FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Seicento 1.1 spi ustawienie rozrządu
Autor Wiadomość
MroziuSei 
nówka sztuka ;)

Wiek: 33
Dołączył: 28 Paź 2014
Posty: 4
Skąd: Wrocław
Wysłany: 02-11-2014, 12:07   Seicento 1.1 spi ustawienie rozrządu
   Bolid: Seicento Sporting 1.1 SPI 2000r


Witajcie! Niestety w moim seju pękł mi pasek rozrządu.. zakupiłem już nowy, teraz pytanie jak ustawić rozrząd(koła itp) aby wszystko grało? Pozdrawiam serdecznie i z góry dziękuje za pomoc :)
_________________
:)
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 02-11-2014, 12:32   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Tutaj masz narysowane:
http://obrazki.elektroda...._1391193948.jpg

Generalnie na pasku powinieneś mieć narysowane kreski, jedna kreska musi pokryć się ze znakiem na kole wałka rozrządu a druga na tym mniejszym kole wału korbowego i w ten sposób można ustawić bez specjalnego wysiłku. Natomiast gdyby nie było tych kresek na pasku, albo nawet jeśli są, to dla pewności powinno się ustawić na znakach tak jak jest na tym rysunku co wkleiłem. Czyli nacięcie na górnym kole powinno się pokryć z nacięciem na głowicy, a nacięcie na dolnym kole z krawędzią obudowy na silniku. Najdokładniejsze ustawienie dolnego kółka otrzymamy korzystając z nacięcia na kole zamachowym (w takim małym okienku rewizyjnym pod zaślepką gumową, nacięcie na kole zamachowym powinno pokryć się z największym ząbkiem blaszki: http://obrazki.elektroda...._1320784541.jpg )
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
sej600 
Nałogowiec

Pomógł: 27 razy
Dołączył: 21 Paź 2012
Posty: 120
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 02-11-2014, 12:38   
   Bolid: 1,2 8V


http://punto.org.pl/zrobtosam/model176czylimk1/52 manual co prawda na pdst P1 ale zawsze coś
 
 
automaniak126 
Nałogowiec


Pomógł: 25 razy
Dołączył: 29 Sty 2011
Posty: 285
Skąd: z rodziny Fiata
Wysłany: 02-11-2014, 18:10   
   Bolid: Seicento


jeśli nigdy tego nie robiłeś to lepiej się za to nie bierz, ponieważ wystarczy źle napięty pasek i grozi to albo zerwaniem albo pęknięciem paska...
_________________
Kupujesz auto, ale nie do końca ogarniasz temat? Chętnie pomogę w mojej okolicy. Mogę dojechać. Info na pw.
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 02-11-2014, 18:16   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


automaniak126 napisał/a:
wystarczy źle napięty pasek i grozi to albo zerwaniem albo pęknięciem paska...


pasek kosztuje 30zł, więc nie ma wielkiej straty :P W "sam naprawiam" jest napisane jak powinien być napięty pasek. Nie ma w tym, żadnej filozofii.
_________________
Moje Seicento
 
 
MroziuSei 
nówka sztuka ;)

Wiek: 33
Dołączył: 28 Paź 2014
Posty: 4
Skąd: Wrocław
Wysłany: 02-11-2014, 22:15   
   Bolid: Seicento Sporting 1.1 SPI 2000r


wielkie dzięki za pomoc chłopaki :) Jeśli zerwie mi się ten pasek to trudno. Kupię drugi, lecz następnym razem już bede umieć :)
_________________
:)
 
 
MroziuSei 
nówka sztuka ;)

Wiek: 33
Dołączył: 28 Paź 2014
Posty: 4
Skąd: Wrocław
Wysłany: 05-11-2014, 09:56   
   Bolid: Seicento Sporting 1.1 SPI 2000r


Witajcie :) Rozebrałem juz wszystko i założyłem pasek, lecz gdy mam go założonego kreski na nim nie do końca odpowiadają kreskom na silniku. O jaki dokładnie kraniec obudowy na dole chodzi? Bo linie na pasku zgadzają mi się przy koło wałka rozrządu mam obrócone w strone silnika, a dolne koło lekko pochylone do góry, pokrywające się z dolnym krańcem obudowy silnika. Druga sprawa do naciągnięcie paska, pytanie jak domowym sposobem naciągnąć to koło aby pasek był napięty? Pozdrawiam :)
_________________
:)
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 05-11-2014, 10:31   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Wszystko masz na zdjęciach podanych powyżej. To, że póki co kreski nie do końca się pokrywają ze znakami na silniku pewnie jest przyczyną tego, że nie napiąłeś jeszcze paska. Ja używam zazwyczaj jakiegoś pręta, przecinaka czy klucza, którego zapieram o łapę silnika i wypycham napinacz paska a drugą ręką dokręcam nakrętkę unieruchamiającą napinacz. Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś to zdemontuj sobie reflektor i będziesz miał dobre dojście. Po napięciu paska pokręć trochę dolnym kółkiem rozrządu (koniecznie zgodnie z ruchem wskazówek zegarka) i sprawdź jeszcze raz poprawność ustawienia znaków i naciąg paska.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime - Mapa Forum