FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana UPG
Autor Wiadomość
simko1 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 7 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 37
Skąd: Brzeszcze
Wysłany: 10-11-2014, 19:26   Wymiana UPG
   Bolid: 1.1 SPI


Witam
Mam pytanie do osób które samodzielnie wymieniały UPG w seju 1.1 SPI.
Jakich niespodzianek można się spodziewać i co sprawiało wam największy problem.
Ucieka mi delikatnie płyn chłodzący całe szczęście że na zewnątrz(nie miesza oleju z płynem i odwrotnie) i początkiem grudnia planuje się za to zabrać.
Czego się spodziewać?
Czy oprócz planowania głowicy coś jeszcze jest wskazane?
Z góry dziękuję za pomoc.
 
 
automaniak126 
Nałogowiec


Pomógł: 25 razy
Dołączył: 29 Sty 2011
Posty: 285
Skąd: z rodziny Fiata
Wysłany: 10-11-2014, 19:31   
   Bolid: Seicento


do dokręcania głowicy musisz mieć klucz dynamometryczny żeby to zrobić prawidłowo, pamiętaj żeby dociągać śruby etapami a nie od raza na "chama", jeśli jesteś obeznany w temacie to niespodzianek nie powinno być, ale problemy mogą być np z odkręceniem, a reszta to wiadomo trochę roboty i wydatki...
_________________
Kupujesz auto, ale nie do końca ogarniasz temat? Chętnie pomogę w mojej okolicy. Mogę dojechać. Info na pw.
 
 
simko1 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 7 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 37
Skąd: Brzeszcze
Wysłany: 10-11-2014, 19:37   
   Bolid: 1.1 SPI


Klucz to raczej podstawa! Kolejność dokręcania też znam. Obeznany też chyba jestem(w matizie sam kpl. sprzęgło wymieniłem).automaniak126, a wymieniałeś kiedyś to sam?
Wiem że będą problemy z kolektorem wydechowym żeby go odkręcić-raz to już robiłem jak wymieniałem mise olejową i wtedy poszło dobrze, dobrze zapsikane cudami w spray i puściło.
Czy przy podnoszeniu głowicy może się z niej coś 'wysypać" jakieś elementy?
Tak to jest jak coś się robi pierwszy raz-jak z seksem. Człowiek się boi a potem sama przyjemność! :grin:
 
 
ogarol 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 34
Skąd: FSD
Wysłany: 10-11-2014, 19:50   
   Bolid: 1.1 SPI 1999


Kolektor ssący z góry są trzy śruby z dołu dwie, trzeba się trochę nagimnastykować
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 10-11-2014, 20:59   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Ja wielokrotnie bawiłem się ze zdejmowaniem głowicy w seju 1.1spi i nie jest to jakaś niewykonalna robota w domowych warunkach. Trochę zabawy niestety z tym jest. Z takich rzeczy wymagających wiedzy to momenty i etapy dokręcania śrub i prawidłowe ustawienie rozrządu, no i na koniec trzeba dobrze odpowietrzyć układ chłodzenia po zalaniu płynu.
ogarol napisał/a:
Kolektor ssący z góry są trzy śruby z dołu dwie, trzeba się trochę nagimnastykować

Nie jest to wielki problem, ale zawsze można wyciągnąć głowicę razem z kolektorem ssącym i rozmontować już "na stole".
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
simko1 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 7 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 37
Skąd: Brzeszcze
Wysłany: 11-11-2014, 08:06   
   Bolid: 1.1 SPI


barkor, czyli mówisz że z wymagających rzeczy to kolejność i moment dokręcania śrub? To żaden problem dla mnie. Jeszcze chciałbym Cie zapytać czy dawać nowe śruby czy wykorzystać stare(śruby do dokręcenia głowicy)?
 
 
grape.crash 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 10 Lip 2014
Posty: 33
Skąd: W-wa
Wysłany: 11-11-2014, 09:23   
   Bolid: "Żuczek"


Zgodnie ze sztuką powinno się dać nowe (teoretycznie śruba może pęknąć podczas jej ponownego wkręcania i wtedy robią się już duże schody).

P.S. Jak będziesz miał już zdjętą głowicę zastanów się czy nie chcesz jej delikatnie poprawić :twisted:
 
 
MAXIMUS 
Nałogowiec

Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2014
Posty: 103
Skąd: opole
Wysłany: 11-11-2014, 12:13   
   Bolid: golf


grape.crash, a w jaki sposób najlepiej to zrobić?

może lepiej kupić głowicę z 1.2 8v i taką już założyć ?
 
 
grape.crash 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 10 Lip 2014
Posty: 33
Skąd: W-wa
Wysłany: 11-11-2014, 17:26   
   Bolid: "Żuczek"


O zmianie głowicy się nie wypowiem, bo nie wiem. Ktoś kto już to przerobił musi się wypowiedzieć.
Jeśli chodzi natomiast o poprawkę głowicy - wpisz w gugla "porting głowicy" i będziesz miał odp. :smile:
 
 
1922 
Nałogowiec


Pomógł: 16 razy
Wiek: 30
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 526
Skąd: Racibórz
Wysłany: 11-11-2014, 18:39   
   Bolid: Seicento 1.1 Van


Głowice od 1.2 8V Mpi miał Rafał w swoim czerwonym Seju, z tego co pamiętam przeróbki to zmiana całej głowicy, rozdzielenie sygnału ze wtrysku na 4 wtryskiwacze, i komp od 1.2 8v bez immo, moc na customowym, wydechu to było 66,6km :D

Od SPI pewnie byłoby mniej roboty, o ten wtrysk.

Tak czy owak trzeba zrobić rewizje, splanować, zobaczyć zawory... Pewnie taniej będzie zrobić porting.
_________________
Seicento VAN '99 Zapraszam
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 12-11-2014, 13:51   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


simko1 napisał/a:
Jeszcze chciałbym Cie zapytać czy dawać nowe śruby czy wykorzystać stare(śruby do dokręcenia głowicy)?

Ja wielokrotnie używałem tych samych śrub i nic nie pękło, ale tak jak ktoś już wcześniej napisał, zgodnie z najwyższymi standardami należałoby śruby wymienić na nowe :wink:
Co do głowicy z 1.2 to raczej gra nie warta świeczki. Jeśli się decydować to tylko na cały silnik 1.2, bo w zasadzie przeróbek przy zakładaniu tej głowicy jest tyle samo jak przy zmianie całego silnika a efekt może być niezauważalny.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
simko1 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 7 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 37
Skąd: Brzeszcze
Wysłany: 02-12-2014, 22:55   
   Bolid: 1.1 SPI


Witam.
Nie będę nic kombinował z głowicą. Autko służy mi tylko i wyłącznie do dojazdów do pracy i do sklepu więc zostaje seria.
Jutro z same rana zabieram się za demontaż głowicy. Podczas prac będę starał się zrobić jak najwięcej fotek i zrobić jakiś opis dla zainteresowanych forumowiczów.
Mam nadzieję że mogę liczyć na Waszą pomoc w razie jakiś kłopotów :roll:
Już mam pytanie. Czy głowicę do szlifowania należy rozmontować tj. zdjąć wałek rozrządu i szklanki wyjąć czy nie jest to konieczne?
Pytam bo u fachowca powiedzieli że jak będzie to zdemontowane to będzie im łatwiej na maszynę zamontować i ja będę miał łatwiej potem wszystko przedmuchać?
Druga sprawa to siła dokręcania śrub w instrukcji 2+3+90st.+ 90st. tzn najpierw według kolejności 2Nm druga runda 3Nm trzecia runda 90 st i czwarta runda 90 st?
Trzecia sprawa czy do wymiany paska rozrządu konieczne jest odkręcanie lub jakiekolwiek popuszczanie koła zębatego wału korbowego? (cytat z SAM NAPRAWIAM: • poluzować śruby koła zębatego na wale
korbowym silnika,• zdemontować koło zębate na wale korbowym
silnika wykręcając wcześniej poluzowane
śruby,
Przypuszczam że jutro i pojutrze będę miał jeszcze wiele pytań do osób które już zrzucały głowicę w 1.1 spi
Z góry dziękuję za pomoc
 
 
TheStig 
Nałogowiec


Pomógł: 74 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 672
Skąd: Słupsk
Wysłany: 02-12-2014, 23:01   
   Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG


simko1 napisał/a:
Trzecia sprawa czy do wymiany paska rozrządu konieczne jest odkręcanie lub jakiekolwiek popuszczanie koła zębatego wału korbowego? (cytat z SAM NAPRAWIAM:  poluzować śruby koła zębatego na wale
korbowym silnika, zdemontować koło zębate na wale korbowym
silnika wykręcając wcześniej poluzowane
śruby,

Żadnych kół się nie luzuje, jedynie napinacz.
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 02-12-2014, 23:12   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


simko1 napisał/a:
Czy głowicę do szlifowania należy rozmontować tj. zdjąć wałek rozrządu i szklanki wyjąć czy nie jest to konieczne?

W sumie to nie pamiętam czy demontowałem wałek czy nie, w każdym razie fachowcy sami sobie zdemontują wałek jeśli będzie to konieczne, i ci sami fachowcy powinni oczyścić głowicę po skończeniu pracy, jeśli oczyszczenie z wiórów zostawiają Tobie to niestety niezbyt to dobrze o nich świadczy. Pamiętam, że ja kiedyś oddałem głowicę do jakiegoś pana Henia co miał warsztat przy domu i faktycznie oddał mi głowicę, którą trzeba było czyścić, a to spory problem, bo aluminiowych wiórów posklejanych olejem w zakamarkach nie tak łatwo się pozbyć. W profesjonalnym warsztacie zajmującym się regeneracją głowic oddali mi natomiast w pełni oczyszczoną głowicę.

simko1 napisał/a:
Druga sprawa to siła dokręcania śrub w instrukcji 2+3+90st.+ 90st. tzn najpierw według kolejności 2Nm druga runda 3Nm trzecia runda 90 st i czwarta runda 90 st?


Nie 2 i nie 3 a 20NM i 30NM

simko1 napisał/a:
Trzecia sprawa czy do wymiany paska rozrządu konieczne jest odkręcanie lub jakiekolwiek popuszczanie koła zębatego wału korbowego? (cytat z SAM NAPRAWIAM: • poluzować śruby koła zębatego na wale
korbowym silnika,• zdemontować koło zębate na wale korbowym
silnika wykręcając wcześniej poluzowane
śruby,


Tu z pewnością chodzi o koło pasowe napędzające pasek alternatora, które musisz zdemontować. Koło zębate rozrządu jest tylko na jedną śrubę, więc to nie o to chodzi.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
simko1 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 7 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 37
Skąd: Brzeszcze
Wysłany: 03-12-2014, 15:44   
   Bolid: 1.1 SPI


dobra głowica i rozrząd zdjęte. Czas operacyjny 3h 50min. Największy problem to o zgrozo wyjęcie dolnej części obudowy rozrządu tej plastikowej. Reszta to pikuś. Kolektory wydechowy to bez problemu wykręciłem.
Teraz pytanie czym i jak czyścić powierzchnie którymi się styka blok z głowicą tzn czym wyczyścić blok a czym głowice. Czy syf który wpadł do cylindrów w momencie ściągania głowicy mogę odessać odkurzaczem???
barkor napisał/a:
Tu z pewnością chodzi o koło pasowe napędzające pasek alternatora, które musisz zdemontować. Koło zębate rozrządu jest tylko na jedną śrubę, więc to nie o to chodzi.
Dokładnie o to chodziło.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang - Mapa Forum