FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Prośba o pomoc w wyborze oleju silnikowego.
Autor Wiadomość
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 12-11-2014, 19:17   

dawiddawidowski napisał/a:
rotax24, ale jesteś hojny
- to ze wzruszenia - jeszcze nigdy mi tyle ludzi na raz nie pomogło :))
dawiddawidowski napisał/a:
ps. poproszę jeszcze o doradztwo w mojej sprawie
- ale że jakiej :?:
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 12-11-2014, 19:30   

Spróbuj na początek Neste 5w50 - http://galonoleje.pl/skle...-1-5w50-l4.html :wink: jedna z najlepszych propozycji 5w50 z 30% PAO - typowy HC 5w40 racze będzie się spalał w turbinie a estrowy jak piszesz zbyt drogi :wink:
 
 
dawiddawidowski 
Moderator
Cento Nowy Sącz


Pomógł: 47 razy
Wiek: 33
Dołączył: 06 Mar 2013
Posty: 3642
Skąd: NS
Wysłany: 12-11-2014, 19:37   
   Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed


Dzięki, spróbuję tego NESTE bo przy turbo i lpg to temperatury będą bardzo wysokie i pewnie będzie trzeba od czasu do czasu dolać jak to bywa przy takiej konfiguracji :))
_________________
Polska Jazda SC

ROSSO BAROCCO by dawid
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 12-11-2014, 19:46   

dawiddawidowski napisał/a:
bo przy turbo i lpg to temperatury będą bardzo wysokie
- na pewno :wink:
dawiddawidowski napisał/a:
pewnie będzie trzeba od czasu do czasu dolać jak to bywa przy takiej konfiguracji :))
- typowego oleju "racing" może nie brać wcale ale "racinga" dla ubogich może wciągać zdrowo :))
 
 
dawiddawidowski 
Moderator
Cento Nowy Sącz


Pomógł: 47 razy
Wiek: 33
Dołączył: 06 Mar 2013
Posty: 3642
Skąd: NS
Wysłany: 12-11-2014, 20:41   
   Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed


rotax24 napisał/a:
typowego oleju "racing" może nie brać wcale ale "racinga" dla ubogich może wciągać zdrowo :))


nawet gdybym dolał 4 litry na 10kkm to i tak taniej :p

FILTR oleju może być zwykły czy jakiś inny... świece i kable seryjne ale jaka przerwa na świecach, no chyba że jakieś lepsze niż ngk

PS. a co z tym olejem??



kiedyś kosztował pod 200zł a na allegro do 100zł... i co on jest wart
_________________
Polska Jazda SC

ROSSO BAROCCO by dawid
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 12-11-2014, 21:04   

dawiddawidowski napisał/a:
FILTR oleju może być zwykły czy jakiś inny
- Mann,knecht,purflux - wg.uznania :wink:
dawiddawidowski napisał/a:
jaka przerwa na świecach
- 1mm Denso IK16
dawiddawidowski napisał/a:
kiedyś kosztował pod 200zł
- kiedyś był pełnym syntetykiem :wink:
dawiddawidowski napisał/a:
co on jest wart
- tylo co Mobil Peak Life 5w50 :wink:
 
 
dawiddawidowski 
Moderator
Cento Nowy Sącz


Pomógł: 47 razy
Wiek: 33
Dołączył: 06 Mar 2013
Posty: 3642
Skąd: NS
Wysłany: 12-11-2014, 21:09   
   Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed


Dzięki :ok: to wszystko wyjaśnia :))
_________________
Polska Jazda SC

ROSSO BAROCCO by dawid
 
 
biznesik 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-11-2014, 21:11   
   Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4


rotax a ten valvoline o ktory pytales to co jest wart teraz w twojej ocenie?
_________________
Fiat 600 2009
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 12-11-2014, 21:36   

biznesik napisał/a:
co jest wart teraz w twojej ocenie
- nadal uważam zresztą niezmiennie że jest to w swojej klasie bardzo dobry produkt nie mniej jednak obecna formulacja olei Shell "pure plus" bardziej mnie przekonuje stąd obecny wybór Helix 0w40 :wink:

ps. mówię oczywiście o wyborze oleju do seitka w innych pojazdach używam zamiennie Amsoil,Eneos,Millers,Silkolene,Redline ale mam w planach zalać na wiosnę w miejsce Eneosa do Suzuki SX4 właśnie Shell'a 0w30 A5/B5 który w nowej wersji jest dostępny od 2 miesięcy:

takie ma parametry
 
 
DEDRA25 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 20
Skąd: RZESZÓW
Wysłany: 14-11-2014, 17:41   
   Bolid: ALFA ROMEO 156


........dwa pytania do rotax-a 24.........
Czy istnieje jakaś strona internetowa na której można sprawdzić dokładne specyfikacje olei których często używasz w swoich wypowiedziach na forum ?
Jaki wpływ ma olej silnikowy na osadzanie się nagaru w kanałach dolotowych w silnikach z benzynowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa (konkretnie chodzi mi o silnik alfy jts z 2003 roku)?
........a miedzy czasie kolega poprosił mnie o Twoją opinie , jaki olej silnikowy polecił byś do Hyundaia Tucson-A z silnikiem benzynowym 2.0 z przebiegiem około 100 tys. km. Posiada instalacje LPG . Z góry dziękuje za odpowiedz :grin:
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 14-11-2014, 18:49   

DEDRA25 napisał/a:
Czy istnieje jakaś strona internetowa na której można sprawdzić dokładne specyfikacje olei których często używasz w swoich wypowiedziach na forum
- większość danych występuje w kartach MSDS i TDS dostępnych na stronie producenta ale nie wszyscy chętnie podają większość parametrów a szczególnie skład oleju bazowego jest często ukrywany albo podawany zbyt ogólnie a jeszcze warto wspomnieć że suche dane z karty produktu dają jedynie pewien zarys możliwości oleju który dopiero faktycznie weryfikuje UOA a to z kolei również trzeba umieć zinterpretować :wink:
tutaj masz dostęp do wszystkich kart Shell'a - http://www.epc.shell.com/default.asp?whichLang=EN
Castrola - http://msdspds.castrol.co...orm&sitelang=DE
Mobila - http://www.msds.exxonmobi...electedvalue=11
tutaj masz analizy w ilości nie do przerobienia - http://www.bobistheoilguy...nalysis_Reports :wink:
Cytat:
Jaki wpływ ma olej silnikowy na osadzanie się nagaru w kanałach dolotowych w silnikach z benzynowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa (konkretnie chodzi mi o silnik alfy jts z 2003 roku)?
- ma wpływ ale niewielki - jest to ogólna bolączka silników z bezpośrednim wtryskiem a ilość nagaru w skrajnych przypadkach potrafi doprowadzić do urwania grzybka zaworu :wink: producent zaleca sae 10w60 (pasowanie+wariator faz) najlepiej dla zmniejszenia ilości osadów stosować oleje na bazie PAO lub PAO+ESTER ale baza GTL nie wiele im ustępuje i można spróbować tego oleju - http://kolegaberlin.pl/pr...g-10W60-5L.html w Usa radzą sobie z czyszczeniem dolotu stosując środek SEA FOAM dodawany przy pracującym silniku i efekty są niesamowite ale zarówno koszt jak i dostępność w naszych warunkach jast nie za ciekawa :wink:
DEDRA25 napisał/a:
Hyundaia Tucson-A z silnikiem benzynowym 2.0 z przebiegiem około 100 tys. km. Posiada instalacje LPG
- właściwym wyborem jest sae 5w30 z obniżonym HTHS do poziomu 2,9 coś a'la zalecenie Forda WSS M2C 913 D ale ze względu na podwyższoną temperaturę spalania (większe obciążenie termiczne silnika przy LPG) polecam zastosować coś z sae 0w40 a tu dobrą propozycję cenową i jakościową ma Shell - http://galonoleje.pl/skle...ra-0w40-4l.html :wink:


ps. ale ale to mój temat i to ja się pytam co zalać :wesoly:
 
 
lukaszt112233 
Bywalec

Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 96
Skąd: Kraków
Wysłany: 11-01-2015, 13:17   
   Bolid: Seicento 1.1 kat MPI


Ja za radą forumowiczów wymieniłem 10W40 na 5W40. I efekt był taki, że w ciągu 20 tys km, musiałem dolać juz troche ponad 2 litry oleju, w dodatku pojawiły się delikatne wycieki. niby nie duzo dolweki bo 100ml na 1000 km, ale jednak na 10w40 nie bylo takich przypadkow.

Moje wnioski są takie. Masz nowy samochód z salonu? Zalewaj 5w40, kupujesz używanego seja z przebiegiem ponad 60 tys km, zalewaj jakis zwykly mobil 10w40, zadnych wynalazków shelli czyszcząco myjących, takie to mozna lać do nowego silnika, a nie do używanego przez dziesiątki tys km o którego nie wiadomo jak kto dbał, bo sobie tylko kłopotów przysporzysz, jak cieniutka warstwa nagaru zostanie umyta przez co silnik i uszczelniacze stracą na szczelności.
_________________
Seicento 1.1 KAT MPI
Rok: 2003
Przebieg: 144300km
LPG: Stag 4 plus
?rednie Spalanie LPG: 6.0 - przy średniej nodze
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 11-01-2015, 14:12   

lukaszt112233 napisał/a:
Moje wnioski są takie. Masz nowy samochód z salonu? Zalewaj 5w40, kupujesz używanego seja z przebiegiem ponad 60 tys km, zalewaj jakis zwykly mobil 10w40, zadnych wynalazków shelli czyszcząco myjących, takie to mozna lać do nowego silnika, a nie do używanego przez dziesiątki tys km o którego nie wiadomo jak kto dbał, bo sobie tylko kłopotów przysporzysz, jak cieniutka warstwa nagaru zostanie umyta przez co silnik i uszczelniacze stracą na szczelności.


Jak wspomniałeś w innym temacie masz problem z wyciekiem z filtra oleju więc pobór oleju może mieć z tym związek,uszczelka czy pokrywy zaworów czy miski olejowej jest materiałem podlegającym naturalnemu zużyciu więc jeżeli przepuszcza to należy ją wymienić :wink: jedyną rolą oleju gdzie mamy do czynienia z funkcją uszczelnienia to złożenie "tłok-cylinder",interwał wymiany nawet najlepszego oleju 5w40 przy LPG to maksimum 10kkm :!: warstwę nagaru należy usunąć ewentualnie zapobiegać jej dalszemu narastaniu ponieważ nagar jest wyłącznie czynnikiem szkodliwym i podobnie jak olej nie robi za uszczelkę :wink: pamiętaj że nie przebieg silnika a jego stan decyduje o doborze środka smarnego a zastępowanie uszkodzonych uszczelnień coraz wyższą lepkością i gorszym (niższym) TBN to droga do nikąd :wink:
Ostatnio zmieniony przez rotax24 11-01-2015, 14:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
f@zi 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 27 Gru 2014
Posty: 6
Skąd: PIŁA
Wysłany: 11-01-2015, 14:21   
   Bolid: Fiat Seicento 1.1


Ja bym w życiu nie zalał auta jakimiś specyfikami
" czyszcząco-myjącymi" , a stosował zwykły olej ja osobiście lejem Lotos 10W40 ojciec leje schell 10W40 a ma cienkiego z 1993r. Mój mechanik poleca motul i valvoline aleto chyba wg uznania. :wink:
_________________
Do setki 2 biegi.
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 11-01-2015, 14:28   

f@zi napisał/a:
Ja bym w życiu nie zalał auta jakimiś specyfikami
" czyszcząco-myjącymi"
- zgoda ale lukaszt112233 nie pisał o płukance do silnika tylko o oleju Shella który ma wysoki TBN przez co zapobiega tworzeniu osadów poprzez ich dyspersję i utrzymywanie w zawiesinie gdzie przy wymianie schodzą razem z olejem a nie oblepiają kanałów :wink:
f@zi napisał/a:
a stosował zwykły olej
- no przecież nikt tutaj nikomu nie poleca stosowania oleju o niezwykłych właściwościach :wink:
f@zi napisał/a:
ojciec leje schell 10W40 a ma cienkiego z 1993r
- czyli Shell 10w40 pomimo TBN powyżej 10 nie szkodzi uszczelnieniom 22 letniego silnika :ok:
f@zi napisał/a:
Mój mechanik poleca motul i valvoline aleto chyba wg uznania
- jak to mówią "każda pliszka swój ogonek chwali" :)) nie mniej jednak zarówno Motul jak i Vavoline to zdecydowanie wyższej klasy produkty od naszego Lotosa a już na pewno w klasie sae 10w40 :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi - Mapa Forum