak samo, czy to da się jakoś usunąć ? | - zacznij od umycia tego miejsca najlepiej pianą aktywną żeby móc ustalić czy na 100% jest to przepuszczająca uszczelka filtra - jeżeli będziesz miał pewność co do uszczelki a dzieje się to już któryś raz to proponuję zmienić filter na Mann W712/16 - ponieważ cieknący Filtron to żadna nowość i nie jesteś odosobniony z tym problemem
tutaj można nabyć - http://galonoleje.pl/skle...u-w-712-16.html
Z podpisu wynika że masz zalany Castrol Magnatec 5w40 i tutaj proponuję w podobnej cenie Shell Helix Ultra 5w40 który jest o niebo lepszy od Castrola
http://galonoleje.pl/skle...el-5w40-4l.html |
|
|
|
 |
lukaszt112233
Bywalec
Dołączył: 16 Wrz 2012 Posty: 96 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 01-08-2014, 17:00
Bolid: Seicento 1.1 kat MPI |
|
|
Cieknie mi dokładnie tak samo jak koledze wyżej. Tez mam filtrona. I chyba już wszystko jasne. A mechanik chciał mnie po półtora roku od wymiany znowu naciągnąć na wymianę rozrządu, pompy i uszczelniaczy . Bo powiedział ze uszczelniacze. Tymczasem uszczelniacze maja obowiązek wytrzymać jeszcze przynajmniej minimum 30 tys.
Ja mam zalany Mobil Super 3000 X1 5w40. Co o nim sadzicie?
http://galonoleje.pl/skle...x1-5w40-5l.html
Ten Schell naprawde taki super? |
_________________ Seicento 1.1 KAT MPI
Rok: 2003
Przebieg: 144300km
LPG: Stag 4 plus
?rednie Spalanie LPG: 6.0 - przy średniej nodze |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 02-08-2014, 08:11
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
lukaszt112233, a gdzie to pisze ile uszczelniacze wytrzymują ? Mam w domu 16 letnie auto benzyniak i uszczelniacze nigdy nie były nigdzie ruszane, przelot 300 tys, nie wiadomo czy nie wiecej.... uszczelniacze mają pol melona wytrzymac, tylko we fiatach jest czasami inaczej |
_________________
 |
|
|
|
 |
dark210
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Gru 2009 Posty: 33 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 26-10-2014, 17:17
Bolid: Seicento 1.1 Mpi 2003 |
|
|
Witam,
dzięki za rady wymieniłem filtr na MANN-a i wyciek zmniejszył się prawie całkowicie, nie powiem że jest sucho ale teraz pocenie to 10 % tego było, więc pomaga.
Jeśli ktoś jeszcze ma takie problemy z wyciekiem oleju w okolicy filtra proponuje zakup filtrów MANN trochę droższe ale z lepszą uszczelką.
Pozdrawiam |
_________________
CASTROL MAGNATEC 5W40
TUTELA CAR ZC 75 SYNTH 75W80 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 26-10-2014, 21:57
|
|
|
dark210 napisał/a: | trochę droższe ale z lepszą uszczelką | - a ponadto lepszą filtracją (15-20 mikronów) oraz bardziej precyzyjnie skalibrowanym zaworem by-pass |
|
|
|
 |
slonik
Bywalec
Pomógł: 4 razy Dołączył: 01 Lis 2010 Posty: 99 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 26-10-2014, 22:03
Bolid: sc x3 |
|
|
Zaciekawił mnie temat bo ja z kolei walczę z podobnym wyciekiem w 900. Zacząłem od uszczelki miski olejowej, dalej leciało. Wymieniłem czujnik ciśnienia oleju, dalej kapie. Za każdym razem zakładałem filtrona(566/2). Następnym razem założę coś innego i zobaczę jaki będzie efekt. |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 26-10-2014, 22:21
|
|
|
slonik napisał/a: | Za każdym razem zakładałem filtrona(566/2) | - najgorzej wykonany zawór "anty syphon valve" ze wszystkich filtrów jakie znam do 899 i chyba jedyny z tym zaworem wykonanym z polietylenu który odkształca się pod wpływem gorącego oleju - zawór jest odpowiedzialny za stałe wypełnienie filtra olejem a jeżeli zaczyna przepuszczać to efekt jest taki że po odpaleniu najpierw ponownie jest wypełniany filtr a dopiero później kasatory - filtr nędznie wykonany i szkodliwy dla silnika zdecydowanie polecam MANN W714/2 - tutaj w świetnej cenie - http://www.kolegaberlin.p...NN-W-714-2.html
ps. w sumie piszę o tym 146 raz |
|
|
|
 |
Ichtio
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Wiek: 30 Dołączył: 25 Sty 2013 Posty: 376 Skąd: Marklowice (SWD)
|
Wysłany: 26-10-2014, 23:09
Bolid: Fiat Seicento 900 Young |
|
|
Również mogę polecić filtr MANN W714/2 |
|
|
|
 |
|