Wymiana UPG |
Autor |
Wiadomość |
simko1
nówka sztuka ;)
Pomógł: 7 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 37 Skąd: Brzeszcze
|
Wysłany: 10-11-2014, 19:26 Wymiana UPG
Bolid: 1.1 SPI |
|
|
Witam
Mam pytanie do osób które samodzielnie wymieniały UPG w seju 1.1 SPI.
Jakich niespodzianek można się spodziewać i co sprawiało wam największy problem.
Ucieka mi delikatnie płyn chłodzący całe szczęście że na zewnątrz(nie miesza oleju z płynem i odwrotnie) i początkiem grudnia planuje się za to zabrać.
Czego się spodziewać?
Czy oprócz planowania głowicy coś jeszcze jest wskazane?
Z góry dziękuję za pomoc. |
|
|
|
 |
automaniak126
Nałogowiec

Pomógł: 25 razy Dołączył: 29 Sty 2011 Posty: 285 Skąd: z rodziny Fiata
|
Wysłany: 10-11-2014, 19:31
Bolid: Seicento |
|
|
do dokręcania głowicy musisz mieć klucz dynamometryczny żeby to zrobić prawidłowo, pamiętaj żeby dociągać śruby etapami a nie od raza na "chama", jeśli jesteś obeznany w temacie to niespodzianek nie powinno być, ale problemy mogą być np z odkręceniem, a reszta to wiadomo trochę roboty i wydatki... |
_________________ Kupujesz auto, ale nie do końca ogarniasz temat? Chętnie pomogę w mojej okolicy. Mogę dojechać. Info na pw. |
|
|
|
 |
simko1
nówka sztuka ;)
Pomógł: 7 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 37 Skąd: Brzeszcze
|
Wysłany: 10-11-2014, 19:37
Bolid: 1.1 SPI |
|
|
Klucz to raczej podstawa! Kolejność dokręcania też znam. Obeznany też chyba jestem(w matizie sam kpl. sprzęgło wymieniłem).automaniak126, a wymieniałeś kiedyś to sam?
Wiem że będą problemy z kolektorem wydechowym żeby go odkręcić-raz to już robiłem jak wymieniałem mise olejową i wtedy poszło dobrze, dobrze zapsikane cudami w spray i puściło.
Czy przy podnoszeniu głowicy może się z niej coś 'wysypać" jakieś elementy?
Tak to jest jak coś się robi pierwszy raz-jak z seksem. Człowiek się boi a potem sama przyjemność! |
|
|
|
 |
ogarol
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sie 2013 Posty: 34 Skąd: FSD
|
Wysłany: 10-11-2014, 19:50
Bolid: 1.1 SPI 1999 |
|
|
Kolektor ssący z góry są trzy śruby z dołu dwie, trzeba się trochę nagimnastykować |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 10-11-2014, 20:59
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Ja wielokrotnie bawiłem się ze zdejmowaniem głowicy w seju 1.1spi i nie jest to jakaś niewykonalna robota w domowych warunkach. Trochę zabawy niestety z tym jest. Z takich rzeczy wymagających wiedzy to momenty i etapy dokręcania śrub i prawidłowe ustawienie rozrządu, no i na koniec trzeba dobrze odpowietrzyć układ chłodzenia po zalaniu płynu.
ogarol napisał/a: | Kolektor ssący z góry są trzy śruby z dołu dwie, trzeba się trochę nagimnastykować |
Nie jest to wielki problem, ale zawsze można wyciągnąć głowicę razem z kolektorem ssącym i rozmontować już "na stole". |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
simko1
nówka sztuka ;)
Pomógł: 7 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 37 Skąd: Brzeszcze
|
Wysłany: 11-11-2014, 08:06
Bolid: 1.1 SPI |
|
|
barkor, czyli mówisz że z wymagających rzeczy to kolejność i moment dokręcania śrub? To żaden problem dla mnie. Jeszcze chciałbym Cie zapytać czy dawać nowe śruby czy wykorzystać stare(śruby do dokręcenia głowicy)? |
|
|
|
 |
grape.crash
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 10 Lip 2014 Posty: 33 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 11-11-2014, 09:23
Bolid: "Żuczek" |
|
|
Zgodnie ze sztuką powinno się dać nowe (teoretycznie śruba może pęknąć podczas jej ponownego wkręcania i wtedy robią się już duże schody).
P.S. Jak będziesz miał już zdjętą głowicę zastanów się czy nie chcesz jej delikatnie poprawić |
|
|
|
 |
MAXIMUS
Nałogowiec
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2014 Posty: 103 Skąd: opole
|
Wysłany: 11-11-2014, 12:13
Bolid: golf |
|
|
grape.crash, a w jaki sposób najlepiej to zrobić?
może lepiej kupić głowicę z 1.2 8v i taką już założyć ? |
|
|
|
 |
grape.crash
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 10 Lip 2014 Posty: 33 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 11-11-2014, 17:26
Bolid: "Żuczek" |
|
|
O zmianie głowicy się nie wypowiem, bo nie wiem. Ktoś kto już to przerobił musi się wypowiedzieć.
Jeśli chodzi natomiast o poprawkę głowicy - wpisz w gugla "porting głowicy" i będziesz miał odp. |
|
|
|
 |
1922
Nałogowiec

Pomógł: 16 razy Wiek: 30 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 526 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 11-11-2014, 18:39
Bolid: Seicento 1.1 Van |
|
|
Głowice od 1.2 8V Mpi miał Rafał w swoim czerwonym Seju, z tego co pamiętam przeróbki to zmiana całej głowicy, rozdzielenie sygnału ze wtrysku na 4 wtryskiwacze, i komp od 1.2 8v bez immo, moc na customowym, wydechu to było 66,6km
Od SPI pewnie byłoby mniej roboty, o ten wtrysk.
Tak czy owak trzeba zrobić rewizje, splanować, zobaczyć zawory... Pewnie taniej będzie zrobić porting. |
_________________ Seicento VAN '99 Zapraszam |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 12-11-2014, 13:51
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
simko1 napisał/a: | Jeszcze chciałbym Cie zapytać czy dawać nowe śruby czy wykorzystać stare(śruby do dokręcenia głowicy)? |
Ja wielokrotnie używałem tych samych śrub i nic nie pękło, ale tak jak ktoś już wcześniej napisał, zgodnie z najwyższymi standardami należałoby śruby wymienić na nowe
Co do głowicy z 1.2 to raczej gra nie warta świeczki. Jeśli się decydować to tylko na cały silnik 1.2, bo w zasadzie przeróbek przy zakładaniu tej głowicy jest tyle samo jak przy zmianie całego silnika a efekt może być niezauważalny. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
simko1
nówka sztuka ;)
Pomógł: 7 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 37 Skąd: Brzeszcze
|
Wysłany: 02-12-2014, 22:55
Bolid: 1.1 SPI |
|
|
Witam.
Nie będę nic kombinował z głowicą. Autko służy mi tylko i wyłącznie do dojazdów do pracy i do sklepu więc zostaje seria.
Jutro z same rana zabieram się za demontaż głowicy. Podczas prac będę starał się zrobić jak najwięcej fotek i zrobić jakiś opis dla zainteresowanych forumowiczów.
Mam nadzieję że mogę liczyć na Waszą pomoc w razie jakiś kłopotów
Już mam pytanie. Czy głowicę do szlifowania należy rozmontować tj. zdjąć wałek rozrządu i szklanki wyjąć czy nie jest to konieczne?
Pytam bo u fachowca powiedzieli że jak będzie to zdemontowane to będzie im łatwiej na maszynę zamontować i ja będę miał łatwiej potem wszystko przedmuchać?
Druga sprawa to siła dokręcania śrub w instrukcji 2+3+90st.+ 90st. tzn najpierw według kolejności 2Nm druga runda 3Nm trzecia runda 90 st i czwarta runda 90 st?
Trzecia sprawa czy do wymiany paska rozrządu konieczne jest odkręcanie lub jakiekolwiek popuszczanie koła zębatego wału korbowego? (cytat z SAM NAPRAWIAM: • poluzować śruby koła zębatego na wale
korbowym silnika,• zdemontować koło zębate na wale korbowym
silnika wykręcając wcześniej poluzowane
śruby,
Przypuszczam że jutro i pojutrze będę miał jeszcze wiele pytań do osób które już zrzucały głowicę w 1.1 spi
Z góry dziękuję za pomoc |
|
|
|
 |
TheStig
Nałogowiec

Pomógł: 74 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Sie 2011 Posty: 672 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 02-12-2014, 23:01
Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG |
|
|
simko1 napisał/a: | Trzecia sprawa czy do wymiany paska rozrządu konieczne jest odkręcanie lub jakiekolwiek popuszczanie koła zębatego wału korbowego? (cytat z SAM NAPRAWIAM: poluzować śruby koła zębatego na wale
korbowym silnika, zdemontować koło zębate na wale korbowym
silnika wykręcając wcześniej poluzowane
śruby, |
Żadnych kół się nie luzuje, jedynie napinacz. |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 02-12-2014, 23:12
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
simko1 napisał/a: | Czy głowicę do szlifowania należy rozmontować tj. zdjąć wałek rozrządu i szklanki wyjąć czy nie jest to konieczne? |
W sumie to nie pamiętam czy demontowałem wałek czy nie, w każdym razie fachowcy sami sobie zdemontują wałek jeśli będzie to konieczne, i ci sami fachowcy powinni oczyścić głowicę po skończeniu pracy, jeśli oczyszczenie z wiórów zostawiają Tobie to niestety niezbyt to dobrze o nich świadczy. Pamiętam, że ja kiedyś oddałem głowicę do jakiegoś pana Henia co miał warsztat przy domu i faktycznie oddał mi głowicę, którą trzeba było czyścić, a to spory problem, bo aluminiowych wiórów posklejanych olejem w zakamarkach nie tak łatwo się pozbyć. W profesjonalnym warsztacie zajmującym się regeneracją głowic oddali mi natomiast w pełni oczyszczoną głowicę.
simko1 napisał/a: | Druga sprawa to siła dokręcania śrub w instrukcji 2+3+90st.+ 90st. tzn najpierw według kolejności 2Nm druga runda 3Nm trzecia runda 90 st i czwarta runda 90 st? |
Nie 2 i nie 3 a 20NM i 30NM
simko1 napisał/a: | Trzecia sprawa czy do wymiany paska rozrządu konieczne jest odkręcanie lub jakiekolwiek popuszczanie koła zębatego wału korbowego? (cytat z SAM NAPRAWIAM: • poluzować śruby koła zębatego na wale
korbowym silnika,• zdemontować koło zębate na wale korbowym
silnika wykręcając wcześniej poluzowane
śruby, |
Tu z pewnością chodzi o koło pasowe napędzające pasek alternatora, które musisz zdemontować. Koło zębate rozrządu jest tylko na jedną śrubę, więc to nie o to chodzi. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
simko1
nówka sztuka ;)
Pomógł: 7 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 37 Skąd: Brzeszcze
|
Wysłany: 03-12-2014, 15:44
Bolid: 1.1 SPI |
|
|
dobra głowica i rozrząd zdjęte. Czas operacyjny 3h 50min. Największy problem to o zgrozo wyjęcie dolnej części obudowy rozrządu tej plastikowej. Reszta to pikuś. Kolektory wydechowy to bez problemu wykręciłem.
Teraz pytanie czym i jak czyścić powierzchnie którymi się styka blok z głowicą tzn czym wyczyścić blok a czym głowice. Czy syf który wpadł do cylindrów w momencie ściągania głowicy mogę odessać odkurzaczem??? barkor napisał/a: | Tu z pewnością chodzi o koło pasowe napędzające pasek alternatora, które musisz zdemontować. Koło zębate rozrządu jest tylko na jedną śrubę, więc to nie o to chodzi. | Dokładnie o to chodziło. |
|
|
|
 |
|